PDA

View Full Version : Pre-amp of mixer



stevie_vp
2 februari 2007, 02:40
Voor mijn home studio moet ik natuurlijk n micpreamp hebben..
in de volgende stuatie:
mics --> preamp --> ext. geluidskaart --> pc

Nu is de keus of ik een mixertje (2 kanalen ofzo) neem of een (buizen) mic preamp zoals deze: http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/art-tubempstudiov3_350_fffef1_75.jpg

PS: is het eigenlijk zoiezo wel nodig om n mic preamp te nemen als ik
mijn mic aansluit op een tascam us122L??

Rinze
2 februari 2007, 07:18
Je kunt dat in de gebruiksaanwijzing van je Tascam nakijken, lijkt me. Behringer heeft ook een buizenpre-ampje. Ik zou voor zo'n buizending gaan als je verder geen mengpaneeltje nodig hebt, het geluid wordt er toch wat prettiger van. Zelf heb ik een mixertje omdat ik er ook andere dingen mee doe. O ja, als je een mic hebt die voeding nodig heeft moet je daar ook naar kijken.

bert k
2 februari 2007, 09:35
Je kan je mic rechtstreeks op de US122 aansluiten, daar zitten al preamps in. Dus het is zeker niet nodig.

Maar misschien dat een losse pre lekkerder kli9nkt. Een mixertje moet je alleen gebruiken als er wat te mixen valt, dus meerdere mics tegelijk.

stevie_vp
2 februari 2007, 16:14
Ja de tascam heeft al 48v dus das geen probleem...
Ik denk dat ik t for now ff zonder buizen-preamp doe...
Misschien later is eentje ergens testen...

bert k
2 februari 2007, 16:18
Die us 122 heeft heel behoorlijke pre-amps. Je begrijpt zelf ook wel dat een mengtafeltje van 100 euro niet de allerbeste preamps heeft. Als je echt het verschil wilt horen, koop dan een losse pre van een paar honderd euro.

stevie_vp
2 februari 2007, 16:25
ja precies... ik denk dat áls ik nog is een buizen pre neem dat ik beter ff kan wachten en dan een echt goeie kopen waarbij je ook echt verschil hoort :)