PDA

View Full Version : Vox Of Roland



Infernell
2 februari 2007, 21:23
Ik weet nu niet zeker welke versterker ik moet kiezen.
Ik speel meestal aardig wat hardrock en metal, soms speel ik ook meer rock of een lichtere vorm. Moet ik voor de Vox Ad30vt kiezen of de Roland Cube 30X.

guitartub
3 februari 2007, 11:18
Vox ad 30!

LordSpeedyShit
3 februari 2007, 11:32
Ik vind zelf de Vox veel beter klinken dan de Roland. Zit ook een buisje in, voor wat dat waard is. De geluiden vind ik allemaal veel beter.

Epipaul
3 februari 2007, 14:13
Zonder twijfel vox. De geluiden zijn veel beter dan de Roland.

Infernell
3 februari 2007, 14:41
Ik heb ook gehoord dat de speaker van de vox niet super is. Moet ik dan de speaker van de vox vervangen?

vox
3 februari 2007, 14:53
in mijn ad50 zit een eminence speaker.. zit die ook niet in de ad30???

guitartub
3 februari 2007, 15:28
Wil je met die AD30 on stage? Ben ik toch bang dat dat niet gaat werken, en voor thuisgebruik is het speakertje in die Vox goed genoeg. En wanneer je dan het podium op wil moet je toch op zoek naar ietsje zwaarder (50/60 of de 100 Watter)

JorikDekkers
3 februari 2007, 16:45
@ vox: in jouw ad50vt zit standaard een celestion 70/80, geen eminence

in de ad30vt zit een vox custom designed speaker... er zijn al veel discussies over geweest wat voor speaker dit is, maar waarschijnlijk is het een soort budget versie van de 70/80 speaker

Los van dit: die speakers klinken echt prima, wees niet bang

ik heb zelf een ad100vt, dus mijn mening is gekleurd, maar ik heb ze naast elkaar vergeleken en ik koos ook voor vox.

spanky_franky
3 februari 2007, 18:51
Hmmz.. ik vind de roland toch echt beter.. die vox daar kreeg ik om de een of andere reden geen vette scheur uit, terwijl de modern high gain oid van de roland goed te pruimen is.

guitartub
3 februari 2007, 19:43
In mijn Vox AD60 zit een Vox Custom Designed speaker (by Celestion). De herkomst lijkt mij duidelijk maar bovenal: klinkt gewoon goed!!
De high gain amp modellen klinken absoluut niet korrelig of breekbaar, en ook via de pedal sectie ( fatOD en Fuzz) is een vette scheur te bereiken. Maar ook de cleane amp modellen klinken erg goed. Veelzijdige amp dus!

Infernell
3 februari 2007, 22:24
Ok bedankt voor de reacties dan ga ik toch maar voor de vox. Ik gebruik hem alleen voor thuis.

vox
4 februari 2007, 05:56
@ vox: in jouw ad50vt zit standaard een celestion 70/80, geen eminence

in de ad30vt zit een vox custom designed speaker... er zijn al veel discussies over geweest wat voor speaker dit is, maar waarschijnlijk is het een soort budget versie van de 70/80 speaker

Los van dit: die speakers klinken echt prima, wees niet bang

ik heb zelf een ad100vt, dus mijn mening is gekleurd, maar ik heb ze naast elkaar vergeleken en ik koos ook voor vox.

oke thanks, maar niet te min ze klinken allebei prima de ad30 en ad50

outside
4 februari 2007, 14:35
Tussen die 2 zou ik zoiezo voor vox gaan, ik speelde vroeger met een vox in de band en da andere gitarist met de cube en het was duidelijk welke klank het beste was :-). Maar vergeet ook niet de line 6 spiders uit te testen, voor metal en hardrock zijn die zeker het testen waard!

vox
20 februari 2007, 00:07
Tussen die 2 zou ik zoiezo voor vox gaan, ik speelde vroeger met een vox in de band en da andere gitarist met de cube en het was duidelijk welke klank het beste was :-). Maar vergeet ook niet de line 6 spiders uit te testen, voor metal en hardrock zijn die zeker het testen waard!

inderdaad speelde gister ff op een line 6 spider en klonk aardig en kon zonder probleem mijn geluid vinden..