PDA

View Full Version : vragen aanschaf elektro acoustische gitaar



nemmo
1 februari 2007, 23:54
Heeey mensen,

Ik speel sinds kort in een bandje als leadgitarist. Ik speel alleen elektrisch versterkt maar we spelen en willen ook enkele nummers gaan spelen met acoustische partijen erin. Ook willen we binnenkort zelf nummers gaan schrijven met jullie raden eht al acoustisch werk erin. Maar nu komt mijn vraag. Aangezien we bij optredens acoustisch versterkt moeten hebben wil ik een elektro acoustische gitaar/ semi acoustische gitaar aanschaffen. Mijn budget is 200 250 euro. Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten bij de aanschaf. wat goede merken zijn etc. Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Ook qua merken voor acoustische gitaren of elektro acoustische gitaren heb ik geen verstand. Ook heb ik geen idee of ik staal of nylon snaren zou moeten nemen. Ikzelf vind de klank van staalsnaren erg mooi maar ik weet niet of het voor tokkel en akkoorden werk beter is dan nylon snaren.

Alvast bedanktvoor de moeite!!

mvg Reinier van Ommen

dirkncv
2 februari 2007, 13:03
Ik bezit een klassieke nylonsnarige gitaar (electro acoustisch) omdat dit mijn ding is (kostte ook veel meer dan 300 euro). Ik speel voornamelijk klassieke en Zuid-Amerikaanse muziek.
Ik heb echter onlangs in de muziekwinkel op een staalsnarige electro acoustische gespeeld van het merk LAG, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was van de geluidskwaliteit en het speelgemak van deze gitaar. Je kan eens een kijkje nemen op hun site (www.lag.fr).

savale
2 februari 2007, 15:55
Ik vind deze echt te gek! epiphone EJ 200. Ik weet niet of je dat red voor je budget, maar anders kun je ook heel goed tweedehands even kijken. Het model moet je ook mooi vinden, want dat is n kwestie van smaak...

nemmo
3 februari 2007, 01:23
hey!

ik vind dat model opzich niet lelijk. en het gaat mer ook echt niet om het uiterlijk speelcomfort komt bij mij op de eerste plaats!

Ik heb nu wel voor mezelf de knoop doorgehakt om staalsnaren te nemen. omdat ik de klank zelf een stuk mooier vind. Ook wilik er perse zon dunne hals op simpelweg omdat ik dateen stuk beter vind spelen.
nu vraag ik me dus nog aff wat nou goede merken zijn want ik wil wel dathet een beetje goede kwaliteit is. dus wat raden jullie mij dan aan. in de prijsklasse van 150 - 200 euro en dan neit versterkt. dat kan ik er later in laten bouwen met mijn verjaardag die in april is. dat krijg ik dan van mijn ouders als cadeau. dus eht gaat nu om een acoustische gitaar van 150 - 200 euro met staalsnaren en een dunne hals.

mvg Reinier van Ommen

GunMetalBlue
3 februari 2007, 01:40
Ja ik weet het niet hoor, maar mij lijkt het beter om nog een jaartje te sparen en gewoon die ene nét iets betere gitaar van 300 te kopen. Je hebt er echt zo veel meer aan :)

En ja euh... proberen he! :D

nemmo
3 februari 2007, 12:18
ja mischien heb je wel gelijk. maar het is voor mij ook zo dat ik meer elektrisch gitaar speel. En bij enkele nummers on stage acoustisch zal spelen. dat moet ook zegmaar bij de berekening erbij genomen worden. daarom vind ik zelf een prijs van bv 200 euro en later een element van 170 erin laten zetten een mooi bedrag in totaal voor een electro acoustische die ik niet een gehele nummers zal gebruiken

gr reinier

MJM
4 februari 2007, 17:41
yamaha apx 500 is een mooie electro akoustische gitaar vind ik, alleen deze zit ook weer rond de 300...