PDA

View Full Version : Laat je horen!!



VHsologitarist
15 november 2001, 12:34
Heb je solo's ingespeeld en wil je
die laten horen, zet ze dan ff hieronder,
jaja.

Rectifier
15 november 2001, 12:38
Als jij nou eens begint..... Eruption ofzo! :smile:

sleep_to_saturate
15 november 2001, 12:59
Ja moet je wel zelf beginnen natuurlijk..

Ditmar
15 november 2001, 19:31
Hoe plaats ik een mp3tje op het web ??

Noctiis
15 november 2001, 19:33
Ditmar, hoe groot is dat mp3tje?
Misschien kun je m mailen en dan gooi ik m voor je op internet

Ditmar
15 november 2001, 19:44
hmm.... okee
ben je trouwens vanavond nog in de stairway ???

Noctiis
15 november 2001, 19:50
nee ik woon niet in utrecht, dus helaas zou dat een beetje lastig gaan.
Laat me weten of die nieuwe metalavond nog iets voorsteld :smile: Hoorde van wat vrienden dat het vorige week niet zo erg denderend was, maar ik was er niet bij dus ik weet het ook niet :smile:
Mzls Niels

Ditmar
16 november 2001, 13:57
Ik heb net een solootje gemaild naar Noctiis, dus ik hoop dat hij 'm online zet.

Tis een solootje van een live optreden, van ongeveer een halve minuut lang (de solo dus he, niet een optreden van een halve minuut). Hij is geïmproviseerd (ja echt, ter plekke verzonnen ja) en niet helemaal goed getimed (we hadden twee monitors voor de hele band >:( ) want ik kon mezelf niet horen onstage.
Qua stijl zit het denk ik een beetje in tussen Logan Mader (van MachineHead) en Jeff Hanneman (van Slayer), maar dan anders. En nou niet gaan vertellen dat ik buiten de toonladder speel, want dat weet ik zelf ook, en dat doe ik ook met opzet (de jazzgitaristen onder ons weten hoe cool dat kan zijn).

Ohja, het is 200 kb ongeveer, en niet zulke goeie kwaliteit, maar hee, ik heb in elk geval een solo gepost.

Noctiis
16 november 2001, 14:41
http://www.xs4all.nl/~riethors/ditmarsolootje.mp3

Hier is de solo van Ditmar te vinden. Klinkt trouwens lekker! gaaf dat je m gewoon geimproviseerd hebt :smile:
Mzls Niels

Ditmar
16 november 2001, 14:51
Thanks man !!

jaccoos
16 november 2001, 15:39
Zozo,die solo klinkt best nog wel leuk maar wat een grafherrie op de achtergrond!
:smile:

Ibanez
16 november 2001, 15:54
Supervet man!!! Echt een vette solo, helemaal omdat je hem helemaal geimproviseerd hebt. Vooral die mooie herrie op de achtergrond is cool :grin:

idono
16 november 2001, 16:37
Cool man :grin:

Anavrin
16 november 2001, 17:00
Normaal gesproken ga ik niet naar optredens van metal-bands (die bandjes hier in de buurt zijn slèèèèèèèèèèèècht) maar kom hier in de buurt spelen, en ik kom kijken.
oftewel om een kort verhaal lang te maken:
HEEL STOER!!!

Noctiis
16 november 2001, 17:24
(die bandjes hier in de buurt zijn slèèèèèèèèèèèècht)

Ja Tilburg he :smile: Is alles zo triest als Krezip? :smile:
Hey Ditmar your welcome :smile:

Anavrin
16 november 2001, 17:27
Nou ja, we hebben natuurlijk ook nog Green Lizard, the Travolta's, Brotherhood Foundation, Corry Konings en Guus Meeuwis.....

Dus Perzik hoort toch wel bij de slechtere.

Noctiis
16 november 2001, 17:34
green lizard vind ik ook maar een opgehyped groeppie, maargoed... jullie hebben iig een muzikaal stadsleven... Kom eens langs in Doetinchem (hoewel het nu weer lekker loskomt met bands als Laternpoll (http://mp3.com/laternpoll), en Newax (http://www.newax.is-crazy.com) (punk).
Alleen het metalaanbod in Doetinchem is echt betreurend... jammer

Outshine
16 november 2001, 19:23
Kwijl kwijl....sjeuuus das goed zeg! Complimenten!!

Ditmar
16 november 2001, 20:38
Hee, don't mess with Guus Meeuwis he !!!

Daar heb ik nog voor het eerst op gezoend toen ik 12 was (het is een nacht, jeweetwel, dat ontzettend natte kleffe nummer), die goeie ouwe tijd.

Noctiis
17 november 2001, 14:25
haha, he ja laten we een topic starten over welk nummer de meeste herinneringen oproept :smile:

Anavrin
17 november 2001, 16:21
Op 2001-11-16 20:38, schreef Ditmar:
Hee, don't mess with Guus Meeuwis he !!!

Daar heb ik nog voor het eerst op gezoend toen ik 12 was (het is een nacht, jeweetwel, dat ontzettend natte kleffe nummer), die goeie ouwe tijd.

