PDA

View Full Version : Marshall vs Vox



hugo123
1 februari 2007, 20:08
ik mag een versterker uitzoeken mijn budget loopt tot 170 euro ongeveer. en nui vroeg ik me af wat is beter: een marshall of een vox


hugo

guitartub
1 februari 2007, 20:20
Vox (ADserie)

LCH
1 februari 2007, 21:02
ik mag een versterker uitzoeken mijn budget loopt tot 170 euro ongeveer. en nui vroeg ik me af wat is beter: een marshall of een vox


hugo
Geen van beide.

Kortom, standaardverhaaltje: wat voor muziekstijlen wil je ermee spelen, wat wil je met de versterker doen etc.

Over het algemeen worden Vox'en voor die prijsklasse meer gewaardeerd dan Marshalls. Dan moet je denken aan de zojuist genoemde AD-serie. Een tweedehands AD30 moet lukken voor 170 euro.

Moet het overigens per sé een Marshall of een Vox worden?

Overigens: geen enkele versterker is 'beter' of 'de beste'. Indien een Vox 'beter' is dan Marshall zou er nooit een Marshall weer verkocht worden. Dit soort kwesties is dus zo subjectief als wat :D

DonPingu
1 februari 2007, 21:06
Overigens: geen enkele versterker is 'beter' of 'de beste'. Indien een Vox 'beter' is dan Marshall zou er nooit een Marshall weer verkocht worden. Dit soort kwesties is dus zo subjectief als wat :D

Dat is niet helemaal waar. Er bestaat ook nog zoiets als naambekendheid en onwetendheid van de klant :)

Persoonlijk zou ik in de lagere prijsklassen zeker voor een Vox kiezen.

LCH
1 februari 2007, 21:08
Dat is niet helemaal waar. Er bestaat ook nog zoiets als naambekendheid en onwetendheid van de klant :)
Precies, helemaal waar. Daarom zei ik ook wat ik zei. :)

Nellyrocks
2 februari 2007, 12:08
Waarom alleen Marshall en Vox?
Epi valve jr is misschien ook leuk, ik was iig aangenaam verrast, en er zijn vast wel meer versterkers waarbij je minder voor de naam betaald.

Ik heb niet zo veel meer ervaring met deze prijsklasse (helaas, ik heb nog minder geld dan dit) maar ook in een lager segment kan het toch geen kwaad je blik te verbreden.