PDA

View Full Version : Taylor Big baby of toch de Crafter ?



Marley
2 februari 2007, 20:59
Hoi mensen ,

Ik speel sinds een dik jaartje op een Crafter GAE8 (semi ak. ) en speel graag en natuurlijk elke dag .

Nu zie ik in mijn omgeving een Taylor Big Baby staan in nieuwstaat voor 400,-

Als ik de specificatie vergelijk dat zie ik dat de Crafter ook een massieve zij en achterkant heeft en dit model Taylor niet . De Taylor heeft wel een massief bovenblad net zoals de Crafter .

Ik speel graag op de Crafter en ben dus zeker niet ontevreden met deze gitaar.

Wie heeft tips voor mij en/of weet de kwaliteit , klang ect. van deze gitaren op een rijtje te zetten ?

Groetjes
Marley

patricia
2 februari 2007, 21:05
hoi,

ik zou ze zeer zeker allebei proberen.
ik heb zelf de big baby gehad,besteld bij benelly..en
ik moet zeggen dat ie tegen viel.
hij is zo licht als een veertje,je weet niet wat je voelt,lijkt wel balsa.
en de klank was imo ook niet je van het!
dus.....je moet echt gaan vergelijken!
succes.

Yamhammer_71
2 februari 2007, 22:24
De Taylor Big Baby klinkt normaal gesproken 'helder', met een mooie sound. Het enige (minpuntje) is waarschijnlijk iets te weinig 'bas'.

De Crafter klinkt over het algemeen 'warm' en is wat meer op de bassen en middengebied gericht...voor de hoge tonen moet je iets meer werken om ze er mooi uit te laten komen.

Ik zou ze gewoon allebei uitproberen en kijk als je de gitaren bespeeld meteen of de snaren op de Taylor/Crafter nog in goede conditie zijn, want dit kan van negatieve invloed zijn op de beoordeling van de sound van de gitaren. Nieuwe snaren =betere klank :)

Massief bovenblad wordt natuurlijk alleen maar beter door de jaren heen, dus hoe vaker je hem bespeeld, hoe beter de gitaar zal gaan klinken. De eigenschappen die de gitaar bezit worden dus door de jaren heen alleen maar beter of opvallender :)

Marley
3 februari 2007, 11:58
Bedankt alvast voor jullie reactie's .