Doe ik dat dan????
By the way, ik ben geen homo, dus ik heb geen enkele behoefte om met hem te messen

Vito
17 november 2001, 18:52
je opduwers zijn nog niet helemaal strak en je raffelt ene beetje... wel stijl natuurlijk maar beetje onoverzichtelijk... ok nou genoeg gekanker

je solo is: TOP

Dila
17 november 2001, 23:46
:eek: wow man je solo is echt zuper gaaf!!! ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat je zo goed was man!!! waanneer speel je een keertjuh ergens dan kom ik kijken!

PeArLjAm
18 november 2001, 04:34
wel kewl

taylor
18 november 2001, 15:36
euh sorry ditmar ik vond nie veel het was sloppy ,vals,(zal ik nog doorgaan)je zei niet zoveel met die solo(stond los van de muziek) maar misschien hoort dat wel zo in die muziek??

je speelt drie jaar zei je toch dan vind ik het wel oke.






<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-11-18 16:40 ]</font>

Ditmar
18 november 2001, 19:48
Laat eens wat van jezelf horen dan, en dan liefst een rocksolo, zodat ik vergelijkingsmateriaal heb.

Toegegeven, de timing was kut.

Ditmar
18 november 2001, 19:50
Oh ja, onze zanger is vandaag uit de band gestapt (frustraties ???) dus we zullen voorlopig effe een paar weekjes geen optreden hebben.

taylor
18 november 2001, 22:45
euh nee ik gooi geen muziek van mezelf op het net dus sorry.

Ditmar
18 november 2001, 23:06
mwah.....vinnik een beetje zwak van je...

hoe kan je trouwens zeggen dat iets niks toevoegt aan een nummer als je het nummer niet kent ???

(en we gaan het trouwens ook nooit meer spelen, dus je kan het ook nooit meer leren kennen)

taylor
19 november 2001, 00:09
euh ik bedoel de solo staat los van de muziek maar zoals ik al zei voor iemand die drie jaar speelt vind ik het redelijk.

ik kan weleens wat tapes( homemade,oud werk dus) opzoeken met licks ofzo

ander werk doe ik niet.

Ditmar
19 november 2001, 00:21
waarom ??

Dila
19 november 2001, 08:24
dat lijkt me duidelijk ditmar dat durft hij niet. waarschijnlijk speelt ie net een half jaar een weet ie nog nauwelijks waar ie een a moet pakken :grin: :grin: :grin:

Arthur
19 november 2001, 09:54
Sorry, ik vond er ook niet veel aan. Erg onrustig gespeeld, maar gelukkig denkt niet iedereen er zo over!

poeyerke
19 november 2001, 11:37
Ook van de starter van dit Topic (VHSologitarist) horen we niks. En hij heeft zoveel commentaar op het werk van anderen, dan moet je jezelf wel eerst even bewijzen.

Overigens heb ik zelf geen opnamens, en al had ik die, dan waren ze niet echt de moeite waard om op het net te zetten. Zodra ik een beetje kan spelen, laat ik wat horen...

taylor
19 november 2001, 11:52
jullie denken maar wat je wil,het ligt anders maar daar gaan we maar niet op in ,tis geen verplichting om hier wat te laten horen niet iederen doet dat dus......

zoals al zei ik kan wat tapes (oude)met gewoon wat licks laten horen ander werk niet.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-11-19 11:53 ]</font>

VHsologitarist
19 november 2001, 13:52
ha jongens, wat doen jullie nu!!!!!
NOndeju zeg,
Zet nog s wat solo's erbij, zodat ik nog meer kan checken, daar hou ik wel van hahahaha.
Maar moet alleen zelf s met de band een solo opnemen, we hebben daar nog niet goede recorders voor. zoiso geen studio, maar daar moet je dan maar doorheen kijken!!

sleep_to_saturate
19 november 2001, 14:26
Waah klinkt wel impressive.. voor m'n gevoel wel iets te veel gerommel en geprop maar ik geloof dat dat de muziekstijl ook is. Ik doe het je in ieder geval niet na.

Jimi Hendrix
19 november 2001, 14:56
Bij wijze van tegengif voor ditmars grafherrie :wink: een solootje over de (jazz)blues solar.
http://home.planet.nl/~burdo001/audio/solo2.mp3
en vhsologitarist,ben benieuwd naar jouw kunnen haha

Ditmar
19 november 2001, 17:41
Ik wist trouwens al dat het een beetje sloppy klinkt, maar dat komt omdat ik live m'n gitaar laag heb hangen (ik speel in een nu-metal band, dus dan moet je er wel een beetje stoer uit zien he). Dan heb je zowiezo minder precisie, maar ja, dat hoort toch niemand in de zaal. Ik ben trouwens wel eraan aan het werken (chtulhu dawn van cradle of filth is echt de ideale oefening)

De kritiek dat de solo niet bij de muziek past, kan me geen fuck schelen, ik vinnut cool.

De kritiek dat ik teveel nootjes prop is naar mijn idee wel terecht, maar ik ben van mening dat een solo ook een zekere 'datdoejijmijlekkernietna'-factor moet hebben. Zie dream theater en slayer.

Meer kritiek is altijd welkom, zolang het maar opbouwende en bruikbare kritiek is.

Ditmar
19 november 2001, 17:50
Hee Jimi, coole solo, klinkt errug relaxed en weet ook halverwege een mooie spanning op te bouwen. Ik vonnut wel een beetje jammer dat je solo richting het eind weer wat aan spanning verloor, eigenlijk was het mooier geweest als ie rond 2.10 gestopt was.

Verder vind ik de loopjes rond 0.40 erg mooi. Je moet (nou ja, moeten ??) een beetje uitkijken dat je de snelle 'scofield-achtige'loopjes niet te snel achter elkaar doet, daardoor verliezen ze aan spanning (het springt er niet echt meer uit), naar mijn idee is het mooier om snel en langzaam goed af te wisselen (luister naar mijn solo zou ik zeggen) en hier vond ik het niet mooi afgewisseld.

Geef jij trouwens ook les in jazz-gitaar, ik heb namelijk het idee dat ik van jou redelijk goed de basics van de jazz onder de knie kan krijgen (op zelfstudie lukt het me namelijk niet goed :sad: )

Jimi Hendrix
19 november 2001, 21:21
Ja, die opname is een fragment van een sessie jazz zonder afspraken vooraf, dus het was eigenlijk een beetje leuk pielen terwijl de band liep. Overigens vind ik het wel meevallen met de afwisseling tussen veel en weinig, komt in de buurt van zoals het naar mijn idee zou moeten zijn.
Op zich geef ik wel les, in Bilthoven, in de buurt van het station.

sleep_to_saturate
20 november 2001, 12:26
Ik heb weliswaar geen solo voor jullie, maar het is een nog niet helemaal afgemixte song van m'n band Footsweep:

De song heet: Ending Soon
http://home.hetnet.nl/~footsleep/endingsoon.mp3

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sleep_to_saturate op 2001-11-20 12:33 ]</font>

taylor
20 november 2001, 12:31
euh ditmar kijk ik had het idee dat je kleine virtuos was zoals je 1 keer ergens zei, ik vind zeker niet slecht voor iemand die drie jaar speelt.

dus je hebt me een beetje op het verkeerde spoor gebracht snapie??

die solo van jimi vond erg coole improvisatie.(teminste ik denk dat het improvisatie was)

taylor
20 november 2001, 12:43
en dat van sleeptosaturate al ik helemaal niet van dat soort muziek houd hebben jullie wel echt 1 compositie gemaakt dus met dynamiek verschilen enzo ik vond bijna net zo goed als de bands die bekend zijn in die stijl.

zeker omdat volgens mij jullie nog niet zolang spele(qua instrumenten ,daar moet je natuurlijk ook rekening mee houden als je dit soort demo's luisterd).

sleep_to_saturate
20 november 2001, 12:58
Bedankt voor de complimenten taylor..
We spelen zo'n 1,5 jaar als band samen. Onze drumster speelt ook pas 2,5 jaar drums terwijl ik en de andere gitarist toch al zo'n 8 jaar spelen. Dus het is soms wel even moeilijk om nummers nog op de plank te laten liggen door te moeilijke ritmes enzo.
Wat vind je van de mix op zich?

taylor
20 november 2001, 13:03
ja redelijk alleen hoorde ik wel(te) veel mid ferquenties volgens mij.

maarja dat kan ook de bedoeling zijn??

sleep_to_saturate
20 november 2001, 13:12
Ja dat was me ook opgevallen. Maar voor dit nummer is dat op zich niet zo schadelijk. Ik heb behoorlijk met de equalizer moeten klooien om de drumkit nog redelijk te laten klinken.

taylor
20 november 2001, 13:42
ja misschien als tip kun je de volgende demo maken in pro studio met 1 goeie producer er bij.

ik bedoel dit was allemaal toch met minimale equipment gemaakt toch?

maar daar moet je natuurlijk wel het geld voor hebben of voor over hebben.

sleep_to_saturate
20 november 2001, 14:17
Ja waarschijnlijk zou dat beter zijn, maar daar leer je zo weinig van..
Overigens ben ik nog 2 songs die ik laatst heb opgenomen aan het mixen die met veel betere apparatuur zijn opgenomen. :smile:
Als ik een pro-studio in zou duiken zou ik het ten eerste bij iemand die ik al ken doen. En ten tweede zouden we als band veel beter moeten spelen om niet al teveel tijd aan het inspelen van de nummers kwijt te zullen zijn.
Maar het is wel een goede suggestie voor over een tijdje.

taylor
20 november 2001, 17:06
nou vergis je niet je kunt echt super veel leren van 1 ander(goeie,pro) producer.

alleen het werken met 1 producer vraagt natuurlijk ook 1 pro houding van de muziekant anders wordt zeker niks.

