PDA

View Full Version : g-force in tha house



patricia
1 februari 2007, 22:25
zaterdag ga ik hem ophalen.
de g-force om te testen...ben benieuwd folks.
zou mijn xt-live hem via midi kunnen sturen?

BLOK182
1 februari 2007, 22:29
Congrats! Maarre, had je niet een g-system?

Azrael
1 februari 2007, 22:30
Je G-force door een XT laten aansturen.........................



Zoiets moten ze toch verbieden? :seriousf:

patricia
1 februari 2007, 22:38
klopt..maar ik vond de g-system toch iets te vlak klinken.

dus..heb ik wederom een xt-live aangeschaft....die wil ik nu gebruiken om de g-force aan te sturen.
lukt dat niet,en is de g-force een aanwinst,dan gaat de xt-live het veld ruimen voor een voodoolab ground system.
enzo........verveel ik me niet:seriousf:

patricia
1 februari 2007, 22:41
Je G-force door een XT laten aansturen.........................



Zoiets moten ze toch verbieden? :seriousf:

haha...kijk ik heb de xt-live toch al en ik dacht..als ik nu inprik in de xt-live en die vervolgens helemaal bypassed.....dan kan ik toch gebruik maken van het volume pedaal en de midi mogelijkheden?
of maak ik nu een domme redenering?

BeeJee
1 februari 2007, 23:03
Dat kan inderdaad, maar als de Force bevalt, kun je de XTL beter verkopen en een dedicated midi-controller kopen. Kun je toch net wat (lees veel) meer mee.

patricia
1 februari 2007, 23:06
doe ik zeker beejee.

nog wat tips wat ik het beste kan kopen?
ik ben niet zo thuis in de midi-contollers.:sssh:

BeeJee
1 februari 2007, 23:20
Ligt eraan wat je precies wilt controllen. Als je alleen presets wilt schakelen ben je met een basic controller als de Roland FC200 of de behringer-variant al heel goed uit. Daarna kun je het 'zo gek' maken als je wilt. Stel je wilt real-time heel veel parameters in 1 patch kunnen wijzigen (bijv. delay-level, reverb-mix, tap-tempo etc. etc.) dan zou je kunnen denken aan een Rocktron All Access (daar kun je echt alles mee) of een CAE-rs10, etc. Dat zijn wel controllers die 500-700 euro 2ehands doen. Weet je echter dat midi-control de komende jaren je ding is, dan zit je met zo'n controller altijd goed.

Die behringer is trouwens ook heel flexibel in te stellen en niet duur. Andere variant is de midi-mate van Rocktron, die is ook veelzijdig en niet duur, maar die knopjes van dat ding vind ik persoonlijk echt niks.

Nocki
2 februari 2007, 16:17
Hoi,

Ik verkoop juist mn fc-200 en inrtellifex om een xt live te kunnen kopen. misschien kunnen we wat voor elkaar betekenen.

groetjes

Nocki

patricia
2 februari 2007, 16:35
heheh daar zat ik ook aan te denken.

laat me even de g-force testen,als daar blij mee ben,dan lijkt me het een goed plan om te ruilen o.i.d.

boss
2 februari 2007, 17:04
Ook de combinatie Ground Control Pro met de GCX Audio Switcher van Voodoo Labs is zeer zeker een aanrader.
Iets minder uitgebreid dan de All Access of de CAE, maar ook weer wat goedkoper.

Chiel
2 februari 2007, 17:13
Ook de combinatie Ground Control Pro met de GCX Audio Switcher van Voodoo Labs is zeer zeker een aanrader.
Iets minder uitgebreid dan de All Access of de CAE, maar ook weer wat goedkoper.

Vergeet de loops van de GCX vooral ook niet! Zo heb ik er een waanzinnige, hetzij tone suckende, ModPro in hangen. Ook is de interne buffer van de GCX een welkome bijkomstigheid.

Nocki
2 februari 2007, 17:18
nou ruilen... als het goed is betaal ik wel wat bij :)

laat maar horen als je zover bent. de g-force is een heel leuk apparaat. voor de routing is erg leuk. en als je m aansluit op een combo kan je zelfs de linkerkant voor de preamp hangen en de rechterkant in de fxloop.

leuk ding. vooral voor het geld wat ze tegenwoordig kosten.

veel plezier ermee!

Nocki

patricia
2 februari 2007, 17:20
hmmmm g-force en een intellifex....:rockon:

Nocki
2 februari 2007, 17:22
:) hihi als je ze alletwee wilt wil ik natuurlijk wel ruilen. we zullen wel zien... kijk eerst maar eens naar de g-force.

Nocki

boss
2 februari 2007, 17:42
Vergeet de loops van de GCX vooral ook niet! Zo heb ik er een waanzinnige, hetzij tone suckende, ModPro in hangen. Ook is de interne buffer van de GCX een welkome bijkomstigheid.Yup, herkenbaar :)
Hetzij dan niet met een ModPro, maar in mijn geval een behoorlijk ruisende CE-3.
Heerlijk geluidje (als je speelt...) ;)

Nocki
5 februari 2007, 19:20
Hee Patricia,

en wil je al van je line6 pod xt live af??? mn intellifex ben ik kwijt. alleen mn fc-200 nog niet....
erg benieuwd!

Nocki

patricia
5 februari 2007, 20:06
hoi nocki,

nou,de g-force is een blijvertje denk ik.
makkelijker te editten als de g2 iig.
het geluid spreekt me ook erg aan.
de chorussen een beetje liquid,maar daar hou ik wel van.
goed.....om op je vraag terug te komen...de g-force reageert op de commando`s van de xtl.
allen weet ik nog niet hoe ik in de g-force de program-mapping moet instellen.
ik bedoel....als het singaal van de podxt nr.81 is en ik wil op de g-force die omzetten in nr.200 ofzo weet ik nog niet hoe.
dus.......ik wacht nog ff met het verkopen van mijn xt.

Nocki
5 februari 2007, 20:08
Hee Patricia. is goed. dan ga ik gewoon verder kijken naar een XTL. veel succes!

Nocki