PDA

View Full Version : Schouderband (Newbie-vraag)



Br@mbo
29 december 2002, 13:06
Hej iedereen , ik ben nieuw in de wereld van gitaren, hiervoor heb ik 5 jaar piano gespeeld.
Ik heb me een leuk folk-gitaartje gekocht , heel goedkoop maar het is een begin.
Nu wil ik daar graag een schouderband op , die hebik , maar (nu gaan de kenners zich platlachen :s ) hoe moet dat ding in godesnaam op m'n gitaar komen ? moet ik nog iets laten inbouwen zodat het wel kan ?
Al is het belachelijk , wil je me please even helpen ?

Groeten ,
Bram

Kjiratsiekoedel
29 december 2002, 15:11
Onderop je klankkast moet een knopje zitten, en bovenop de hiel (uitstulpsel van de hals, daar waar huij de klankkast raakt) moet er ook een zitten. Zo niet, dan moet je ze kopen en ze erin (laten) draaien.

Ik heb overigens een western met maar een knopje, ik had geen behoefte aan een band, dus geen knopje in laten draaien.

intro
29 december 2002, 16:30
Ik heb overigens een western met maar een knopje, ik had geen behoefte aan een band, dus geen knopje in laten draaien.


Ja, ik wil misschien ook nog wel eens een band aanschaffen, maar ik heb ook maar 1 knopje..., onderaan mijn gitaar.
Weet je zeker dat ik er nog 1 moet laten zetten in de hiel? is er geen andere manier om het te bevestigen dan?
En als dat er niet is, waarom pesten ze me dan met alleen 1 zo'n knopje aan de onderkant!? :s

hoofd
29 december 2002, 16:31
veel mensen maken de gitaar vast bij de kop, vastbinden onder de snaren door zeg maar. Ikzelf vind dit errug kut spelen, en ga ook een knopje in mn hiel laten zetten.

Kjiratsiekoedel
29 december 2002, 20:53
Waarom 1 knop?? ik weet het ook niet, maar als ik mijn gitaar tegen mijn bureau zet, staat hij op het knopje en kan de lak niet beschadigen.

Je kan hem aan de kop vastzetten met een touwtje (verlengen indien nodig)