Ditmar
20 november 2001, 17:08
Op 2001-11-20 12:31, schreef taylor:
euh ditmar kijk ik had het idee dat je kleine virtuos was zoals je 1 keer ergens zei, ik vind zeker niet slecht voor iemand die drie jaar speelt.

dus je hebt me een beetje op het verkeerde spoor gebracht snapie??

die solo van jimi vond erg coole improvisatie.(teminste ik denk dat het improvisatie was)



Als je virtuoos kan spelen, wil dat nog niet zeggen dat je dat altijd moet doen. Wat ik speelde was gewoon een lekkere metalsolo ala Slayer en MachineHead (qua soleren mijn grote voorbeelden). Virtuoos speel ik eigenlijk alleen in de slaapkamer, maar ja, wat noem je virtuoos ?? Ik kan improviseren op achterlijk hoge snelheid en ik kan best leuke solo's over een backing track spelen. Maar noem je dat virtuoos ?? Ik vind iemand virtuoos als je qua techniek vrij veel beheerst, het goed ten gehore kan brengen en dat ook nog eens stijlvol kan doen. Maar ja, wanneer ben je technisch ?? Dus ik denk dat wij in dat opzicht ook een beetje verschillen in de optiek van het begrip virtuoos. Wat Jimi deed vond ik ook virtuoos hoor, maar wat bijvoorbeeld die gast van Children of Bodom doet (en wat veel technischer is) vind ik weer niet virtuoos.

Mijne was trouwens ook een improvisatie, en ik speel nu 6 weken bij die band (optreden was na 4 weken)

taylor
20 november 2001, 18:02
een (beginnend) virtuoos is bv iemand die 32e noten op 150 gearticuleert kan spele naar drie jaar spel &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

kijk als je erbij had gezegd dat het 1 solo a la slayer was dan was het weer wat anders maar bv slayer en machinehead zijn leuke bands om naar te luisteren maar soleren dat is niet hun sterkste punt(een zeker niet virtuoos eerder het omgekeerde er van)qua riffs zijn die bands super.

dat wat jimi deed vond ik 1 improvisatie niet zozeer virtuoos(al is tie echt 1 zeer goeie gitarist,ik kan niet zo jazz soleren)

en goed voorbeeld van 1 virtuoos is misschien paganinni??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-11-20 18:03 ]</font>

Ditmar
20 november 2001, 19:18
je gelooft het echt niet he, van die 20 noten per seconde ?? Nou ja, dan geloof je het niet toch..... Wat je wel moet toegeven is dat m'n solo in elk geval wel SNELLE stukjes heeft.

Paganini is trouwens erg boring, voornamelijk van die arpeggiootjes.... en dat noem ik dus niet virtuoos.

Anavrin
20 november 2001, 22:19
Voor Sleep to Saturate: Man, dat klonk heel lekker. Ik geef toe, dat grungie soundje is dé muziek voor mij, dus ik vind deze stijl sowieso beter dan vele anderen, maar ja. Dat gedempte stukje mag wat mij betreft wel iets zwaarder klinken, en die tweede stem zingt net iets te hoog, maar verder: petje af hoor.
De dingen die ik heb opgenomen mogen jullie best horen, maar ze zijn op m'n kamertje met een gewone cassetterecorder opgenomen, dus ik moest alles tegelijk doen, waardoor het af en toe nogal slecht klinkt. Hoe moet ik die dingen op deze site krijgen?

Anavrin
20 november 2001, 22:21
oh ja, ik vind zelf dat ik totaal niet kan zingen, dus ik weet niet of het aan te raden is dat jullie het horen of niet :razz:

sleep_to_saturate
21 november 2001, 11:23
bedankt anavrin.. :smile: Zo was ik een tijdje geleden ook begonnen met een tapedeck. Met een beetje improviseren kan je daar wel meerdere sporen mee opnemen. Je kan ook een 4 sporen-recordertje kopen voor niet al te veel geld als je het wat beter wilt aanpakken.
Onze band is trouwens van plan om in Tilburg op te gaan treden maar dat moeten we nog regelen. ALs het rond is zet ik het wel bij de gigs-sectie.

Ditmar
21 november 2001, 14:00
Hee sleepy, best een leuk nummer, maar ik vond er een dingetje jammer aan: het ritme is het hele nummer door gelijk (geloof ik). Het klinkt (naar mijn idee) leuker als er ergens halverwege ook een ritmewisseling is (double time, half time of gewoon iets heel anders), maar ja, dat moet je zelf zien of het bij de muziek past. Ik ben niet zo thuis in die muziek.

Verder vond ik jullie zanger een beetje zingen alsof ie zich heel erg verveelde (hoort dat zo ???)....

Maar dat zijn maar twee kleine puntjes van kritiek, verder is het echt een cool nummer.

sleep_to_saturate
21 november 2001, 14:18
hahahah :grin: dat ben ik dus die verveelde zanger. hehe.. Dat kan wel ja, heb het nummer misschien iets te vaak gezongen.

Ja dat van die ritmewisselingen dat gebruik ik wel vaak in m'n nummers maar in dit nummer met opzet niet om het nummer zo simpel als mogelijk te houden. Het blijft hierdoor een heel toegankelijk nummer voor het publiek als soort van opfrisser tegenover ons ingewikkelder werk.

taylor
21 november 2001, 15:38
Paganini is trouwens erg boring, voornamelijk van die arpeggiootjes.... en dat noem ik dus niet virtuoos.


euh ik snap jou niet meer maar als dat niet virtuoos is wat dan wel? kerry king van slayer zeker??je doet het ook over komen alsof paganinni iets is wat simpel is na te doen??

naja laten we maar over op houden want dit slaat allemaal nergens op.

Ditmar
22 november 2001, 14:46
Mwah....ja, Paganini (wat ik er van heb dan) is vrij simpel om na te spelen. Het is vooral moeilijk om het te onthouden.

