PDA

View Full Version : Hoe werkt zo'n backstopper?



AART
4 februari 2007, 14:14
Ik heb mijn gitaar weer terug na een spuitbeurt bij Fred, en hij was niet echt onder de indruk van de Hipshot Tremsetter die erin zat dus nu heb ik twee Rockinger Black Box backstoppers.

Maar hoe werken die dingen?
Er zat een duitse handleiding bij maar mijn Duits is niet zo goed.

Zo zien ze er uit:
http://i9.ebayimg.com/01/i/03/90/f6/6a_2.JPG

Ik moet iets met die schroefjes doen om hem af te stellen, maar wat?

Azrael
4 februari 2007, 15:07
Werkt voor geen meter kan ik je vertellen......ik vond het helemaal niks. Hoe werken ze......tje , uit mijn hoofd geen flauw idee. Gaatjes in je gitaar boren , ding erin , en draaien maar totdat hij stevig tegen je tremolo blok aan zit.

SBloke
4 februari 2007, 15:20
typ de handleiding over in babelfish (google even) en je weet het zo.

AART
4 februari 2007, 15:27
hmm, met babelfish krijg je voornamelijk onzin.

Maar hoe zet ik zon ding dan helemaal vast? Zoals ie nu is kn ie nog meeveren met de trem...

Azrael
4 februari 2007, 15:47
hmm, met babelfish krijg je voornamelijk onzin.

Maar hoe zet ik zon ding dan helemaal vast? Zoals ie nu is kn ie nog meeveren met de trem...

Dat is de bedoeling...........het is geen trem blokker. Als je dat wilt moet je gewoon een stuk hout erin knallen.

AART
4 februari 2007, 16:50
Hmm, dat is zo onauwkeurig.

Ik heb al uitgevonden dat je de veerspanning kan aanpassen, die zet ik dan zo strak mogelijk, dan kan je het niet meer induwen.

Azrael
4 februari 2007, 17:04
Hmm, dat is zo onauwkeurig.

Ik heb al uitgevonden dat je de veerspanning kan aanpassen, die zet ik dan zo strak mogelijk, dan kan je het niet meer induwen.

Veerspanning doe je met die ringetjes. Maar dan is het nog echt geen stopper. Hoogstens gaat alles wat stroever. Maar hout is juist vele malen nauwkeuriger dan dit en nuttiger. Als je een trem wilt vast zitten heeft zo'n backstopper echt geen nut , want daar is hij totaal niet voor bedoeld.

Malle Eppie
4 februari 2007, 17:08
Ik heb mijn gitaar weer terug na een spuitbeurt bij Fred,

Ehhh.. foto's?

AART
4 februari 2007, 17:20
Ehhh.. foto's?

Hmm, had ze graag met je gedeelt, hij is echt super, maar de camera zit sinds zaterdagochtend in zweden en ik gewoon thuis...

Zal wel even wat foto's die ik van fred heb gekregen uploaden, maar daar zit nog geen hardware op en is ie nog niet gepolijst.

http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&st=1&album=2373041&ktw=0da0b58667b2d287de3953ff33780b30&sid=r4wz5d6328b590f5e3aec1f7dce7d0c9

Daar staan wat foto's.
Witte vlekken op sommige foto's komen door kou en zijn nu ook weg.

Trocar
4 februari 2007, 17:27
Werkt voor geen meter kan ik je vertellen......

Grappig, bij mij wel, al jaren...



ik vond het helemaal niks. .
Ah, da's wat anders natuurlijk ;)

AART
4 februari 2007, 17:27
Veerspanning doe je met die ringetjes. Maar dan is het nog echt geen stopper. Hoogstens gaat alles wat stroever. Maar hout is juist vele malen nauwkeuriger dan dit en nuttiger. Als je een trem wilt vast zitten heeft zo'n backstopper echt geen nut , want daar is hij totaal niet voor bedoeld.


Hmm, daar heb je een punt.
Zal eerst eens kijken of het met die dingen lukt nu, lukt het niet, dan gebruik ik deze;fde gaten voor een mooi blokkie hout(want ik hou toch wel van hout, vooral lekker uikend hout :) ).

@ Trocar: Ik probeer het nu, hopelijk ben ik het zo met je eens, anders word het dus hout.

AART
4 februari 2007, 19:00
Ze zitten er nu in.

Mijn bevindingen tot nu toe:

Werkt prima, beter dan tremsetter, heb de moertjes zo vastgedraaud dat de veerspanning zo hoog i dat de trem zo goed als vast staat.

Conclusie: Ze blijven!