PDA

View Full Version : Gitaarwinkels



Swan
29 december 2002, 13:12
wederom verbaasde het me in watvoor een staat gitaren zijn bij gitaarwinkels,. was gisteren bij Dijkman....echt bijna elke gitaar is ontstemt, de snaren roesten, elke gitaar is fout afgesteld waardoor alle 09 snaartjes enorme fretbuzzzz hebben. ook is er bijna geen gitaar met een Floyd Rose te vinden die normaal paralel aan de body staat. allemaal zijn ze goor...
waarom accepteren we dit? als je n auto gaat kopen ga je toch ook niet testrijden in eentje die met modder is besmeurd en waarvan elk wiel een andere grote heeft...

aan werknemers kan het zeker niet liggen aangezien er elke 5 min iemand anders kwam vragen hoe ik em vond spelen (hoogst irritant)

Stitch
29 december 2002, 13:42
Jaman! Dat valt mij ook iedere keer op. Uiterst irritant...maar die werknemers hebben natuurlijk ook altijd "belangrijkere" dingen te doen zoals koffie drinken of de toonbank poetsen... :razz:

Swan
29 december 2002, 13:45
dr zijn ook wel goeie winkels maar t overgrote deel is zoals boven beschreven

nilfisk
29 december 2002, 13:58
amen brother :grin: ...kan dat niet uitstaan.. prachtige gitaren die ze gewoon verwaarlozen.

Apello
29 december 2002, 14:08
Het is (helaas) bekend dat gitaren af fabriek niet of nauwelijks zijn afgesteld. De meeste goede muziekzaken zullen de gekozen gitaar echter netjes voor je instellen en afregelen. Je hebt er recht op dus je moet er om vragen. Is men onwillig; dan gaat het gewoon over.

Barret Wallace
29 december 2002, 15:13
Het is steeds vaker zo van: ik verkoop gitaren omdat het geld opbrengt.. waar zijn die winkels gebleven die gitaren verkopen omdat ze er liefde voor hebben..

BLOK182
29 december 2002, 15:16
Ach, bij Reijnen in Roermond valt het allemaal gelukkig nog mee, maar soms.... was ik een keertje in een winkel om voor de lol iets met een floyd te proberen, waren er 4 gitaren met een compleet valse / scheve floyd en geeneen met een goed afgestelde. Das idd triest.

Swan
29 december 2002, 19:49
maar k heb nog nooit meegemaakt dat gitaren zo vies zijn, dr zit echt n laag huidschilfers op de nek :S

Barret Wallace
29 december 2002, 20:30
Das wel weer apart dan :razz:

sash
29 december 2002, 20:49
En daarom moet je gitaren of 2e hands partikulier kopen of direct uit de catalogus, dan weet je zeker dat ze goed zijn (want bij 2e hands test je ze eerst uit lijkt me zo)

Phizer
30 december 2002, 12:44
tja als je een ibanez wilt... http://www.ibanezrules.com
zn setup schijnt legendarisch te zijn en het is een eerlijk man... nog mooie prijzen ook, alleen zit je met import kosten enzo