PDA

View Full Version : Deze pedaal...



Fenndangoband
2 februari 2007, 10:42
de Ibanez CS-9
http://img.2dehands.be/f/normal/19133865-analoge-ibanez-cs-9-chorus-origineel.jpg

Er wordt beweerd dat deze nog gemaakt werd door Maxon (zou ook op het batterijklepje moeten staan).
Als iemand opmerkingen heeft (pos/neg) over deze pedaal laat het me weten...
Kan iemand zien of deze origineel is (is dit nu een LED bovenaan in midden tussen de 2 draaiknoppen of gewoon een vijsje en hoort dit daar te zitten voor een origineel exemplaar??)
Is de prijs van 80 euro voor deze pedaal een correcte prijs...

Alvast bedankt.

Einzeln
2 februari 2007, 10:55
de reissue:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.zzounds.com/media/feed/large/IBACS9.jpg&imgrefurl=http://www.axetopia.com/items/Ibanez/IBACS9.htm&h=285&w=300&sz=10&hl=nl&start=16&tbnid=fnNU0SkSD5wPLM:&tbnh=110&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3DIbanez%2BCS-9%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DN

Mitch
2 februari 2007, 11:03
De hele 9 serie werd mij mijn weten nog bij Maxon gemaakt. Bij twijfel of 't een RI is of niet even op de onderkant kijken (of foto vragen). Bij de RI's zit het verplichte CE keurmerk, de oude hadden dat nog niet.

Het is samen met de Boss CE2 één van de classics onder de chorus pedaaltjes. Ik vind 'm zeker niet slecht, maar een BC9 of RC99 klinken lekkerder. Maar da's allemaal smaak...

ljt
2 februari 2007, 12:05
Deze (http://www.maxonfx.com/9/cs9/) dus? Hij klinkt iig zo (http://www.maxonfx.com/mp3/cs9.mp3)!

Bernardduur
2 februari 2007, 13:39
Maxon maakt eigenlijk alle Ibanez producten (pedalen dan) voor Ibanez alleen besparen ze op bepaalde onderdelen.

Er is geen verschil in circuit tussen Maxon en Ibanez, alleen tussen de soort onderdelen en kwaliteit ervan

Het is een LED trouwens

Het pedaal klinkt een beetje als een flanger en kan lekkere chorus geluiden maken. Denk maar aan DE Robert Cray sound. Vond hem wel een beetje noisy, iets dat ik niet helemaal heb kunnen verhelpen.

Leuk weetje; er zit een noise gate in de unit die al het signaal wegvangt als je niet speelt :)

Wat een vreselijke sample is dat trouwens; mijn Small Clone klinkt veel leuker!

Dirk_Hendrik
2 februari 2007, 16:33
Maxon maakt eigenlijk alle Ibanez producten (pedalen dan) voor Ibanez alleen besparen ze op bepaalde onderdelen.

Er is geen verschil in circuit tussen Maxon en Ibanez, alleen tussen de soort onderdelen en kwaliteit ervan!

Bernard,
Met je tweakachetgrond mag ik aannemen dat je in staat bent geweest dat kwaliteitsverhaal zelf te verifieren? Mijn ervaring is dat ik niet kan beamen dat er ook maar iets aan "kwalitatief beter" in een Maxon zou zitten. Geselecteerd zeker maar niet zozeer op formaat alswel op maat om het geheel in de doosjes te krijgen.

@ de topicstarter,
Geweldige titel. Ik stond op het punt je topic lekker dicht te smijten.

BamBuFan1
2 februari 2007, 16:42
Bernard,
Met je tweakachetgrond mag ik aannemen dat je in staat bent geweest dat kwaliteitsverhaal zelf te verifieren? Mijn ervaring is dat ik niet kan beamen dat er ook maar iets aan "kwalitatief beter" in een Maxon zou zitten. Geselecteerd zeker maar niet zozeer op formaat alswel op maat om het geheel in de doosjes te krijgen.

Bij Maxon gebruikten ze echte 25-karaats gouden contacten, bij de pedalen voor Ibanez bladgoud...
http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/gap.gif

dano
2 februari 2007, 16:43
gheghege deze pedaal, ik moest ook even 3 keer klikken/lezen:P

Fenndangoband
2 februari 2007, 16:51
@ de topicstarter,
Geweldige titel. Ik stond op het punt je topic lekker dicht te smijten.

Effectengestapo??? :seriousf:

zoon van Piet
2 februari 2007, 16:52
De hele 9 serie werd mij mijn weten nog bij Maxon gemaakt. Bij twijfel of 't een RI is of niet even op de onderkant kijken (of foto vragen). Bij de RI's zit het verplichte CE keurmerk, de oude hadden dat nog niet.


Klopt - in dit geval. Er zijn echter wel RI-Tubescreamers zonder CE merkje...

zoon van Piet
2 februari 2007, 17:00
ik denk dat ie RI is, want een beetje origineel ziet er ongeveer zo uit:

http://img265.imageshack.us/img265/6540/img0047yt9.jpg (http://imageshack.us)

Fenndangoband
2 februari 2007, 17:23
:o Wat is hiermee gebeurd? Werkt dit nog?

zoon van Piet
2 februari 2007, 17:53
:o Wat is hiermee gebeurd? Werkt dit nog?

Gewoon een paarhonderd optredens. Alles werkt, ding klinkt als een klok...

Mitch
2 februari 2007, 18:02
"Deze pedaal", sja.... iedereen weet dat het "dit pendaal" is :D

Gorus is wel een mooie effekt voor guitaar, swa. :soul:

Dirk_Hendrik
2 februari 2007, 18:07
Effectengestapo??? :seriousf:

Nee, allerminst zelfs.
Maar ik neem aan dat je graag wilt dat mensen je topic lezen. "Deze pedaal" nodigt minder uit tot lezen dan het beestje gewoon bij het naampje noemen. "Vraag over Ibanez CS-9" o.i.d. Daarnaast neemt men je ook serieuzer.

@ Mitch,
Bedankt voor de spellingcorrectie moderne stijl ;)

Bernardduur
2 februari 2007, 19:10
Bernard,
Met je tweakachetgrond mag ik aannemen dat je in staat bent geweest dat kwaliteitsverhaal zelf te verifieren? Mijn ervaring is dat ik niet kan beamen dat er ook maar iets aan "kwalitatief beter" in een Maxon zou zitten. Geselecteerd zeker maar niet zozeer op formaat alswel op maat om het geheel in de doosjes te krijgen.

@ de topicstarter,
Geweldige titel. Ik stond op het punt je topic lekker dicht te smijten.

Jaja; heb er hier een aantal gehad;

Het grootste verschil is een TL022 in de Ibanez, een TL072 in de Maxon

+ wat andere kleine aanpassingen

zoon van Piet
2 februari 2007, 21:13
Jaja; heb er hier een aantal gehad;

Het grootste verschil is een TL022 in de Ibanez, een TL072 in de Maxon

+ wat andere kleine aanpassingen


Maar heb je het nu over een vergelijking tussen de huidige Maxons en Ibanezzen? En nieuwe of ouwe ibanezzen?
Want ouwe Maxons vind je bijna niet, op ons halfrond.

Yamhammer_71
3 februari 2007, 19:54
Maar heb je het nu over een vergelijking tussen de huidige Maxons en Ibanezzen? En nieuwe of ouwe ibanezzen?
Want ouwe Maxons vind je bijna niet, op ons halfrond.

Ik vind de nieuwe Maxons veel beter dan al de nieuwe Ibanez pedalen.
Duidelijk verschil in toon, de Maxons klinken warmer en voller vind ik.

zoon van Piet
4 februari 2007, 11:51
okee, daar kan ik wel inkomen... ik hoor wel vaker dat de nieuwe Iba's minder zijn dan Maxon - of de originele Maxon-mades. Ik weet niet of het waar is -neiuwe pedalen zijn niet mijn ding- maar mijn RI-ts9 en Maxon OD9 lijken dat te bevestigen. Waarbij de Maxon standaard 808gemod en TBP(?) is.

Maar wattabout een vergelijking tussen Maxon en de originele 9's?

Bernardduur
4 februari 2007, 12:34
Originele 9's zijn er in vele versies!

Ik denk dat Maxon meer aandacht besteed aan de afwerking en zo...... maar ze blijven bouwer / comsumentisten.

Vertrouw niemand; vertrouw ondernemers nog veel minder!

Ik heb eigenlijk alleen maar vertrouwen in mijn eigen werk :)

zoon van Piet
4 februari 2007, 12:49
Originele 9's zijn er in vele versies!


Dat kan zijn, maar ze werden allemaal door Maxon gemaakt.


Ik denk dat Maxon meer aandacht besteed aan de afwerking en zo......


Dat begrijp ik -in vergelijking met de huidige ibanez-RI's. Maar mijn vraag was en is: geldt dat ook voor de vitage 9-pedalen? En omdat die bij Maxon gemaakt werden, krijg ik de indruk dat die dus beter geacht mogen worden dan de huidige RI's...

Maar deze woorden van je suggereren heel wat anders dan wat je eerder zei:


Maxon maakt eigenlijk alle Ibanez producten (pedalen dan) voor Ibanez alleen besparen ze op bepaalde onderdelen.

Er is geen verschil in circuit tussen Maxon en Ibanez, alleen tussen de soort onderdelen en kwaliteit ervan

Want het is iets waarvan ik nog steeds niet overtuigd ben, voor zover het de vintage Ibanezzen betreft...

Bernardduur
4 februari 2007, 13:10
Volgens mij worden ook de nieuwe Ibanezzen door Maxon gemaakt

Oude Ibanezzen zijn dus eigenlijk precies hetzelfde als de Maxon alleen gebruikt Maxon wat meer kwaliteit; de vintage 9's hebben veel verschillende versies omdat ze eigenlijk erin stopte wat op dat moment het goedkoopste was. Bijvoorbeeld de befaamde chip (JRC4558) waren op dat moment de goedkoopste; later zijn ze vervangen door wat op dat moment goedkoop was.

Ik ga er van uit de de Maxon wel de juiste chips gebruikt. De huidige Ibanez RI's zijn in mijn oren niet veel soeps..........

zoon van Piet
4 februari 2007, 13:29
ja, okee. hier kan ik - als fervent vintagemaniak en 9-0-fiel - best mee leven..

Wel een typisch verschijnsel dat soms de goedkopere en technisch mindere onderdelen juist de Heilge Graal blijken door hun sound. Zie de JRC4558, vele germaniumtransistoren, Fasel spoeletjes en legio andere lowbudget-componenten.
Het lijkt me voor jou en alle andere technisch aangelegden soms een moeilijke zaak om daarin door de nevel van de legendevorming het licht der waarheid te zien?

Ander voorbeeldje:
Ik verving mijn ouwe Ts9 door de maxon OD9. Klonk erg goed. Maar ik ging weer terug naar de ouwe trouwe, omdat de voetschakelaar van de Maxon zo anders aanvoelt - ik was er nooit zeker van dat ie aanging en moest altijd naar het ledje kijken....

Bernardduur
4 februari 2007, 13:41
Klopt;

Maar ik experimenteer met mijn oren, niet met mijn hoofd. Oscillators, meters en mooie beloften zijn pas wat als het resultaat goed is.