PDA

View Full Version : waar partituren met noten erbij vinden op het net?



andoni
29 december 2002, 15:14
dit hoort misschien niet echt thuis in dit forum maar toch...

ik speel met wat vrienden wat punk, hardcore en metal covers, maar als ik partituren nodig heb moet ik me tevreden stellen met van die onduidelijke, lelijke tabs getypt in een tekstverwerker, of met het zielige aanbod van de plaatselijke bibliotheek. En een partiturenboek kopen kost teveel :smile:

Nu vraag ik me af of er geen sites bestaan waarvan je partituren (met zowel noten als tabs) kan downloaden in .PDF of ander formaat?

Moonchild
29 december 2002, 15:17
als je weet dat het hier niet thuishoort waarom doe je het dan?!

hansoonk
29 december 2002, 17:12
Ik denk dat je speciale programmatuur nodig hebt voor wat je wilt. Er bestaan een aantal programma's waarmee je midi-files kunt openen en waarbij de de verschillende partijen op notenschrift of als tab op je scherm komen. Je kunt deze editen, printen of gewoon afspelen (kun je bijvoorbeeld stukken meespelen ... handig met instuderen). Voorbeelden zijn Cakewalk en Midi-Notate. Ik gebruik Guitarpro ... Voordeel hiervan (voor mij) is dat het programma maakt tabs en dat op het web veel guitarPro-files te downloaden zijn.

Ic3gl0vE
29 december 2002, 19:29
Op 2002-12-29 15:14, schreef andoni:
dit hoort misschien niet echt thuis in dit forum maar toch...

plaats het dan ergens anders!

ik speel met wat vrienden wat punk, hardcore en metal covers, maar als ik partituren nodig heb moet ik me tevreden stellen met van die onduidelijke, lelijke tabs getypt in een tekstverwerker.

Wat je ook doet, punk wordt er niet beter op :wink:

Nu vraag ik me af of er geen sites bestaan waarvan je partituren (met zowel noten als tabs) kan downloaden in .PDF of ander formaat?

http://www.guitarpro.com en als je dat programma hebt http://www.mysongbook.com

niet helemaal wat jij bedoelt maar wel nog beter

R. Flagg
30 december 2002, 10:44
Ik heb gister powertab gedownload (zoek op google naar powertab), en na even een dagje er mee gestoeid te hebben. Kan ik zeggen dat hij meer op een normale parituur lijkt dan guitar pro. Daarentegen vind ik guitar pro beter omdat deze overzichtelijker is, en er wat meer aanbod van files is.

Barret Wallace
30 december 2002, 12:57
Op 2002-12-29 15:17, schreef Moonchild:
als je weet dat het hier niet thuishoort waarom doe je het dan?!

STOP