Kerry King is in elk geval veel improvisatie, al vind ik Jeff Hanneman wel virtuoos en Kerry King niet, omdat Jeff ook echt melodielijnen met spanning in een solo kan zetten.

SteavisSmokin
23 november 2001, 00:40
jaaa, ik doe ook mee. Op http://leden.tref.nl/~vdnat/bullfrogbluesatgrossmans.wav staat een mp3tje opgenomen op een sessie met mij iop gitaar. Is 2 jaar geleden, helaas heb ik niks recenters.

anoniem
23 november 2001, 00:48
zo das niet verkeerd ik neem aan dat je die gitarist was die de solo's gaf of??

taylor

SteavisSmokin
23 november 2001, 00:55
ja ik ben diegene die er steeds doorheen jengelt jah :wink:

Jimi Hendrix
23 november 2001, 07:12
Op 2001-11-20 12:31, schreef taylor:
de solo van jimi vond erg coole improvisatie.(teminste ik denk dat het improvisatie was)


Ja natuurlijk is het een improvisatie!

Ditmar
23 november 2001, 14:46
Zijn er jazzgitaristen die niet improviseren dan ??? Ik weet dat er een aantal rockgitaristen is die een keer een solo schrijven en die dan telkens over dat nummer spelen (en daar hoor ik dus NIET bij), maar jazzgitaristen, die kunnen dat toch niet maken.....

Jazz = improvisatie

poeyerke
23 november 2001, 15:49
He Steavis, dat klonk wel lekker zeg. en dat was 2 jaar geleden. Hmm, dan zou ik best wel wat recenters van je willen horen.

taylor
23 november 2001, 16:27
hmm ja dat klopt wel ditmar maar er zijn ook wel mensen die ingestudeerd werk spelen natuurlijk.of gewoon zoals het op de plaat staat.ook al is het jazz of fusion.


met improvisatie(dat van jimi) bedoel ik dat je dat nummer nooit van je leve hebt gespeelt en dan soleren zeg maar als 1 soort sessie.

Rockgitarist
23 november 2001, 16:44
Wou ff mijn mening kwijt over VHsologitarist!
Supergitarist! Kan haast echt alles wat van Halen kan, alleen nu nog het geluid. Heeft trouwens ook een beetje weg van Al Di Meola.

Nog 1 ding,
VHsologitarist ga zo door! Nog een paar jaar en je speelt wereld klasse!!!

SteavisSmokin
23 november 2001, 18:26
poeyerke, zodra ik wat recenters heb zal ik het wel een keertje uploaden. Op een bluessessie waar ik bijna altijd kom willen ze het een keer op gaan nemen dus dan kan ik dat misschien wel online gooien.

wat vind je van dat geluid? op de opname hoor je het niet zo goed maar die versterker waar ik daar op speel is een oude Fender Super Reverb, ik heb op redelijk veel vintage fenders gespeeld maar dat ding daar dat KLONK, geeez!!! Zulke diepe vette noten kwamen eruit...echt de allerbeste versterker waar ik ooit op gespeeld heb.

Jimi Hendrix
24 november 2001, 11:04
Op 2001-11-23 16:27, schreef taylor:
Mett improvisatie(dat van jimi) bedoel ik dat je dat nummer nooit van je leve hebt gespeelt en dan soleren zeg maar als 1 soort sessie.


Ja het nummer ken je natuurlijk wel, anders kun je dr toch niet op improviseren?
Het is meer een soort sessie in de zin dat je moet reageren op wat je medespelers op dat moment doen en je medespelers reageren op dat wat jij op dat moment doet.
Zo is het iedere keer dat je hetzelfde nummer speelt weer totaal anders.

poeyerke
24 november 2001, 11:34
Op 2001-11-23 18:26, schreef SteavisSmokin:
poeyerke, zodra ik wat recenters heb zal ik het wel een keertje uploaden. Op een bluessessie waar ik bijna altijd kom willen ze het een keer op gaan nemen dus dan kan ik dat misschien wel online gooien.

wat vind je van dat geluid? op de opname hoor je het niet zo goed maar die versterker waar ik daar op speel is een oude Fender Super Reverb, ik heb op redelijk veel vintage fenders gespeeld maar dat ding daar dat KLONK, geeez!!! Zulke diepe vette noten kwamen eruit...echt de allerbeste versterker waar ik ooit op gespeeld heb.


Als je weer eens een opname hebt, hoor ik hem graag.

Tja de opname is niet supergoed, maar dat geluid klinkt inderdaad wel heel erg vet!!

taylor
24 november 2001, 13:59
ja oke jimi, als 1 sessie hebt dan spreek je toch ook het schema of nummer door(in grofe lijnen) of zoals jij zegt je kent het nummer al maar de solo is spontaan dat bedoel ik

Ditmar
25 november 2001, 22:47
Dat issie bij mij toch ook !! Welk verschil tussen mijn en zijn improvisatie bedoel je nou ???

