PDA

View Full Version : nieuwe amp



rutger0
2 februari 2007, 13:27
oke, ik ben op zoek naar een nieuwe versterker....
ik speel viking/death metal.. en wil dus een goeie distortion en een aardige clean erop.. liefst een losse top en kast...
ik heb niet een heel groot budget.. nl 700-800 euro (top+kast)

Dit tops ik al op het oog:

- Randall rh150 g3
- Randall rh300 g3
-Peavey XXL
en deze stack leek me wel wat

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/72765283-randall-vmax-half-stack.html&rotid=5026-40279-15698-4

wat is een redelijke prijs hiervoor...
suggesties zijn welkom!

andoni
2 februari 2007, 14:59
Waarom wil je liever een top + kast? Voor dat geld kan je beter een degelijke combo kopen, aangezien de half stacks in die prijscategorie meer voor de looks in die vorm te krijgen zijn en hun geld absoluut niet waard zijn. Waarmee ik bedoel dat ze niet veel beter zijn dan hun comboversies (het blijven budget transistorbakken), maar wel veel meer kosten.

Wat ik zou doen:
1) Doorsparen
2) Indien geen optie, een degelijke high gain buizencombo kopen, en als je ooit meer druk nodig hebt er een extra cab op aansluiten.

ljt
5 februari 2007, 11:26
Inderdaad...

Zoek op deze (http://rocksolidamps.com/index.php?contain=playlist&mid=155#) eens een Engl combo op en luister eens hoe die klinkt. Die heb je namelijk al voor rond de 800 euro 2e hands... (een screamer... een thunder is zelfs nog wat goedkoper)...

skabouter
5 februari 2007, 11:55
van doorsparen kom je altijd beter uit, maar vppr 800 euro is heus wel wat moois te vinden, komop jongens! help die jongen!

wat dacht je van een Peavey Valveking. 100 watt 2 kanaals fulltube amp, die zich (volgens peavey) goed leent voor metal! de head is 420 euro nieuw bij feedback, en een bijbehorend cab ook rond de 400 geloof ik, en andesr kan je altijd nog een 2e hands marshall 1960 voor 400 kopen.
heb je een prima set lijkt me, binnen t budget!

uiteraard zijn er betere tops voor meer geld, maar fulltube 100 watt, 2 channels voor 420 euro lijkt me prima aankoop! goed en betrouwbaar merk ook, peavey!!

Swan
5 februari 2007, 12:41
5150 of 6505

skabouter
5 februari 2007, 13:11
5150 combo gaat nog voor dat budget, maar een head+cab niet..........zou overigens wel een hele goeie keuze zijn!

gerrekat
5 februari 2007, 15:05
Ja zou ook zeggen peavey, misschien een XXX combo? als deze te vinden zjin tenminste. Ook een ouwe Peavey Ultra Plus halfstack (voorganger XXX) moet voor het budget te vinden zijn.

marc_o
5 februari 2007, 15:54
oke, ik ben op zoek naar een nieuwe versterker....
ik speel viking/death metal.. en wil dus een goeie distortion en een aardige clean erop.. liefst een losse top en kast...
ik heb niet een heel groot budget.. nl 700-800 euro (top+kast)

Dit tops ik al op het oog:

- Randall rh150 g3
- Randall rh300 g3
-Peavey XXL

Nu draai ik al heel wat jaartjes mee in de wereld van de harde herrie, maar WTF is Viking metal???

Ontopic denk ik dat je een heel eind in de goede richting denkt hoor qua sound.

skabouter
5 februari 2007, 16:30
Ja zou ook zeggen peavey, misschien een XXX combo? als deze te vinden zjin tenminste. Ook een ouwe Peavey Ultra Plus halfstack (voorganger XXX) moet voor het budget te vinden zijn.

hihi, niet om de topic starter de ogen uit te steken, maar ik heb zojuist een Ultra plus head 120 watt betaald........ik wacht nog op de levering, maar ik zie erg uit naar dit 3 kanaals beestje!