PDA

View Full Version : Probleem Chameleon in combinatie Laney VC 50



minoin
3 februari 2007, 20:07
Beste mede-gitaristen,

Ik zit met een probleem en wel het volgende:
Mijn Rocktron (Pre-Amp + FX) Chameleon wil ik graag in mijn FX-loop van mijn Laney gebruiken. Als ik dit echter probeer, krijg je een hoge harde piep en verder niets.
- Ik doe de send (van het cleane kanaal) in de input van mijn Chameleon.
- De return gaat naar de linker unbalanced output van de Chameleon.
- Gitaar gewoon in de amp.

Het is geen defect in mijn Chameleon, want als Pre-Amp werkt ie prima.
Ook is het geen defect in mijn VC50, aangezien mijn Digitecht GSP 21 Legend het er prima mee doet.
Dus, wat is hier het probleem?
Ik heb de manual gelezen, maar niets bruikbaars gevonden.
Alvast bedankt voor de reacties!

kunk
14 februari 2007, 22:36
Hallo Monoin,

Heb je al geprobeerd om de pre amp aan te sluiten op de power amp/line in input(nr 27 in de manual). Volgens de manual schakelt deze input de eigen pre amp uit en werkt alleen de power amp van de VC 50 nog.

Doe het zelf wel eens door mijn V-Amp erop aan te sluiten en dat gaat prima

Kunk

ateng
15 februari 2007, 10:09
Ik denk dat je het preamp gedeelte van je Rocktron ( en misschien compressor) eerst uit moet schakelen want anders is het allemaal dubbel op en gaat ie inderdaad rondzingen en piepen.

minoin
15 februari 2007, 14:03
Ik heb het inderdaad op de power-amp input aangesloten en dat werkt prima, maar dat kun je niet meer AB-en, wat ik graag zou willen.
En ja, ik moet denk ik de pre-amp eens proberen uit te schakelen van de Chameleon. Zal wel in de handleiding staan denk ik!
Maar eigenlijk wilde ik de distortion-sectie van de chameleon over het cleane kanaal gooien om zo verschillende (transistor en buizen) gain-stages te krijgen.
Maar zal er wel niet inzitten op die manier :(
In ieder geval bedankt voor de reacties!!! :D

kunk
16 februari 2007, 00:17
Ken de chameleon niet maar kun je op dat ding niet de amp- en speaker simulaties uitzetten zodat je alleen het effect gedeelte nog gebruikt. En dan wel weer aansluiten op de effect ingang

Cremona
16 maart 2007, 16:22
Kan op de Chameleon de pre-amp uitgezet worden zodat je hem kan opnemen in de send-return?

Magic Bean
16 maart 2007, 18:40
Als dat kan, dan is de pre-amp niet bruikbaar. En dat is volgens mij wat de TS wil...

Ibanez RuleZ
16 maart 2007, 18:49
tis ff volledig terzijde... volgens mij gebruikte de gitarist van nightwish een dergelijke combinatie van amp vroeger :p... klonk vet

harrald

Kaboemba
16 maart 2007, 21:22
Het is al een tijd geleden dat ik die had, de chameleon, maar pre-amp ???

Volgens mij heb de chameleon geen pre-amp of je moet de eq of zoiets bedoelen.
Ik lees net in de handleding dat wel een high gain en low gain function heeft maar ik herrinner me dat niet als een pre-amp (zoals b.v. in de voodoovalve).

minoin
17 maart 2007, 16:17
De Chameleon is wel degelijk een pre-amp. Een Voodoo-Valve, zonder buis.
Hmmm, niets kunnen vinden in de manual over de pre-amp sectie uitzetten though. Jammer, maar toch een prachtige unit!
Dan maar in de studio gebruiken samen met mijn andere amp, right Magic Bean?