Dila
26 november 2001, 08:31
ben n beetje laat ermee maar dat nummer van sleeptosaturate is cooool!!! hij klinkt echt lekker alleen de zang kan misschien iets beter maar das een kwestie van oefenen denk k maar tis gewoon een cool nummer!

sleep_to_saturate
26 november 2001, 10:30
Bedankt Dila! :grin:
De zang is meer een kwestie van inzingen, ik let nooit zo op de zang.. Maar je hebt wel gelijk het kan wel iets beter, ik zal er wat meer op letten voortaan.

taylor
26 november 2001, 11:56
Op 2001-11-25 22:47, schreef Ditmar:
Dat issie bij mij toch ook !! Welk verschil tussen mijn en zijn improvisatie bedoel je nou ???


ja maar bij jou solo kun je nou niet echt zegge dat je het schema volgt(of duidelijk maakt) als je die grafherrie 1 schema kunt noemen hehehehe


ach het zal bij die muziek horen.

taylor
26 november 2001, 18:02
dank je

Jimi Hendrix
27 november 2001, 07:50
Op 2001-11-26 11:56, schreef taylor:

ja maar bij jou solo kun je nou niet echt zegge dat je het schema volgt(of duidelijk maakt) als je die grafherrie 1 schema kunt noemen hehehehe


ach het zal bij die muziek horen.


Meesterlijk!! je moet de dingen bij de naam noemen, vind ik.

Ditmar
28 november 2001, 10:53
Ik vat het niet meer, net ging het nog over spontane solo's en nu gaat het weer over schemaatjes, laat ook eigenlijk maar......

Dila
28 november 2001, 17:20
niks van aantrekken ditmar je solo was gewoon cool en ze moeten niet zeiken :razz:

Ditmar
28 november 2001, 20:19
Zal binnenkort ook eens wat van een andere band waar ik (sinds gisteravond) in speel laten horen. Is geen opname waarop ik meespeel, maar het is wel leuke muziek.

Dila
28 november 2001, 20:30
ja moet je doen ik wil alles horen!!

taylor
28 november 2001, 22:12
euh nog effe kort soleren of improviseren is niks anders dan het schema duidelijk maken.

als je goed doet zou je het schema weg kunnen laten en nog de akkoorden horen (zie klassieke muziek enzo)

maarja bij metal gebruik je veel die 5 akkoordtjes en die hebben geen duidelijk tooncentrum.

anoniem
29 november 2001, 13:27
Lul niet!
Metal is gewoon herrie! Bij klassieke muziek komen er heel wa vingertjes meer bij kijken en is absoluut niet te vergelijken met elektrisch! DUsss................
In klassieke muziek zit emotie. Ik hoor 1000000000 X liever (hard)rock dan metal!

taylor
29 november 2001, 19:20
????

Jimi Hendrix
29 november 2001, 19:50
Op 2001-11-29 13:27, schreef anoniem:
Lul niet!
Metal is gewoon herrie! Bij klassieke muziek komen er heel wa vingertjes meer bij kijken en is absoluut niet te vergelijken met elektrisch! DUsss................
In klassieke muziek zit emotie. Ik hoor 1000000000 X liever (hard)rock dan metal!

De LOI cursus 'begrijpelijk schrijven', is dat wat voor jou?

Noctiis
1 december 2001, 10:55
sjongejonge wat een gezeik allemaal... Wat maakt het uit of iets virtuoos is of niet. Mij gaat het nog steeds om of een nummer zelf moois is. Ik ga echt geen CD kopen met kutmuziek, alleen omdat de gitarist zo goed is (ookal doen veel gitaristen dat wel).
Ik vind het geheel belangerijker dan of 1 gitarist goed is.
Maargoed, niemand zal het wel met me eens zijn, maar dit is mijn mening

Anavrin
1 december 2001, 11:23
Ik ben het wel met je eens!!!

taylor
1 december 2001, 12:01
jullie begrijpen niet wat ik bedoel.


lees het nog eens hier gaat het niet over.

Ditmar
2 december 2001, 14:47
Taylor, wil jij nou zeggen dat er praktisch geen goeie rocksolisten zijn ??? Als je bijvoorbeeld naar Petrucci, Vai of Satch luistert, kan ik me niet direct voorstellen dat die echt het akkoord in hun solo's laten doorklinken. Dan moet je eerder denken aan Metheny of Scofield.

Ik heb zowiezo het idee dat jazz-solo's en rock-solo's iets compleet anders zijn, en dus eigenlijk niet met elkaar te vergelijken.

Het verschilt gewoon te veel van elkaar

Jimi Hendrix
2 december 2001, 15:30
Dat is je reinste onzin, ik kan het weten want ik speel zowel jazz als rock (als jazzrock :wink:)
het enige verschil is het idioom, maar kijk bijvoorbeeld eens naar sultans of swing: die knopfler speelt ook keurig de akkoorden uit zonder dat het klinkt als jazz.
Je hebt nou eenmaal te maken met een context en daar zul je in je solo aan moeten refereren anders klinkt het naar niks, zowel in jazz als rock.

taylor
2 december 2001, 17:38
precies.

al zijn jazz solo's meer op ritme gespeelt dan rock.

Ditmar
2 december 2001, 21:06
Kijk, en dan vind ik dus weer bullshit.

Ik speel ook jazz (vrij slecht, maar toch, ik weet wel waarover ik praat) en mijn jazzsolo's worden toch echt niet op de zelfde manier opgebouwd als mijn rocksolo's. Het is een hele andere manier van denken, bij jazz heb je inderdaad je begeleidingsakkoorden nodig in je hoofd, bij rock niet.

