PDA

View Full Version : ruis



Realeigo
2 februari 2007, 19:50
Help, ik heb een ruis nadat ik mn bass heb rewired en nieuwe elementen erin heb gedaan, ik heb m gewired volgens standard p-bass schema van seymour duncan.
Als ik de tonepot aanraak of dichtdraai is het weg, als ik de jack aanraak ook
wat o wat is mijn probleem?

ernieman
2 februari 2007, 20:07
heb je em ge-aard?
en zo ja, is je versterker ook ge-aard (dus op een ge-aard stopcontact aangesloten)?

Realeigo
2 februari 2007, 20:17
ja en ja

10 tks

ernieman
2 februari 2007, 20:22
ok, verder ken ik er niks van. Moet je bij Piezo e.a. zijn.

DarknessAwaits
2 februari 2007, 20:32
Ik had eergisteren precies hetzelfde maar dat bleek aan het snoer te liggen wat i k gebruikte. Eerst alles losgesoldeerd en daarna 1 element direct op de uitgang: zelfde resultaat. Daarna toch maar een anders snoertje gepakt; over.

Realeigo
2 februari 2007, 20:38
dus het ligt aan t jack snoer?

DarknessAwaits
2 februari 2007, 21:00
Bij mij wel maar of dat bij jou ook zo is kan ik echt niet zeggen. Gewoon even proberen, 't zijn van die kleine dingen die het kunnen veroorzaken.

B_2_the_a
2 februari 2007, 23:49
brug geaard?

no 1 hops
3 februari 2007, 09:14
lijkt toch veel op een aardings probleem.
je hebt wel een SD schema gebruikt maar zijn het ook SD's?
want dan kan de kleurcode wel helemaal verkeerd zijn.

als je een gitaarhanger hebt aan de muur de bas met de open electronica kant naar je toe hangen en een geisoleerde schroeven draaier pakken en deze tegen de soldeerpunten drukken.
kan zijn dat vooral de common ground op de volume pot wel eens loslaat.
zo alle punten even checken, je hoort vanzelf of je beet hebt.
ook kunnen de draden wel eens achter het soldeer kapot zijn en zo los breken of zitten ze nog maar net vast.

Realeigo
3 februari 2007, 11:27
Ben erachter gekomen wat mijn probleem is, op het stopcontact zit wel aarde, maar die is niet aangesloten XD dus nu moet ik dus de versterker naast mn computer zetten omdat dat het enigste stopcontact is die wel geaard is.

no 1 hops
3 februari 2007, 19:52
Ben erachter gekomen wat mijn probleem is, op het stopcontact zit wel aarde, maar die is niet aangesloten XD dus nu moet ik dus de versterker naast mn computer zetten omdat dat het enigste stopcontact is die wel geaard is.of in de keuken? ;-)