PDA

View Full Version : Jp22



Dirk_Hendrik
3 februari 2007, 19:11
Ik denk dat Han dit draadje wel kent. Nevertheless, een briljant stukje leesvoer!
http://www.recording.org/ftopic-30855-days0-orderasc-0.html

Azrael
3 februari 2007, 19:12
Kun je niet een wat duidelijk topic titel eraan geven? Dit gaat niemand lezen zo...

Dirk_Hendrik
3 februari 2007, 19:58
wiseass ;)

Han S
3 februari 2007, 20:57
Ik moet je eerlijk vertellen dat ik recording.org al jaren niet meer volg.

Chris Bialuski dacht zich te kunnen verrijken door van iedere forumlid $25 contributie te verlangen en sindsdien ben ik afgehaakt, mede door het feit dat zijn vriendje en reetlikker Kurt Foster dacht dat hij de alwetende was.

Maar ik mis Eric Desart en Rod Gervais en nog een paar van die geweldige gasten wel eens, om niet te praten van de geweldige maar helaas overleden Stephen Paul, die daar mod was en gekweld door zijn vreselijke ziekte tot het bittere end heeft volgehouden, met zijn zeer eerlijke en openhartige stijl.

Chris heeft zijn eigen kind vermoord als het ware.

Maar ik ga dat hele draadje lezen straks.

bert k
3 februari 2007, 21:29
Nou, als dit als voorbeeld staat voor de rest van dat forum, dan heb ik daar weinig te zoeken...

Hij doet me een beetje denken aan dat eikeltje wat op musiciansforum rondhing, ene Kevin Nogwat, weet je nog, Han?

Dirk_Hendrik
3 februari 2007, 21:44
Bert,
Dat, en dat alléén, was juist de reden om het draadje te posten. Ik dacht dat we hier af en toe figuren langskregen. Deze knul begint in post 2 al te hakken met bizarre voorbeelden van onbegrip.

bert k
3 februari 2007, 21:53
Dat begreep ik al :) Het vervelende is dat deze wijsneus meteen begint te schelden. Zo erg maak je ze hier niet echt mee, daar zorgt de mod-politie wel voor...:)

Han S
3 februari 2007, 22:07
Nou, als dit als voorbeeld staat voor de rest van dat forum, dan heb ik daar weinig te zoeken...

Hij doet me een beetje denken aan dat eikeltje wat op musiciansforum rondhing, ene Kevin Nogwat, weet je nog, Han?

Dat musician forum was wel apart ja, was dat Kevin van Hout?

Op dat forum ,wat nu weg is, was eens een vrouwtje die meende te moeten posten over de pedalen van een vleugel waarover een vraag was. En toen ik reageerde omdat haar pianoleraar het beter dacht te weten dan de mensen van Steinway*, kreeg ik een hoop stront over me heen.

Dat was allemaal nog niet zo erg, maar een vriendje van haar ging helpen en werd nogal persoonlijk, waarbij ik mezelf niet kon inhouden en hem met de grond gelijk heb gemaakt, maar wel op inhoud dus.

Wat een forum, musician, het ruste in vrede.

Maar recording,org was een prima forum een jaar of vijf geleden, met Fletcher en Julian Standen als mods. Julian (Jules) heeft later gearslutz gestart en dat is zodruk dat het niet leuk meer is.

Maar org was een prima forum waar ik hele goede dingen heb gelezen en prima advies heb gehad van bijvoorbeeld Eric Desart, een ingenieur die mede verantwoordelijk is voor de Galaxy studio in Mol.

Zoals ik eerder zei is het zonde dat het naar de kloten is geholpen door de baas van de forum en zijn vriendje.

* bij de piano is het rechter pedaal het sustain pedaal, het linker pedaal is om zachter te spelen, de hamers komen dichter bij de snaren.
Het eventuele middelste pedaal is het demper/oefen pedaal en brengt een laagje vilt tussen de hamers en de snaren.

Bij de vleugel is het rechter pedaal ook een sustainpedaal, dus de dempertjes worden omhoog gehouden. Het linker pedaal is het 'una corda' (één snaar) pedaal en doet het hele klavier een eindje opschuiven, waardoor de hamer maar één van de drie snaren raakt.

Het eventuele middelste pedaal is bij de vleugel het 'sostenuto' pedaal en werkt geheel anders dan bij de staande piano. Als je een accoord aanslaat en je trapt het sostenuto pedaal in, worden de dempers van dit accoor omhoog gehouden waardoor het doorklinkt, waarbij je daar staccato omheen kunt spelen met andere noten.

Han S
3 februari 2007, 22:20
Ik denk dat Han dit draadje wel kent. Nevertheless, een briljant stukje leesvoer!
http://www.recording.org/ftopic-30855-days0-orderasc-0.html

Ik heb het helemaal geconsumeerd, wat een eikeltje niet? Die McCheese weet echt wel waar hij het over heeft hoor.

Deze vind ik heel mooi van hem: Learning to spell from rappers is like learning photography from the blind. :D