PDA

View Full Version : Meul [We Got Him]



meul
2 februari 2007, 18:13
He daar,

Met veel plezier mag ik u het volgende ........blabla.....en..bla...
Voor deze opname heb ik... blabla.....met een snufje...en ben zelf....

Alvast bedankt voor jullie reakties! Hieronder staat de link

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20We%20got%20Him.mp3

Groetjes Jan

Mitch_mashinguard
2 februari 2007, 18:47
Meesterlijk... hier kan ik echt uren naar luisteren :)

jw009
2 februari 2007, 18:58
Cool man!! Klinkt echt zwaar creatief, super al die samples. Goede compositie en professionele sound!

guitarchris
2 februari 2007, 19:01
Klinkt echt heel vet!!

JorisBos
3 februari 2007, 00:59
Whooooooooooo yeah. Relaxed en wicked. Wat een compositie. Geniaal.

Gert-Jan
3 februari 2007, 08:07
Ik heb nog nooit zo'n spannende achtervolging gezien.........

peter_heijnen
3 februari 2007, 10:27
Ik loop dus al een paar dagen rond met de term "we got him" in mijn hoofd, en dan zie ik opeens op zaterdag ochtend dit topic staan onder de naam Meul, dus....

Klik ik het topic snel aan, en hoor die ongelofelijke muziek. En terwijl ik dan denk "oh oh oh wat ONGELOOFELIJK GOED, alweer!!!!!!!!" zit ik voor de zoveelste keer met met een BIG BIG smile achter mijn pc naar nieuwe muziek van Meul te luisteren, alweer. Dus..... :)

Een van mijn favoriete kleine momenten is op 0.55 als de twee gitaren als twee volleerde hitmen links en rechts vanachter de trompetten te voorschijn schieten. Frank zou het vast erg leuk hebben gevonden denk ik. :)

Grote, grote klasse man!!!

EDIT: En zeer bedankt natuurlijk weer!

meul
3 februari 2007, 14:57
Heej, bedankt voor de reakties iedereen!

@ Peter, waarom loop jij met 'we got him' in je hoofd? , ik bedoel waarom zou je nu net daar aan denken? gewoon nieuwsgierig :-) ennuh, graag gedaan natuurlijk ;-)

@ gertjan, leuk dat de strekking duidelijk is geworden!

gr,
Jan

peter_heijnen
3 februari 2007, 15:20
@ Peter, waarom loop jij met 'we got him' in je hoofd? , ik bedoel waarom zou je nu net daar aan denken? gewoon nieuwsgierig :-)
Ik zei de term steeds hardop in gedachten om het in de juiste sfeer te vangen en er dan een leuk stukje mee te maken, grappig.....

Azrael
3 februari 2007, 15:23
Stoer man! Zit goed in elkaar , lekker "drumwerk" , leuke samples , geinige trompetten , goede productie. Vind het super! Lachen man!

Das Schaap
3 februari 2007, 15:42
De produktie is weer lekker, alleen de drums nog beetje steriel weer maar goed dat is ook een kutwerk.

Ik vind zelf die 1e overgang op 1:42 het nét niet, het ligt net tussen een complete overgang en een geleidelijke zeg maar. Komt door die sound die ook echt drastisch verandert daar. Van vol naar dun.

Die strijkers zijn ook zwaar relaxt, again ik moet weer vragen welke vsti, ik krijg ze echt nog niet zo met East West Symphony Orchestra Gold.

En nog een laatste compliment, ik zat laats Liquid Tension Experiment te luisteren, kende het nummer verder nog niet echt en was er echt van overtuigd dat het een nummer van jou was. :cooler: Ik hoorde Petrucci en dacht Meul. :sssh:

meul
3 februari 2007, 16:32
@ schaap, dit is geen vst maar een library, dus een geluids bibliotheek. de strijkers zijn van garritan. Drums zijn altijd wat steriel. ik rommel wel eens wat met velocity maar meer dynamisch betekend niet altijd ook beter. v.w.b die overgang, sja, lastig dit, want die vind ik nu zelf juist zo leuk :-)

@ Peter

Hoi Peter, nou, ik ben natuurlijk uiterst benieuwd naar jouw versie!

gr,
jan

benwave
3 februari 2007, 22:32
Hoi Jan

Tja.......Mijn mond wil niet meer dicht op dit moment.....
Mijn favoriete stukje in het geheel is vanaf ongeveer 2:00 min
Als dat melancholische gitaartje begeleid wordt door de strings, en dan dat de gitaar over gaat in dat geweldige solo geluid.
Wat ik by the way toch altijd al geweldig vind in jou solo`s, is de snelheid gecombineerd met die kleine rustpuntjes.

