PDA

View Full Version : draadloze koptelefoon of niet?



treblemaster
3 februari 2007, 13:25
De draad van m'n zoveelste koptelefoon heeft het weer eens begeven. Nu moet ik zeggen dat het vaak goedkope dingen waren (paar tientjes), maar het is altijd die draad die naar de kloten gaat waardoor je nog maar aan 1 kant geluid hebt....Nu is mijn vraag kan ik beter investeren in een draadloze koptelefoon of gewoon 1 met een dikke goeie kabel? Ik weet niet of draadloze ook veel nadelen hebben (storingen, geluid dat wegvalt als je beweegt?)
Ik gebruik 'm voornamelijk om 's avond gitaar te spelen (wel staand).
Budget is zo rond de 70-80 euro......

Azrael
3 februari 2007, 13:48
Voor 70/80 vind je je geen goede koptelefoon en al helemaal geen draadloze. Zowieso kan ik draadloos afraden tenzij je echt een heel specifiek doel hebt wat een draadloze koptelefoon vereist (zelden echt nodig). Ze zijn nog vele malen duurder wil je een beetje kwaliteit hebben en dan nog haalt het het nooit bij een echte met draad. Koop gewoon een koptelefoon waarvan je de kabel kan wisselen. Sennheiser bijvoorbeeld heeft leuke spullen en ze vervangen het direct als het stuk is. Ik heb zelf tot 2 maal toe een koptelefoon nieuwe gehad met kabelbreuk. Fietste ik even langs Sennheiser in Almere (lekker dichtbij) en kreeg ik direct een nieuwe. Ideaal...
Heb nu beneden de HD-595 (boven je budget) en dat vind ik echt een fijn ding. Maar ik ga binnenkort eens naar hun topmodellen luisteren en andere merken , maar gezien de goede service en het lekker dichtbij zitten van Sennheiser denk ik dat ik bij dat merk blijf. Tot nu toe qua kwaliteit ook gewoon altijd goede ervaringen mee. Voor opnames, stilte en portable heb ik de HD-25 in gebruik. Prettig ding maar voor een uitmix niet nuttig want je mist de ruimte in het geluid die je met een open koptelefoon wel hebt. Voor portable met mijn Ipod (tja.......hij was gratis) , heb ik ook de PX-100 gehad. Die is met zijn 40 euro echt verre van een slechte koptelefoon. Het beste geluid wat ik in die prijsklasse , gewicht , type heb gehoord. Echt een aanrader!

DeiDRagonas
9 februari 2007, 12:34
Voor zo'n 100,- heb je van Sennheisser prima koptelefoons te koop. Heb er zelf zes stuks. En nog nooit een stuk kabeltje! Deze hebben trouwens een draad met een plugje. Is deze stuk dan gooi je er gewoon een nieuwe tussen, no problem. Zo een zou ik gaan kopen... De draadloze koptelefoons zijn vaak stukken minder en idd vaak met storingen als je heen en weer loopt!!

cardinal
12 februari 2007, 20:57
De draad van m'n zoveelste koptelefoon heeft het weer eens begeven. Nu moet ik zeggen dat het vaak goedkope dingen waren (paar tientjes), maar het is altijd die draad die naar de kloten gaat waardoor je nog maar aan 1 kant geluid hebt....Nu is mijn vraag kan ik beter investeren in een draadloze koptelefoon of gewoon 1 met een dikke goeie kabel? Ik weet niet of draadloze ook veel nadelen hebben (storingen, geluid dat wegvalt als je beweegt?)
Ik gebruik 'm voornamelijk om 's avond gitaar te spelen (wel staand).
Budget is zo rond de 70-80 euro......

Draadloos is helemaal niks, batterij is altijd op op momenten dat je het niet wil. Toch altijd ruis, zeker in die prijsklasse.

Doe maar niet, werkt gewoon niet lekker genoeg. Krulkabel scheelt al.

treblemaster
13 februari 2007, 23:02
Ok, dat wordt er in ieder geval 1 met een vervangbaar kabeltje :).

Fumi SG
14 februari 2007, 00:07
Kijk eens naar de Sennheiser HD485. Erg goede hoofdtelefoon, kristalhelder geluid, duidelijke diepe bass en zit perfect. Kost je een €90,- én hij heeft een vervangbaar snoer! Het enige nadeel dat ik er van heb is dat hij een open design heeft en dus aardig wat geluid door laat. Dat zou je natuurlijk ook weer als voordeel kunnen zien qua sound. Ach jah..