PDA

View Full Version : Beste akoestische versterker



peetersmarc58
3 februari 2007, 08:47
Graag jullie mening over welke akoestische versterker het best past bij mijn Larrivee D-05. Ik combineer gitaar, zang en mondharmonica.

vinni
3 februari 2007, 09:05
Goeie merken zijn AER, Fishman en Rivera.
Komt er toch op aan dat je zelf gaat testen.
Probeer een winkel te vinden waar deze staan.
Ook wel goed is de Boss AC......
Maar ja....hoe proffesioneel moet het.....

Vinni

Harald
3 februari 2007, 09:45
Hangt vooral sterk af van de pickup in je gitaar (meer dan van de gitaar zelf denk ik). Piezo alleen, piezo met microfoon, Schertler systeem, Magnetische pickup met of zonder microfoon, Taylor ES... Het Es heeft bv. weer heel andere eisen en klinkt juist over een gitaar versterker weer niet zo geweldig. (met uitzondering van de Schertler versterkers. Die werken wat meer als een PA)

Wat wil je daadwerkelijk versterken, alleen de gitaar, of ook de zang en bluesharp? Aols je alles over een kast wil jagen zou je eens een Schertler Unico kunnen proberen, die zou het qua kanalen aan moeten kunnen, in ieder geval de oude, die heeft er 4. De nieuwe heeft er 3 (weet even niet welke, ze zijn allemaal anders) Zang klinkt iig erg goed over die dingen. Toonregelingen op de nieuwe versie zijn wat uitgebreider. Weet niet hoeveel kanalen je op de grotere Fishman loudbox vindt. Kleine PA of goede kwaliteit zanginstallatie is misschien ook een interressante optie als je alles wilt versterken.

peetersmarc58
3 februari 2007, 09:53
Als pickup heb ik heb ik een LR Baggs Ibeam en het is tevens de bedoeling dat ik gitaar, zang en mondharmonica combineer.