PDA

View Full Version : marshall cab



matty
3 februari 2007, 13:31
hoi

ik kan een marshall 1922 cab kopen in prima staat voor 200 euro
is dit een goeie cab, goeie prijs? en zou hij goed samen gaan met een orange tiny terror ?

of is een fame 2x12 of vox 2x12 of orange 1x12 of framus cab beter (kosten allemaal 300 euro) en het is vooral voor thuis te spelen

Tristan
3 februari 2007, 13:58
Ik denk dat het wel okee is, zeker als er Vintage 30's of zoiets inzitten, wat voor speakers zitten er in?
Er staat momenteel ook een tweedehands Framus 2x12 cab op gitaarmarkt voor ongeveer dezelfde prijs, die heeft zowiezo Vintage 30's, misschien is het handig om die eens te checken, is volgens mij van een forumdude...
Orange 1x12 of Vox 2x12 cab zou ik niet doen, daar zitten kutspeakers in...

matty
4 februari 2007, 22:13
die framus is al weg :)
er zitten Celestion G12T-75 speakers in

Tristan
4 februari 2007, 22:18
Oh, tsja, dat is erg jammer...
Die Framus 2x12 cabs met Vintage 30's hebben naar mijn idee de beste prijs/kwaliteitsverhouding die je maar kan vinden...

Die G12T75's zijn naar mijn idee een stuk minder fijn dan de Vintage 30's, zeker in combinatie met de amps en sounds die je zoekt...

skabouter
4 februari 2007, 22:50
mss toch 300 uitgeven aan een nieuwe dan? ik heb ze eerlijk gezegt nooit gehoord, maar mn framus 4x12 is erg degelijk en V30 zijn prima speakers, heb je wel goeie koop aan denk ik zo. je moet er alleen voor naar duitsland.............

jerome
4 februari 2007, 23:59
Ik denk dat het wel okee is, zeker als er Vintage 30's of zoiets inzitten, wat voor speakers zitten er in?
Er staat momenteel ook een tweedehands Framus 2x12 cab op gitaarmarkt voor ongeveer dezelfde prijs, die heeft zowiezo Vintage 30's, misschien is het handig om die eens te checken, is volgens mij van een forumdude...
Orange 1x12 of Vox 2x12 cab zou ik niet doen, daar zitten kutspeakers in...

Ik neem aan dat je met kutspeakers niet de Vox Alnico's bedoeld? ;)

Tristan
5 februari 2007, 00:14
Nee, maar dat was ook niet de cab die de Topic Starter bedoelde, ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat de Alnico Blue's volgens mij niet in combinatie met iedere amp even goed werken...

jerome
5 februari 2007, 00:47
Oeps, sorry, de eerste post niet goed gelezen.... :satisfie:
En idd en zijn zeker niet voor elke amp/muzieksoort/smaak geschikt...