PDA

View Full Version : Strat body: verschillende vormen?



hanzeman
3 februari 2007, 00:47
Ik heb bij The String zo'n AllParts body gehaald.

Ik heb hem zolang in een Fender gitaarkoffer opgeborgen, en ik merkte dat hij net wat meer ruimte nodig had dan mijn originele Fender strat. De body is dus iets groter. Vreemd, Allparts is toch Fender licensed? Dan houden ze toch minstens de Original Body Contour aan zou je zeggen? Zit er een luchtje aan de bodies bij The String?

DarknessAwaits
3 februari 2007, 00:56
Er is niet "één" stratvorm volgens mij, vanaf het begin tot nu zijn er verschillende afmetingen geweest als ik het goed heb.

G.G.
3 februari 2007, 06:25
Er is niet "één" stratvorm volgens mij, vanaf het begin tot nu zijn er verschillende afmetingen geweest als ik het goed heb.

Klopt, als je het boek "The Fender Stratocaster" bekijkt op de foto pagina's lijkt het wel alsof de slagplaten een vaste vorm hebben en de bodies niet. Soms is de rand om de slagplaat dikker en sooms dunner. Ookde armrest en de bellycut zijn anders geworden over de jaren.

Als de neck, slagpplaat en brug passen en op 1 lijn zitten zou ik me niet druk maken.

fred dons
3 februari 2007, 17:25
de maten wijken inderdaad ook bij fender in de loop de jaren af maar daarnaast heeft de fender license van all parts en bijvoorbeeld ook warmoth betrekking op de headstock shape en niet op de body vorm (hoewel die dus ook in de body vermeld wordtl)

hanzeman
3 februari 2007, 23:06
Aha, de AllParts die ik heb past maar met moeite in de koffer. Maar goed, bedankt voor de antwoorden.