PDA

View Full Version : el84 in engl poweramp



jorrit
4 februari 2007, 15:20
Ik heb sinds kort een 2x35 watt engl poweramp waar ik erg tevreden over ben. Nu zitten hier 8 el84 eindbuizen in. Van de 6l6 die ik normaal gewend was wist ik welk merk etc. ik moest hebben... maar van el84..
ik speel metalcore en zoek iets lompere bass dan dat ik nu heb. (engl el84)
iemand suggesties?

ow er zitten ook 3 andere buizen in 2 12ax7 en 1 zonder merk kan iemand me hier ook wat info over geven, in mijn buizen tops tot nu toe zaten er geen preamp buizen in mn poweramp..

r0etie
9 februari 2007, 17:14
Hoi Jorrit,

Ik heb verder geen idee hoe die Engl van jou er van binnen uitziet, maar ik heb wel wat tips voor je.

In mijn Peavey Classic 50/50 zitten ook el84 buisjes. Dat zijn eigenlijk kleinere uitvoeringen van de el34 buisjes. Kwa sound zijn el84 buisjes echter wat transparanter. Dus hebben ze minder kleuring van zichzelf. Als je de bas wat stakker wilt hebben zou ik je de el84 van JJ aanraden. Ik vind zowiezo het merk JJ super muzikale buisjes maken. Ze komen uit de oude Tesla fabriek, en deze mensen maken kwalitatief zeer goede buisjes. De 12ax7 buisjes die je aantreft zijn z.g. fasedraaiers. Die zorgen ervoor dat per kanaal 4 el84 buisjes goed samenwerken.

Zit er overigens in je Engl per kanaal ook een bias instelpotmeter in? Anders raad ik je aan om die er in te laten zetten door een goede technicus.

www.drtube.nl Daar heb ik zeer goede ervaringen mee. Door hem heb ik in mijn Peavey zo'n bias regeling in laten zetten, en JJ buisjes van voor naar achteren. Super strak geluidje.

Groetjes,

Paul.

jorrit
9 februari 2007, 17:52
Hey toch nog een reactie :D

Heb zelf ook wel wat ervaring met JJ (andere types dan) maar die hebben vaak een wat warmer geluid, en wel een lekkere bass maar niet zo strak als bijvoorbeeld de Electro harmonix.. jij ooit je jj buizen vergeleken met ander merken?

de buizen als fase draaiers.. ik denk dat dat 1 van de 3 is, de andere werken denken ik als ik de gain knop van mn poweramp indruk...

r0etie
10 februari 2007, 18:04
Nee,

Electro Harmonix heb ik nauwelijks ervaring mee. Die zat in mijn Peavey samen met de standaard Sovteks toen ik hem kocht. Daarna heb ik vrij snel de buizen laten vervangen door dr tube.

En natuurlijk die bias regeling erin.....

Ach ja, het blijft een kwestie van smaak. Probeer maar eens wat zou ik zo zeggen. Leg de vraag voor aan dr tube, hij heeft wel goede ideën!

Groet,

Paul.

r0etie
11 februari 2007, 15:09
Owja,

Je kan natuurlijk ook nog een cabinet met basreflexpoort proberen. Ik gebruik zelf Rocktron velocity se112 cabs. Die zijn een stuk goedkoper dan bv mesa's.

Laag zat. Soms wel eens een beetje te veel. (maar dat kan ik er dan weer uitdraaien met de eq)

Paul.

minoin
15 februari 2007, 14:11
Ik zou eens Shuguang buizen proberen. Een enorme hoeveelheid output met minimale ruis! Op www.tonefactory.nl zijn ze te koop. Succes!

jorrit
23 februari 2007, 14:35
zal eens kijken naar die shuguan buisjes, zijn ook nog goed te betalen..
JJ was bij 6l6 en bij de preampbuisjes nooit mijn ding..

bassreflex poorten.. neh heb engl v30 kast bas is strak genoeg en ben erg tevreden over de kast...

Ron Houben
3 juli 2008, 22:15
Hallo Jorrit,

Ik heb geprobeerd je te mailen met antwoorden op de vragen over de EMMA pedalen, maar je inbox is vol. Kan je een e-mail schrijven naar mijn standaard adres, dan kan ik je terug schrijven.
ron@ronhouben.com

Ik hoop dat dit lukt.

groeten
Ron Houben

caliban
5 juli 2008, 13:57
Vuile spammer!!