Dat je als rocksolist je solo moet refereren aan de begeleiding vind ik ook gelul, want dissonantie en met opzet buiten het riff om spelen horen ook tot de vocabulair van een goeie rocksolist. Of wilden jullie soms beweren dat Jeff Hanneman niet kan soleren ????? (dat zou ik erg stoer van je vinden)

taylor
2 december 2001, 21:44
ja dat wil ik wel beweren sterker nog de solo's van slayer zijn ongeveer te vergelijken met 1 leeg lopende band.

qua riffs zijn ze meesterlijk,die nieuwe cd is echt de beste tot nu toe.

maar dat hoort ook zo in die muziek niemand vewacht daar 1 goeie solo ofzo ik ook niet,dat zou er ook niet bij passen vind ik.

Jimi Hendrix
3 december 2001, 08:12
Op 2001-12-02 21:06, schreef Ditmar:
Kijk, en dan vind ik dus weer bullshit.

Ik speel ook jazz (vrij slecht, maar toch, ik weet wel waarover ik praat) en mijn jazzsolo's worden toch echt niet op de zelfde manier opgebouwd als mijn rocksolo's. Het is een hele andere manier van denken, bij jazz heb je inderdaad je begeleidingsakkoorden nodig in je hoofd, bij rock niet.

Dat je als rocksolist je solo moet refereren aan de begeleiding vind ik ook gelul, want dissonantie en met opzet buiten het riff om spelen horen ook tot de vocabulair van een goeie rocksolist.

Hoe kun je nou dissonant spelen als je niet weet wat dissonant klinkt ten opzichte van de begeleiding? dan refereer je dr dus ook aan. Trouwens, voor dissonantie loopt de gemiddelde jazzsolist ook bepaald niet weg.
Het is meer een keue: in een meer fusionachtige context komt de hele santenkraam van meer of minder dissonante mogelijkheden van pas, in een rockcontext hou ik het meer penta/diatonisch.
Maar het denken is hetzelfde, het is namelijk dezelfde persoon die het speelt.

taylor
3 december 2001, 12:03
en trouwens je hebt toch altijd de begleidings schemas in je hoofd(je moet ze kenne)hoe kun je anders improviseren(of soleren)??

improviseren betekent niet ik ga nu a tonaal spele.(ja dat kan wel als je dat bewust doet)

zoals schema in x en soleren in z.das echt niet improvisatie maar gewoon geen kennis van zaken.

bv wat zou jij spele op 1 simpel "latin" schema als

amin7-->bmin7-5--->e7--->a min7

de eerste amin7 speel je in ope positie met 1 keer septime(vanaf de a-snaar)

de rest vanaf (a-snaar)

de laaste amin7 vanaf de 6e snaar met 1 keer septime.

Ditmar
3 december 2001, 13:42
Als het latin zou zijn waarover je metal kan soleren, zou ik ook wel effetjes een kruising tussen minor blues en diminished spelen in de key van de verminderde kwint. (da's bij metal soleren een van m'n favoriete trucjes).

Wat jimi zei over de begeleiding klopt wel, maar het is niet zo dat ik de begeleiding van te voren al in m'n hoofd heb zitten, pas op het moment dat het volgende akkoord wordt ingezet bedenk ik hoe ik vanaf daar de melodie voortzet.

taylor
3 december 2001, 14:14
hmmmm

dat zegt mij al genoeg eigenlijk je begrijpt duidelijk niet wat voor 1 schema dit is.

das helemaal niet erg trouwens ik denk dat er niet veel mense zijn die 3 jaar spele die dit begrijpen.(ik wis dit ook zeker niet na drie jaar spel)

tis namelijk een cadans die je er zo uit pikt.

(vooral die e7 speelt 1 belangrijke rol)





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: taylor op 2001-12-03 14:24 ]</font>

Ditmar
4 december 2001, 01:00
Ik heb nog never van m'n leven latin gespeeld..... dus ik zou het inderdaad niet weten. Maar als je me effe een mp3'tje kan sturen ofzo over hoe zo'n progressie in elkaar zit.

Maar toch, ik blijf erbij dat over rock soleren toch heel anders is. Bij de meeste rock solo's speel je toch over vrij simpele riffjes, dus ben je veel meer aangewezen op je eigen creativiteit dan op de kennis van de begeleiding.

Jimi Hendrix
4 december 2001, 07:55
Dat is onzin, want als je heel netjes de akkoordjes gaat uitspelen (in bijv jazz) dan klinkt het ook veel te braaf, het is juist de bedoeling overal creatief te zijn, dus:
ER IS GEEN VERSCHIL!!! (om nog even terug te komen op de reden voor deze discussie)
Een ander verhaal is of je al ver genoeg bent om creatief te zijn in een harmonisch ingewikkeldere context, dat moet je jezelf misschien afvragen. Dat is natuurlijk helemaal geen schande!!

taylor
4 december 2001, 11:34
ja dat schema is latin georienteerd tis niet echt latin, dat schema zou ook door 1 rock band gebruikt kunne worden.

en je kunt hem toch zelf spele hij staat er toch?

maar zoals jimi en ik zei tis geen schande als je dit niet weet.

ik weet ook niet alles ,helemaal niet.