Ik heb alvast een titel voor je volgende stuk.. "And now we hanged him"

Geweldig gedaan weer Jan....

groeten Ben

Slevin
4 februari 2007, 02:01
He daar,

Met veel plezier mag ik u het volgende ........blabla.....en..bla...
Voor deze opname heb ik... blabla.....met een snufje...en ben zelf....

Alvast bedankt voor jullie reakties! Hieronder staat de link

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20We%20got%20Him.mp3

Groetjes Jan

Wow, deed me ff zeer sterk denken aan Symphony X en.. nog een band, naam vergeten. Goed gedaan man :)

Equalizer
4 februari 2007, 10:51
Fantastisch meul, ruim vier minuten en het verveelt geen seconde. Goeie compositie en heerlijk gitaarwerk! http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif

meul
4 februari 2007, 20:50
thx @ slevin en equalizer

@ ben, he ben, bedankt voor je reaktie (as always)
in het middenstuk, dat jij aanhaalt, word hij dus gehangen, luister maar... dus ik ga ik op zoek naar een nieuw thema ;-)

gr,
j

Bouke
4 februari 2007, 21:58
Allo Jean,

Mooie compositie weer man, cool. Retestrak allemaal. Wanneer kwam die cd ook alweer uit? :D Die blazers doe je steeds erg mooi in de compositie, te gek hoor.

Bouke

LaurentB
5 februari 2007, 17:36
Jaha, mooi bedacht en knap gespeeld!

Lacrimosa
6 februari 2007, 09:02
Tering man je maakt wel vette shit de laatste tijd! Heb je tijd te veel of gaat het gewoon zo makkelijk bij jou haha? Ik doe echt veeeeeeeeeel langer over het schrijven van een lied!!

Maar erg vet zoals ik al zei, ik vind je rhythm tone ook erg vet. Doet me idd eenbeetje aan de old school Symphony X denken!!

Super.

pgm10th
6 februari 2007, 13:37
Over en over zitten luisteren, en nog steeds kippen vel.
Was mijn eerst indruk al, en ook na 100 luisteren blijf ik het zelfde lekkere gevoel hier bij hebben.
Een lekker beuk nummer, strak ingespeeld, mooie melodiën, strake vibrato in je noot.
Gewoon weg, SUPER WEER MEUL!

Keep rockin'

Denny

krizz
6 februari 2007, 13:54
Vet! Je produceert ongetwijfeld de beste online muziek van het laatste half jaar!

Rutger
6 februari 2007, 14:00
vette shit! fris en vernieuwend, ik ben helemaal niet zo van deze muziek maar vind dit echt mooi :)

ik ben het wel eens met dat puntje over die overgang, die zou wat netter kunnen.

Nellyrocks
6 februari 2007, 18:35
te gek, helemaal te gek.

Ik ben helemaal niet van het snelle gitaarwerk maar dit is zo origineel dat ik het juist geweldig vind. Jammer dat je dit niet live doet. Ik heb je nog wel gezien met foxlofac (hoe schrijf je dat) een keer in het lange heertje en met de beatcream reunie.

Hulde

Reel Big Fish
6 februari 2007, 19:15
Pfoe wat een chaos. Doet me aan Freak Guitar denken op de een of andere manier... en dat is eigenlijk alleen maar positief! ;)

meul
6 februari 2007, 22:30
heeej, iedereen bedankt voor de toffe reakties!

@ bauk, he jonk, die cd, ach, sja... :-), txs!

@ lacrimosa, ik ken symphonie x eigenlijk niet zo goed. soms gaat het relatief rap en soms ff wat minder. ik denk dat iedere muzikant dit herkend

@ Pgm10th, he Den, txs man, spreek jouw snel weer!

@ NellyR, Hey daar wat leuk! het was vokslovak.. het heertje, zucht... leuke herinneringen. was dat de beatcream reunie in het patronaat?

Nellyrocks
7 februari 2007, 08:43
Beatcream was idd in het Partonaat.

Ik vergeet de HHK ook helemaal, daar zat je tch ook in? Met PP en die gasten van Sellfish, Bart en Ed. Heb ik nog een bandje van in en enorme weedzak met schuimrubber.







"De Haerlemsche Harmoniekapel is terug" :rockon:

meul
7 februari 2007, 12:04
Beatcream was idd in het Partonaat.

Ik vergeet de HHK ook helemaal, daar zat je tch ook in? Met PP en die gasten van Sellfish, Bart en Ed. Heb ik nog een bandje van in en enorme weedzak met schuimrubber.







"De Haerlemsche Harmoniekapel is terug" :rockon:

Ja, onstond uit het opsplitsen van vokslovak en beatcream. daarna kwamen de sellfish leden erbij. kennen wij elkaar eigenlijk?

gr,
jan

Nellyrocks
7 februari 2007, 16:19
Wij kennen elkaar niet denk ik. Ik kwam wel heel vaak in het Heertje en ken Pee en de jongens van Sellfish wel al heel lang. Ik heb vroeger ook bij de Banana's geoefend met mijn toenmalige bandje Pajotini.

