PDA

View Full Version : your body is a wonderland - john mayer



Flames
2 februari 2007, 13:38
Ik heb de tabs opgezocht van dit nummer en die blijken niet overeen te komen met wat ik op dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=iT3ufTZJE2A zie en hoor.
Ik had echter een vraag over de speeltechniek van john mayer. Hij gebruikt zijn duim om de bas noten te spelen? waarom doet hij dit? Waarom geen normaale baré?
En ook: Hoe doe ik dit?? Ik krijg mijn vingers helemaal niet zo gestrecht als hij?

Michel89
2 februari 2007, 21:14
Hij gebruikt zijn duim om de bas noten te spelen? waarom doet hij dit? Waarom geen normaale baré?

Ik ken iemand die ook akkoorden vaak zo pakt, en beweert dat het beter is. Voor bepaalde akkoorden doe ik het zelf ook. Voordelen zijn dat je de basnoot heel makkelijk kan verschuiven, en bij bepaalde akkoorden zal je meer vrijheid hebben met bijv. je pink, zodat je daarmee nog wat er omheen kunt spelen. Verder hoeft het niet beter te zijn want zolang je alle noten voor het nodige akkoord kan pakken met een barré, klinkt het toch hetzelfde. Het is maar net wat je prettig vindt.



En ook: Hoe doe ik dit?? Ik krijg mijn vingers helemaal niet zo gestrecht als hij?

Net als bij alles als het gaat om gitaarspelen, oefenen. Probeer het onmogelijke en kijk hoever je komt, doe dit regelmatig en het lukt steeds beter en over een tijdje lukt het wel (tenzij je heel kleine handen hebt.) Zo had ik eerst moetje met een bepaalde ding rond de 8e fret, k doe het nu gerust bij de 1e fret.. :)