PDA

View Full Version : Japanse Squier Stratocaster uit 1988? goeie kwaliteit



Whis[p]er
2 februari 2007, 13:43
Ik heb een vraag over Squiers .. Kzag ergens een Japanse Left-handed Squier staan uit 1988 .. Was dit een goed jaar ?? Ik hoor altijd verhalen dat ze vroeger wel goed waren ...

Eko
2 februari 2007, 19:15
DE kwaliteit van de Squiers is inderdaad veelbesproken. De eerste series ( JV/Sq/E) zijn inderdaad zeer goed. Goed materiaal en goed gebouwd. Daarna werd er langzamerhand steeds meer een consessie gedaan aan de kostprijs. Mindere bruggen, mindere houtsoorten, goedkopere elementen. De laatste series ( Silver series) zijn weer een soort van back to the roots en wederom zeer goed gebouwd.
De Japanse Fenders zijn de laatste jaren eigenlijk bijna beter dan de USA standards.

hanzeman
2 februari 2007, 19:29
Maar werden nou die eerste series inclusief de E-series ook al niet van basswood gemaakt ipv alder?
Ik heb een E-series en volgens mij is dat basswood. Verder een super gitaar, is 15 jaar mijn nr 1 gitaar geweest, heb er letterlijk mee gegooid en gesmeten en niet stuk te krijgen.

jaspie
2 februari 2007, 20:09
ik heb er ook een en hijs echt top, al heb ik laatst wel veel van de elektronica vervangen, de body is zeer relax.
Mijn serie nummer begint met een E en het squier logo en het serienummer zijn zilver. Welke serie is dit nou:p?

Yamhammer_71
2 februari 2007, 20:25
ik heb er ook een en hijs echt top, al heb ik laatst wel veel van de elektronica vervangen, de body is zeer relax.
Mijn serie nummer begint met een E en het squier logo en het serienummer zijn zilver. Welke serie is dit nou:p?

Fender 'E'squier :D

jaspie
2 februari 2007, 20:28
Fender 'E'squier :D
:p special edition he, de enigste Esquier met strat body

Yamhammer_71
2 februari 2007, 20:34
Ghehe zou best kunnen :p