PDA

View Full Version : Epiphone Sheraton



GretschCC
3 februari 2007, 20:44
Hallo alwetenden,

Ik heb laatst een Epiphone gekocht met op de headstock de ingelegde tekst: "Epiphone by Gibson" met serienummer 70710506. Ik ben op internet gaan zoeken naar een serie-nummer-databases die ik uiteindelijk ook gevonden heb maar ik ben er niet uitgekomen.

Daarbij heb ik het idee gekregen misschien op deze gitaar een bigsby te gaan (laten) installeren, vervolgens ben ik gaan kijken op voxhumana wat daar zo'n beetje in is maar er blijken verschillende modellen te zijn.

Kan iemand me hierbij helpen? Wat is het bouwjaar van deze gitaar en wat voor bigsby kan ik hierop zetten?

Groet,

Aart.

hoofd
3 februari 2007, 20:47
Als je kijkt bij de Vox Humana webstore staat er het volgende:

B3: is designed for thin thin semi-acoustic electric guitars, ES335.
B5: is designed for flat top solid-body guitars. SG, Telecaster, Les Paul special. Flying V.
B6: is designed for thick semi-acoustic guitars, Gretsch, ES-175, large arch-top guitars.
B7: is designed for thin electric guitars with more downward pressure. Les Paul, thin arch-top guitars such as ES-335. Epihone Sheraton.

Op zich vrij duidelijk, nietwaar? ;)

GretschCC
3 februari 2007, 20:50
Stom, inderdaad niet gezien, thnx voor deze zovast

hoofd
3 februari 2007, 21:00
No prob, swa.. Als je trouwens op de link in me sig klikt zie je hoe een Sheraton met bigsby eruit ziet. Ik kan 't aanraden, bigsby's zijn altijd kicken! :cooler:


(P.S. als je op die andere link klikt, van HASSELHOFF, kom je op de website van een van de leukste nieuwe Nederlandse bands ;) )

Rinze
3 februari 2007, 21:50
Hallo alwetenden,

Ik heb laatst een Epiphone gekocht met op de headstock de ingelegde tekst: "Epiphone by Gibson" met serienummer 70710506. Ik ben op internet gaan zoeken naar een serie-nummer-databases die ik uiteindelijk ook gevonden heb maar ik ben er niet uitgekomen.


Kan iemand me hierbij helpen? Wat is het bouwjaar van deze gitaar en wat voor bigsby kan ik hierop zetten?

Groet,

Aart.

Ik heb ook een blauwe maandag zo'n Epi gehad, met die Gibson-tekst op de kop. Toen kon ik vrij gemakkelijk via Google vinden dat het een (als ik me goed herinner) vroege Koreaan was, jaar weet ik niet meer, en dat de afwerking meestal niet zo best is (sorry about that). De halsinleg bij die van mij was inderdaad erg slecht gedaan. Verder wel een leuke gitaar. Dus: even googlen op "Epiphone by Gibson" en dan er komt wel een antwoord denk ik zo.

GretschCC
4 februari 2007, 13:06
Klopt, de afwerking laat te wensen over maar dat geeft niet bij een instrument wat ik voor 225 euro gekocht heb. Hij is al wat ouder en zo ziet hij er wel ook wel uit.

Even over de google, epiphone by gibson intypen werkt niet omdat deze op wel heel veel meer punten aan elkaar verbonden zijn dan alleen via die headstock. Nog andere ideeen?

omni
4 februari 2007, 13:40
Om het toch allemaal iets ingewikkelder te maken; voor zover ik weet heeft die sheraton een stoptail. Die moet er dus af. Een bigsby B7 is een groot ding, maar zal op een sheraton niet zover komen dat hij deze gaten afdekt (wat bijv op een LP wel gebeurt. Een B7 schroef je ook vast op de voorkant van de body, je zou daarom ook eens kunnen kijken naar de B3. Deze wordt alleen aan de achterkant van de gitaar vastgemaakt. De B7 heeft wel weer het voordeel van de tensionbar. waardoor hij 'egaler' lees:beter werkt. Je zou ook eens kunnen kijken naar een Lestrem of een stetsbar, beide tremelo's die je ipv je stoptail kan monteren maar ook altijd weer verwijderd kunnen worden.

Rinze
4 februari 2007, 15:56
225 euro is zeker niet gek, ik vond dat ik met 325 al niet veel had betaald ( met koffer, dat wel). Waarom krijgt altijd iemand anders de koopjes?:mad:

Angel
4 februari 2007, 16:53
Bij deze de mijne met originele epiphone-bigsby erop:
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN2688.jpg

GretschCC
4 februari 2007, 17:32
Ziet er sjiek uit, dat gaat denk ik wel gebeuren.

Ik heb de gitaar inderdaad goedkoop kunnen kopen, wat je wel moet weten is dat de gitaar werkelijk in abominabele staat verkeerde:

- Beplakt met folie
- 2 snaren met mechanieken miste (hij gebruikte alleen de EADG snaren)
- licht extreme bucklerush
- overall flinke relic

In principe ben ik niet zo van de relic maar de verkoper heeft me op het hart gedrukt dat het instrument heel veel gebruikt is en zodoende de schade heeft opgelopen. Ik geloofde hem omdat ik dacht te weten dat de "epiphone by gibson" tekst duidde op een al ouder instrument, maargoed.. Dat kan ik dus niet vinden.