PDA

View Full Version : pedaaltjes op een rij



fenderben
2 februari 2007, 20:09
Het optimaal gebruiken van div. pedaaltjes kost mij veel tijd (steeds verschillende pedaaltjes in/uit schakelen). Nu denk ik aan de aanschaf van een controller b.v. de Carl Martin combinator. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit naar behoren of is het nog steeds behelpen. En werkt de combinator true bypass?
greetings, Ben

Mitch
3 februari 2007, 10:48
De combinator is er in twee generaties. De eerste had wat vertraging tussen het schakelen en dat is verholpen in de 2e generatie. 't Iwel een dure oplossing, maar iets 'simpeler' dan in alles in MIDI hijsen. Ground Control is ook een optie, er zijn merdere mogelijkheden tegenwoordig.

Tristan
3 februari 2007, 13:04
Check ook die Masotti eens, volgens mij is die beter dan de Carl Martin...
Een makkelijkere en goedkopere optie is om een A/B true bypass loop te kopen en daar je pedalen in te zetten...
Je zet bijvoorbeeld al je drive pedalen in loop A en al je modulatie en delay effecten enzo in loop B...
Zo kan je preselecties maken en met een druk op de knop de loop waarin verschillende pedalen aan staan te activeren...

fenderben
3 februari 2007, 19:01
Heb inmiddels de carl martin combinator (second hand) gekocht. Was volgens mij best een koopje. Inderdaad heeft deze versie een vertraging tussen de kanalen + het clean kanaal wanneer een knop wordt ingedrukt. Is wel een nadeeltje. Is dit middels een mod te verhelpen?

groet, Ben