PDA

View Full Version : dean razorback two tone vs jackson pro series RR3 randy rhoads



RenéZ
4 februari 2007, 14:02
Ik ben van plan om over een tijdje een nieuwe gitaar te gaan kopen. Ik zit te twijfelen tussen de dean razorback two tone/ dean razorback slime bumblebee of de jackson pro series RR3 randy rhoads.
Kunnen jullie mij helpen?
Welke is beter?
Zijn de razorbacks van goede kwaliteit?
alvast bedankt

Soulflyhigh
4 februari 2007, 18:10
Laatst op een rzorback gespeeld. Two tone (Zwart-Grijs) volgens mij. Erg lekkere gitaar. Goeie brughumbuckers (dimebucker) en een fijne neck. Het enige wat ik miste was een 24 frets hals tov de 22 frets. Volgens mij komt Dean nu ook met een 24 frets hals. RR 3 heb ik geen ervaring mee. Succes

Tho
4 februari 2007, 20:48
Beide gitaren zijn van uitstekende kwaliteit! Het voordeel van de RR3 is dat hij relatief gezien wat compacter is. De Razorback heeft namelijk erg veel hoeken en punten. Iets minder praktisch dus. Voor de rest zitten ze beide zo ongeveer op dezelfde golflengte

gerrekat
4 februari 2007, 21:21
Razorback is een perfecte gitaar, zeer hoge kwaliteit import gitaar. Ik hou normaal helemaal niet zo van Koreanen/chinezen maar deze zijn echt goed. De nek lijkt vrij veel op die van USA Deans en is licht bespeelbaar. Goede licensed floyd. Verder heeft de razorback natuurlijk een set neck in plaats van de bolt on op de RR-3 dat vind ik wel een wezenlijk verschil. beide gitaren hebben 22-frets, maar inderdaad komt er een 24 frets Razorback en Razorback V aan. Deze zijn voorzien van EMG elementen. Verder is ook de RR-3 een degelijke gitaar. inderdaad die scherpe puntjes zijn kwetsbaar maar dat geldt voor alle puntige gitaren.

Tho
4 februari 2007, 23:24
inderdaad die scherpe puntjes zijn kwetsbaar maar dat geldt voor alle puntige gitaren.

Die puntjes houden me een beetje tegen. Gewoon niet praktisch. Een no-nonsence-gitaar doet het voor mij beter, maar het is inderdaad een zeer goeie gitaar. Waarschijnlijk wel in de top 5 van import gitaren

gerrekat
5 februari 2007, 07:23
Ach mijn Jackson RR ziet er na 15 jaar nog best mooi uit, tuurlijk wat kleine lakbeschadigingen aan de punten, maar je moet echt kijken wil je het zien. Gewoon wat voorzichtig zijn, en een gitaar krijgt er ook karakter door, anders moet je hem aan de muur hangen en nooit op spelen.

Tho
5 februari 2007, 11:31
Ach mijn Jackson RR ziet er na 15 jaar nog best mooi uit, tuurlijk wat kleine lakbeschadigingen aan de punten, maar je moet echt kijken wil je het zien. Gewoon wat voorzichtig zijn, en een gitaar krijgt er ook karakter door, anders moet je hem aan de muur hangen en nooit op spelen.

Ja tuurlijk. Beschadigingen zijn niet te voorkomen, maar het is voor mij vooral 'onhandig' ;)

Heb je trouwens een USA RR?

gerrekat
5 februari 2007, 11:47
Nee, maar wel zo goed als, het is een 1992 RR uit Japan, de professional neckthru. Die werden volledig volgens US specs gemaakt en productie is gestopt omdat ze te concurrerend waren voor de RR-1. de huidige Proffesional series hebben iig duidelijk niet de kwaliteit van de ouwe van eind jaren 80 begin 90. Ik heb en RR-1 gehad vroeger maar om eerlijk te zijn vind ik mijn pro beter gebalanceerd en lekkerder spelen. Alleen de schaller floyd is na 15 jaar een beetje aan zijn eindje.

Mjin USA Razorback V heb ik trouwens net in mijn handen.....oeh that's something else!

nee eerste indruk is super, hij is veel zwaarder dan hij ljikt en het fretboard is zo smooth als maar mogelijk, super fretafwerking en inlaywerk. balansje om te zoenen voor zo'n `extreem` model.

Tho
5 februari 2007, 11:55
Nee, maar wel zo goed als, het is een 1992 RR uit Japan, de professional neckthru. Die werden volledig volgens US specs gemaakt en productie is gestopt omdat ze te concurrerend waren voor de RR-1. de huidige Proffesional series hebben iig duidelijk niet de kwaliteit van de ouwe van eind jaren 80 begin 90. Ik heb en RR-1 gehad vroeger maar om eerlijk te zijn vind ik mijn pro beter gebalanceerd en lekkerder spelen. Alleen de schaller floyd is na 15 jaar een beetje aan zijn eindje.

Mjin USA Razorback V heb ik trouwens net in mijn handen.....oeh that's something else!

nee eerste indruk is super, hij is veel zwaarder dan hij ljikt en het fretboard is zo smooth als maar mogelijk, super fretafwerking en inlaywerk. balansje om te zoenen voor zo'n `extreem` model.

SUPERVET! Ik begrijp dat hij ook daadwerkelijk in je bezit is? Post ff een fotootje als je wilt :)
edit: Van je Razorback V dan he.

Jacksons uit die tijd zijn inderdaad prima dingen

gerrekat
5 februari 2007, 13:07
Ja hij ligt hier naast mijn buro, als ik thuis ben maak ik wel wat fotootjes

Tho
5 februari 2007, 13:09
Ja hij ligt hier naast mijn buro, als ik thuis ben maak ik wel wat fotootjes

Okey dan. Had ik maar zo'n kantoor :satisfie: