PDA

View Full Version : Op de kleintjes letten



Mitch
29 december 2002, 13:26
Twijfelde even of dit bij Randapparatuur hoort of bij Diversen, but here goes...

Gisteren bij Waveworld geweest in Rijswijk (leuke zaak trouwens, moet gezegd !) omdat ze daar Visual Sound spullen hadden en ik was geïnteresseerd in de Route 66 of Jekill and Hyde. De laatste werd het: perfect ding !
(Meer enthousiastelingen in de zaal ?)
Volgende week was -ie weer leverbaar voor E199. Goed pedaal voor goed geld dus.
Ga ik thuis even zoeken op internet, staat -ie bij musik-produktiv voor E150 !!!!!!!
Dat scheelt een kwart !

Wat vinden jullie van de Jekill en wat vinden jullie van dit absurde prijsverschil ?

Negative K3 fan
29 december 2002, 14:30
Ik heb ook een jekyll&hyde, gehaald bij TAGS voor 170, het kan goedkoper, maar TAGS is het extra geld wel waard. Het is echt een ultiem geil pedaal veelzijdiger dan menig andeer wat ik heb gezien. Ik heb ook een route 66 bespeeld maar dat vond ik niet echt wat omdat die alleen een beetje overdrive gaf en daar was ik niet naar op zoek. Enige wat de J&H niet doet is fuzz, maar daar heb ik al 2 aparte pedalen voor (hehe). Hij is wel een beetje aan de dure kant voor een pedaal, maar eigelijk zijn het 2 pedalen en door dee veelzijdigheid en omdat hij zo goed klinkt is hij zn geld 3 keer waard.

jorrit
29 december 2002, 16:12
erg goed pedaal....lekker veelzijdig....maar k heb geen behoefte aan een overdrive. dus t pedaal ook niet gekocht.....

Negative K3 fan
29 december 2002, 16:16
Ik heb ook geen directe behoefte aan overdrive, metal distortion etc. Maar het is wel leuk om veelzijdigheid te hebben, ook voor als je een keer eens wat andeers wilt spelen.

LordRiffenstein
29 december 2002, 16:58
Je kan die Jekyll&Hyde hier misschien goedkoper kopen:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=933905563&category=225 25

HTH,

Yoeri

Mitch
29 december 2002, 17:00
Crisis, da's voor niks !

Heb 'm al besteld bij MP. Grrrrrrrrrr

jpb
29 december 2002, 22:45
Op 2002-12-29 17:00, schreef Seymour Paul:
Crisis, da's voor niks !


Wordt nog wel hoger hoor!
Hier krijg je een indruk van de eBay prijzen in de VS (in Europa iha duurder):
http://search-completed.ebay.com/search/search.dll?ht=1&query=visual+sound+jekyll&SortProp erty=MetaEndSort
Tel er $10-15 bij op voor verzending en reserveer ~20% voor eventuele invoerbelasting. Nog steeds niet echt goedkoop, tenzij je geluk hebt met bieden, en geen gedoe met verzending.
Het belangrijkste vind ik dat je tevreden bent met je pedaal. Of je er iets teveel of te weinig voor betaald hebt is dan van minder belang.

Ic3gl0vE
1 januari 2003, 16:32
ik ben het eens met JPB.
Is die J&H een buizenpedaal?

sash
1 januari 2003, 16:52
nope

Negative K3 fan
1 januari 2003, 17:11
Op 2003-01-01 16:32, schreef Ic3gl0vE:
ik ben het eens met JPB.
Is die J&H een buizenpedaal?


Nee, gewoon transistor/diode/weetikveelwat.

Mitch
1 januari 2003, 19:45
Inderdaad. Het is een analoge bak, maar wel een "twee-in-één" pedaal: een overdrive en een distortion, maar zo wil ik 'm niet gaan gebruiken. Ik ga 'm als milde overdrive voor slagpartijen gebruiken, met het distortion kanaal als kleine extra boost voor solo's. Vind ik wel zo praktisch.
Distortion slag gebeurt op de versterker zelf, Tube King (da's dus wel buizenpedaal...) voor mijn ideale leadsound: hier spreekt een tevreden man hoor :grin:

jorrit
5 januari 2003, 15:12
1. je bent nooit tevreden
2. je bent nooit klaar met de effecten die je hebt.

:grin:

Mitch
5 januari 2003, 16:33
Ach, da's waar, ik ben gitarist :grin:
:grin:

Ic3gl0vE
5 januari 2003, 23:13
je kunt wel tevreden zijn. Gewoon net als ik doen. Koop spullen waarvan je denkt dat je er tevreden mee gaat zijn en test niets anders meer uit :smile: