PDA

View Full Version : Opnemen in oefenruimte



Quatz
3 februari 2007, 22:38
Ik ga sinds kort een koor begeleiden op gitaar.
Om thuis nog eens rustig te oefenen en mee te spelen wil ik de reptities opnemen. Evt thuis op mn computer zetten en dan weer afspelen.
De reps duren ongeveer 2x een uur. Dus ik moet zeg maar 2uur opnemen.
Ik hoef geen topkwaliteit, tis gewoon voor thuisgebruik.
Is er (betaalbaar) spul waarmee ik dit kan doen?

stevie_vp
4 februari 2007, 04:05
Als je een laptop hebt zou ik die gewoon meenemen....
mic erop en klaar is kees... er zijn een paar gratis te downloaden
recording programmatjes... weet alleen niet helemaal zeker of die
in een keer 2 uur kunnen opnemen...

harrie-beton
4 februari 2007, 11:37
Bert K had een lollig ding die op flash geheugen werkt:
Kost tegen de 220 euro


http://www.tonika.nl/shop/images/MICROBR.jpg

DeiDRagonas
9 februari 2007, 12:43
Als het puur voor eenmalig gebruik is zou ik daar niet speciaal spul voor kopen. Als je het later niet meer gebruikt zou dat zonde zijn. Ik zou gewoon even wat huren... Misschien ff mij bellen. Ik heb voor een euri of wat een enorm leuke opnameset te huur. Op aparte tracks!!! Wat je natuurlijk ook kan doen is een heel simpel behringer mixertje lenen/kopen, een paar mics inpluggen (bij een goede opstelling kan twee al voldoende zijn...) en opnemen op een minidiscje. Its so easy....

grt Roy.

bert k
9 februari 2007, 12:46
Je mist een beetje het punt van de topicstarter. Hij wil alleen maar een kladopname van de repetities, geen multitrackdemo. Het enige wat nodig is, is dat de gitaar en het koor ongeveer even hard staan. Dat lukt wel met een enkele microfoon. Het lukt nog beter met twee mics, maar meer is niet nodig.

De Boss is een aanrader.

Robin.ke
9 februari 2007, 20:22
"Ouderwets" cassettedeck, staan er nog veel van op diverse zolders te verstoffen. 2x microfoon erinpluggen en je kunt nog stereo opnemen ook.

harrie-beton
9 februari 2007, 21:30
Cassette's zijn [a] lastig te krijgen. En [b] opnemen is niet eenvoudig. Veel cassettedecks hebben geen microfoon voorversterkers. PLus het ding van Bert is echt superhandig omdat het meteen in de pc is te openen.

blimb
11 februari 2007, 11:29
om even aan te haken in dit topic, wij zijn nu ook opnieuw aan het zoeken naar een opname apparaat. Onze md recorder heeft het begeven. Deze deed het altijd erg goed, alleen de info weer van de MD af halen en bijvoorbeeld opslaan op een computer was een crime. Alles weer in real time opnemen op je computer. Ondanks het feit dat dat ding een usb aansluiting had (als iemand begrijpt waar dat dan voor is ...)

Nu goed, we moeten nu iets nieuws hebben wat een vergelijkbare opnamekwalitiet heeft en goed te combineren is met een computer /mp3 functionaiteit.

Wat raden jullie mij aan. Ik zag de boss micro br, op zich wel interressant, maar ik hoopte iegenlijk dat er een iets eenvoudiger apparaat te vinden zou zijn. Al die studio functies en dergelijk hebben we helemaal niet nodig. Opname, pauze, afspelen en compatibiliteit met een computer en dat allemaal met een redelijke geluidskwaliteiet is eiegenlijk het enige wat we willen. iemand een idee?

bert k
11 februari 2007, 16:38
Ik heb een paar recorders gevonden die gewoon stereo-opnames maken en niets meer, zoals deze, (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/10556.html) maar die zijn dan meteen een heel stuk duurder. Opname op flash-geheugen is echt makkelijk en niet duur. Ik haalde laatst een SD kaartje van 1 Gig voor een tientje...

blimb
11 februari 2007, 16:51
Ik heb een paar recorders gevonden die gewoon stereo-opnames maken en niets meer, zoals deze, (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/10556.html) maar die zijn dan meteen een heel stuk duurder. Opname op flash-geheugen is echt makkelijk en niet duur. Ik haalde laatst een SD kaartje van 1 Gig voor een tientje...

dus die micro br is dan eigenlijk het beste en vordeligste alternatief? Wat wel weer iritant is, is dat dei micro br opneemt in een bepaald bestands formaat wat niet standaard is.. althasn je hebt een beetje hetzelfde gedoe als met MD, die had een atrac standaard. Moet je weer een conversie maken ..

Waarom maken die bedrijven nou nooit eens iets dat meteen goed is..