PDA

View Full Version : Samson crisis!



stevie_vp
2 februari 2007, 02:24
Ik zit ernstig te twijfelen over welke monitors ik ga nemen...
opties zijn:
Resolv 40A
Resolv 50A
Resolv 65A
allemaal actief dus....
Nou het me dat de kleine 40a niet veel soeps is....
Hoor wel goede berichten over de 65a.. maar deze is bijna 2 keer
zo duur als de 50a... Is het volgens jullie echt het geld waar om toch
de 65a te nemen t.o.v. de 50a?? En iemand ervaring met de 40a?
Meningen graag! :)
greets

Ic3gl0vE
2 februari 2007, 12:04
Het beste kun je ze ergens gaan beluisteren als je die mogelijkheid hebt. Waar woon je? Huigens in hengelo heeft de hele resolv serie staan. Naar wat ik heb gelezen is de 65a de beste uit de serie. Deze heb ik zelf ook en ben er erg tevreden over. Ze klinken helder en gedefinieerd en geven een goed stereobeeld. Ok er zijn natuurlijk veel betere monitoren, maar daar betaal je ook heel veel meer voor.
Het is nu alleen nog wachten op Han die zegt dat je IMF speakers moet zoeken ;)

guhlenn
2 februari 2007, 12:23
ik doe het wel. zoek IMF. of wees bijdehand en brand je aan slechte translatie door samson monitoren. daar. :D

stevie_vp
2 februari 2007, 16:23
IMF is idd beter maar niet actief en dat is wel een must voor mij....
Ik begrijp dat er veeel betere zijn maar ik wil gewoon een modaal setje monitors... hoef er geen mega producties me af te mixen...
Ik mixte hiervoor af op hifi :( dus ik za er toch een flinke stap op vooruit gaan... :)
Verder nog mensen met ervaringen?

Han S
2 februari 2007, 16:32
Wat is het heilige moeten van actief? Goed, met hoge vermogens zoals met PA installaties is dat een groot voordeel omdat filters die 1000 watt kunnen slikken groot en duur zijn, maar met vermogens zoals in de studio en huiskamer worden gebruikt gaat ook prima met een goede versterker outside.

bert k
2 februari 2007, 16:38
Ik zag dus net een setje super compact II van IMF voor 70 euro op marktplaats staan. Zoek nog effe door naar een versterker en je hebt betere monitors dan menig studio... Aktief is dus niks meer dan dat de versterker al zit ingebouwd.

stevie_vp
2 februari 2007, 16:49
hmm die imf voor 70e is idd wel erg aantrekkelijk...
ga toch maar is kijken of ie ze nog heeft...

Het voordeel van actief bij mij is puur ruimte...
Het is in sommige situaties gewoon lekker compact...
Maar don't get me wrong ik zou in bijna alle gevallen
(als ik een flinke ruimte had) passief nemen...

Edit--> Shit! ze zijn al verkocht! bummer..... :)

Han S
2 februari 2007, 18:00
In de Super Compact zit de kleine Peerless mid driver waarvan de rand nogal eens verteerd is. Dat kost je per driver een extra €50 om die rand te vernieuwen.

Let ook op de woofer van de Super Compact, als die een bolle rand heeft is het een Kef B200 welke niet zo goed klinkt als de IMF woofer met holle rand.

Als je IMF speakers vindt vraag dan altijd eerst gegevens hier, want als je speakers koopt met problemen ben je nog duur uit.

Die Peerless midjes zitten ook in de Compact Monitor3, de ALS30 en 40 en in een paar TLS types, maar dat zijn de joekels.

http://www.imf-electronics.com/

stevie_vp
2 februari 2007, 18:38
Han s je hebt PM....

meul
3 februari 2007, 15:08
Ik heb zelf de resolv 80a serie.

opzich werkt het prima maar heb zelf weinig ervaring met andere monitoren dus kan niet goed vergelijken. persoonlijk vind ik ze een beetje muffig. hierdoor heb je de neiging te veel hoog bij te flikkeren. ik werk zonder de subwoofer. eigenlijk kan dit niet omdat je hierdoor ook te veel laag gaat mixen.
ik gebruik ze in combinatie met mijn hifi set om het laag te checken. in het begin moet je dus echt op verschillende boxen afluisteren. op een gegeven moment leer je goed kennen en weet je ongeveer wat je wel en niet moet doen. maar ik denk dat dit misschien voor alle monitor setjes wel zal gelden.

er zit ook een schakeling op de achterkant waardoor ze meer hifi gaan klinken. dit geeft een beetje een beeld hoe het op andere boxen gaat klinken.