PDA

View Full Version : Mics... wat heb ik nodig !



Dude
3 februari 2007, 10:42
Nou ik heb het eindelijk op orde in mn studiootje ! Kan nu alles opnemen, keyboard, gitaar (zowel via toneport2->line6 als via eigen amps met senheiser gitaar mic in de toneport), bas (idem), en drums (Dr rhythem) ! En al zal er vast allemaal primasupermooierduurderenbetere spullen te vinden zijn, voor mijn eisen is het perfect !

Wat ik nog mis is een mic, voor zang en het liefst ook voor akoustische gitaar. Buget is beperkt, zoals jullie aan mijn spullen zien hoeft het dus zeker geen kwaliteitsstudio spul te zijn, het moet voldoen aan waarvoor ik het wil gebruiken, beetje pielen in mn keldertje en oefenen voor de band, en zelf wat ideetjes schrijven ed.

Ik heb geen kaas gegeten van mics.... dus wat heb ik nodig ?? tips welkom !

bart

bert k
3 februari 2007, 10:56
Blader een beetje terug, om het andere topic wordt dezelfde vraag gesteld.

Ik zou zeggen in jouw geval: condensatormicrofoon. Niet duur meer, merken als Behringer, Studio Projects, SE, Rode, noem maar op, het wemelt ervan. Kost je nooit meer dan 200 euro, waarschijnlijk minder, maar je moet wel ergens fantoomvoeding vandaan halen.

Dude
3 februari 2007, 11:11
fattoomvoeding.. die zit in de toneport 2 dus das gunstig !

ACSlater
3 februari 2007, 11:37
Ik heb een Studio Projects B1. Uitstekend ding en die koop je voor €111,- bij Thomann.