Ik ken jou alleen omdat ik je heb zien spelen.

meul
7 februari 2007, 18:54
oke pajotini ken ik helaas niet. zie wel dat ze nu bij carlos zitten en in de zelfde hoek als hhk en voslovak zaten. we zullen elkaar vast wel eens gepasseerd zijn in de banana's.

Nellyrocks
8 februari 2007, 08:35
We zaten bij Carlos. Dat is echt een hele oude site. Pajotini bestaat niet meer en carlos boekt alleen nog maar een keer in de maand twee bandjes voor de Stiels.

peter_heijnen
9 februari 2007, 10:00
Hoi Peter, nou, ik ben natuurlijk uiterst benieuwd naar jouw versie!
Ik geloof dat ik er gevoegelijk vanaf zie...:)

Nellyrocks
9 februari 2007, 10:15
hai Jan

je oude drummer vond het te gek geloof ik

meul
9 februari 2007, 11:47
Hallo,

@ Peter, Nou, ik ben er helemaal van overtuigd dat er binnenkort gewoon iets prachtigs van je verschijnt onder een andere titel!

@ Nelly, Ja hij belde me inderdaad. Leuk! we hebben ook veel samen gespeeld in het verleden. goeie gozer en muzikant.

jorrit
9 februari 2007, 18:08
klinkt vet man, sampeltjes en alles.. mooie mix. alleen... is het niet we've got him ;)

meul
11 februari 2007, 13:10
dank je jorrit! volgens mij dus niet. ook de meeste engelstalge sites geven een we got him terug. b.v bbc news.

j

WICKED
11 februari 2007, 13:38
huh super gaaf!! dat ik dit niet eerder gehoord heb:o lekker experimenteel!! je kan dream theater gaan les geven haha:p

Hydra
11 februari 2007, 14:05
Wow hey, los van dat ook dit best in mijn straatje ligt vind ik het echt heel erg goed !

Ik ben jaloers iig..

Groeten,

Hans

FrankS
15 februari 2007, 15:47
Tering!! Ge_ni_aal wederom!! Zit een bepaalde gestoordheid in waar ik dikke kippenvel van krijg zeg. Niks standaards aan ook, behalve het feit dat je er altijd weer een goed nummer van weet te maken. Dat rustige middenstuk ineens bijvoorbeeld en die opbouw er in naar het volgende stuk. Sick! Man man, die harmonieen, overgangen, megacreatief gebruik van die orkestrale sounds.. geniaal :D

meul
16 februari 2007, 16:19
wick, hydra, txs!

frank, ik vermoede al dat jij dit soort troep kon waarderen ;-)

ltr,
J

c.hultermans
17 februari 2007, 14:13
Heee Jan,

Wederom een gaaf nummer zeg!!

Qua originaliteit verdien je sowieso de NL gitaristen pluim, verder vind ik je slag en leadspel zeer smaakvol.

Ga zo door!!

Grtz,

Ratje

meul
20 februari 2007, 18:12
Heee Jan,

Wederom een gaaf nummer zeg!!

Qua originaliteit verdien je sowieso de NL gitaristen pluim, verder vind ik je slag en leadspel zeer smaakvol.

Ga zo door!!

Grtz,

Ratje

Hoi Conrad,

Bedankt voor het luisteren en de lovende woorden!

gr,
Jan

Tristan
18 mei 2007, 21:15
Hoi Meul,

Ik had deze al eens eerder gehoord maar was toen vergeten een reactie te posten, waarschijnlijk omdat ik met een ietwat glazige blik naar mijn computerscherm aan het staren was...

Waanzinnig, ik vind vooral die blazers arrangementen echt fantastisch, heel origineel en het past er perfect in, fantastisch gedaan!
Ik vind het vooral zo te gek dat je een combinatie hebt weten te maken tussen Avantgardistische Jazz/Fusion harmonieen/outside improvisaties en de typische Gitaarheld Shredrock, dat geeft in dit geval het geheel een nieuwe lading die het wat mij betreft echt erbovenuit doet stijgen...

Een hele kleine offnote, als men dan toch wat moet zeiken, de drums hadden voor mij iets gevarieerder gemogen, vooral dat bassdrum patroon dat de hele tijd door blijft tikken vind ik zelf wat minder lekker, maar aan de andere kant draagt het wel weer bij aan die lekkere chaotische drive die een achtervolging suggereert...

Top notch dude! :rockon:

koella
19 mei 2007, 00:15
Tsja, waanzinnig gewoon.:)


Welke libraries gebruik je trouwens? Is het iets van Native Instruments ?

