PDA

View Full Version : Nieuwe Pickups



BailHope
1 februari 2007, 23:23
Hoi iedereen.

Ik heb twee gitaren hier thuis staan die ik graag van nieuwe pickups zou voorzien. Mijn oog is vooral gevallen op de EMG 81 HZ4 Pickups (met authentiek Metallica sound) voor mijn metal gitaar.
De andere wordt eveneens voor metal gebruikt, maar ook om wat clean te spelen, en heus wel wat rustigere metal. Daar vielen mijn ogen op de Seymour Duncans, maar daar ken ik niet veel van, dus ik vroeg mij af of jullie toevallig mij eerst en vooral een aanrader kunnen doen op het vlak van de Seymour Duncans.

Ik heb nog een vraagje over die pickups.
Je kan die namelijk apart kopen, of in een setje (dan zitten er inees nieuwe knopjes en een nieuw schakelaartje bij). Is het nodig om die set te kopen? is dat aangeraden/beter? Een vriend van mij denkt dat dit vooral gaat vanwege de ijking van de volumeknopjes, dat die kan verschillen en rare resultaten kan geven maar hij is hier niet zeker van.

Kunnen jullie me hier wat mee helpen?

B_2_the_a
1 februari 2007, 23:37
geen goede combi

81 is actief
hz is passief

B_2_the_a
1 februari 2007, 23:38
je kan beter een 81/60 setje kopen, heb je gelijk de geode waarde potmeters enzo

cardinal
2 februari 2007, 12:25
klopt of een dimarzio superdistortion, vink zelf erg lekker en passief dus makkelijk in te bouwen.