Ditmar
4 december 2001, 13:04
Waarschijnlijk is dat laatste argument van Jimi precies goed: het is inderdaad zo dat ik me te lang alleen op rock en metal heb gericht als gitarist, en daarom heb ik nog erg weinig ervaring met complexere soorten muziek om over te soleren (dat wil niet zeggen dat rock niet complex is uiteraard, maar qua opbouw is bv jazz een stukje lastiger).

Het is ook inderdaad zo dat ik nog braaf de akkoordjes volg als ik jazz speel, maar ik weet nog niet hoe ik het anders zou moeten doen.

Maareh.....ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het echt hetzelfde is, sorry...

anoniem
4 december 2001, 16:05
Over solo van Ditmar: Halverwege hoor ik de dominante noot nietmeer en dan wordt alles snel heel ongestructureerd. Als je improviseerd hou dan ook rekening met grondnoten e.d. anders lijkt het nergens op.
En nog iets, metal sucks en zal dat altijd doen!!!

Ditmar
4 december 2001, 17:33
anoniem posten zuigt ook

SteavisSmokin
4 december 2001, 19:32
Als je een béétje ballen hebt dan doe je zo'n uitspraak NIET anoniem!! Lafaard...

taylor
4 december 2001, 21:29
ja kan gitarnet dat niet veranderen dat je verplicht moet registreren ofzo.

ja tis maar 1 idee

Anavrin
6 december 2001, 20:05
en een zeer goed idee kan ik wel zeggen!

anoniem
8 december 2001, 17:48
Vind ik ook!!!!!

Ditmar
9 december 2001, 13:50
LOL

Outshine
10 december 2001, 16:48
volledige mee eens

LordRiffenstein
14 december 2001, 09:50
Okee, nog een solootje dat jullie te kakken kunnen zetten :smile:. En dan nog wel van een Belg :smile: Ik hoop dat jullie het kunnen beluisteren.

http://lordriffie.tripod.com/Music/test.mp3

Greets,

Yoeri

nickelwound
14 december 2001, 12:32
Wat een heerlijke sound!!! Ik zou graag willen weten hoe je dit hebt opgenomen en met welke instrumenten en versterking je dit hebt ingespeeld. greets!

VHsologitarist
14 december 2001, 12:52
Zo man ik wist ni dat dit onderwerp zo populair was!!

LordRiffenstein
14 december 2001, 13:14
Op 2001-12-14 12:32, schreef nickelwound:
Wat een heerlijke sound!!! Ik zou graag willen weten hoe je dit hebt opgenomen en met welke instrumenten en versterking je dit hebt ingespeeld. greets!


Eerste een kleine biecht. De backingtrack heb ik geripped van een cd die bij Guitarist tijdschrift zat. Ik heb dus enkel de solo gitaar ingespeeld :grin:.

De gitaar die ik gebruikte is een USA Standard Telecaster van 1992 met maple neck, volledig origineel maar een geweldig goed instrument. De versterker die je hoort is een Engl Savage op het Lead kanaal, opgenomen via een Koch Loadbox, dus zonder microfoon, rechstreeks ingeplugd in de geluidskaart. Enkele takes ingespeeld en de beste gehouden. De reverb/delay op de gitaar heb ik toegevoegd vanuit Cakewalk waarmee het is opgenomen.

Greets,

Yoeri

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: LordRiffenstein op 2001-12-14 13:16 ]</font>

Bosch
14 mei 2002, 20:58
Shawn Lane, etc.


http://home.hetnet.nl/~boschwouter/index.html

voorheen:
http://www.xs4all.nl/~memulder/wrb/

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bosch op 2002-06-12 19:36 ]</font>

the_only_mordred_fan
15 mei 2002, 00:12
gvd, ik wil ook wat uploaden, maar dat duurt te lang via telefoonlijn, of ligt dat nu aan het feit dat het een wave-bestand is ipv een mp-3 ?

moretel
15 mei 2002, 13:25
Een wav bestand van 50 mb neemt omgezet naar mp3 ongeveer zo'n 3-4 mb in beslag.
Dus het opsturen van wav bestanden is niet zo verstandig, daar hebben ze juist mp3 voor uitgevonden.
Omzettertjes van wav naar mp3 kun je zo ophalen van het net.

sebass
15 mei 2002, 15:26
Ik gebruik hiervoor CDex. Werkt goed. Kun je zelf ook de qualiteit instellen van de mp3. Vooral als je alleen een telefoonlijn hebt is 64 kbps goed, de geluidsqualiteit is wel een stuk minder maar je kan het nu in ieder geval wel uploaden. Met cool edit 2000 kun je ook nog je wave bestanden editten en daarna opslaan als mp3 werkt ook.

Al Di Meola
13 juni 2002, 18:00
Kijk, het is maar hoe je 't bekijkt.
Iedereen heeft een andere mening over muziek spelen.:smile:
Ik speel bijvoorbeeld het liefst stukken van Al Di Meola, omdat ik vind dat hij technisch en melodisch mooi speelt. En ook de mooie percussie werk erbij is super. Luister maar naar bijvoorbeeld het nummer: Beyond the Mirage. Maar inderdaad ben ik van mening dat je van verschillende stylen(gitaristen) wat moet leren om zo een eigen style te creeren.


Groeten moi