Jeroensnake
19 mei 2007, 14:13
Niet helemaal mijn ding,

maar voor de orginaliteit, uitwerking, techniek, etc etc
moet ik zeggen : GE WEL DIG ! 'k Zit nog niet zo lang
op het forum, maar ik denk dat ik nu al kan zeggen
dat je een van de beste, zo niet DE beste gitaarspeler
van heel dit forum bent (sorry voor alle andere die-hards) !
Die blaasdingen die ik hoor, is dat ook een of andere VST plugin
of effect? Of heb je zomaar een saxofone uit de kast getovert ?!
Verder is het mij een raadsel waar je de inpsiratie vandaan haalt ... :???:


___________________________
ik zie ik zie ik zie
een plus een is drie
ieder zingt zijn lied
net als zwarte piet
net na middernacht
hou jij dan de wacht ... ?

Tristan
19 mei 2007, 17:09
Nou ja, waar hij voor deze track de inspiratie vandaan heeft gehaald laat zich wel raden toch? :seriousf:
Het is al een wat oudere track, volgens mij heeft Saddam Hoessein de planeet inmiddels al verlaten...

meul
21 mei 2007, 11:07
w.t.f :) Ik had ff geen reakties meer verwacht.

@ tristan, bedankt voor je leuke reactie, de drums was een bewuste keuze. het geeft de track dat zenuwachtige gefokte karakter dat ik nodig had. wat zijn outside improvisarties?

@ koela, txs, Ik gebruik sample libraries, lees maar ff stukje terug.

@ jeroenS, dank! de blaasdingen zijn libraries. speel dus niet zelf. bedankt voor het compliment, zelf spreek ik nooit in termen van de beste. er lopen hier een paar hele zware jongens rond die allemaal zo hun eigen charme hebben.

gr,
j

Tristan
21 mei 2007, 14:51
Haha, maak je nou een geintje?
Outside, je weet wel wat het betekent volgens mij, je speelt het in ieder geval wel... :seriousf:
Je hebt er van die stukjes inzitten waarbij de basnoot vrij steady blijft maar jij in je ladders varieert, ik heb het niet grondig harmonisch uitgeplozen, maar wat ik zo even snel hoorde waren een beetje Mineurachtige klanken waarna je overging naar een wat meer Lydisch klinkend iets, dat soort dingen bedoel ik dus...
Je suggereert met je melodielijnen dus in principe een andere klank dan die door de andere muziekinstrumenten wordt of werd aangeduid, dat is eigenlijk een hele simpele definitie van outside spelen...
Dat van die drums begrijp ik wel, het draagt inderdaad wel bij aan de opgefokte sfeer... :D
Vette compositie man!

meul
21 mei 2007, 16:26
Haha, maak je nou een geintje?


Hoi Tristan, bedankt voor de update, ik wist het echt niet.
ik ben zo'n typische hopeloos romatische autodidact.
ik wil gewoon niet alles weten. ik denk alleen maar in spanning en ontspanning, eng, lief, boos, verdrietig, vreemd, naar en grrrr. de rest zit in mijn hoofd. voor de communicatie naar anderen zijn dit soort termen niet altijd even effectief en duidelijk :)

gr,
Jan

Tristan
21 mei 2007, 18:18
Oh, ik begrijp het wel hoor, eigenlijk ben ik er zelf ook zo een, een autodidact, alleen viel bij mij op een gegeven moment het kwartje van de theorie en daarna is het volledig een eigen leven gaan leiden, ik doe trouwens ook alles op mijn gehoor... :D

Ik had jouw track maar weer eens opgerakeld, omdat ik een beetje aan het rommelen was in de Sounds rubriek om een clipje van mij te posten, ik wist dat jouw track hier ergens nog moest staan en wilde toch nog even een reactie geven op dat muzikale geweld... :D

meul
21 mei 2007, 19:05
Ik had jouw track maar weer eens opgerakeld, omdat ik een beetje aan het rommelen was in de Sounds rubriek om een clipje van mij te posten, ik wist dat jouw track hier ergens nog moest staan en wilde toch nog even een reactie geven op dat muzikale geweld... :D

Ach wat ongemanierd van mij om daar over heen te lezen, ik heb jullie net beluisterd zal even een reactie geven op je eigen topic.

Tristan
21 mei 2007, 19:55
Oh, nee joh, geen probleem, haha... :D
Ik vond dit echt gewoon zo'n vette track dat ik er gelijk aan moest denken toen ik hier een beetje rondstruinde, dus toen dacht ik dan moet ik er toch maar even op reageren, vandaar dat er zo laat nog een reactie kwam... :)

Natuurlijk was ik best benieuwd wat een muzikaal iemand zoals jij van mijn clipje zou vinden, vandaar misschien de stille hint... :D
Ik heb je reactie gelezen en begrijp goed wat je bedoelt... :)