PDA

View Full Version : Wie kent mijn versterker??? Woodstock Legend Three



Bernardduur
31 januari 2007, 22:18
He allemaal!

Ik heb een tijdje geleden bij Kees Dee te Amesfoort deze versterker gekocht (een Woodstock Legend Three) en eigenlijk wist hij toendertijd weinig er over te vertellen dan dat ie gewoon fantastisch is...... klank, looks, alles eigenlijk. Ik hoefde maar even na te denken en nam hem mee!

Nu, ongeveer 5 jaar later en na vele optredens (waar hij fantastisch onder is gebleven) heb ik de moeilijke beslissing genomen een andere versterker te kopen; deze is gewoon precies zoals de Woodstock met nog wat extra's. Dus eigenlijk moest ik de beslissing nemen mijn Woodstock weg te doen........

En deze beslissing heb ik net genomen......... het kostte me wat moeite, maar ja.

Maar nu; ik weet eigenlijk helemaal niets van deze versterker. En omdat ik hem wil verkopen wil ik gewoon wat te vertellen hebben aan de koper, iets dat Kees toen niet deed.

Dus kent iemand deze versterker? De enige namen die ik kan vinden zijn "Woodstock Legend Three" en dat hij gemaakt is (Handbuild) in the Netherlands bij Woodstock Musical Instruments Harderwijk.

Even de specificaties:
- 2x 6550's (Koch, bias en matched)
- 4x JJ 12AX7's
- 1x Sovtek 12AX7LPS voor de reverb

- 3 kanalen (clean, crunch en lead; crunch en lead kunnen worden gecombineerd)
- 2 EQ's (voor clean of crunch / lead)
- kanale schakelbaar
- FX loop
- DI out
- reverb

- matched cabinet met 2x Celestion V30's

Voor wat foto's kijk dan hier (http://www.student.ru.nl/r.kerkhof/Page/index.html)

Rinze
31 januari 2007, 22:22
Mooi ding zo te zien, maar nooit van gehoord. Hoe klinkt ie? Ik bedoel: kun je bijvoorbeeld aangeven waar het op lijkt?

Bernardduur
31 januari 2007, 22:25
Dat is nu het leuke; hij klinkt dus niet als 1 versterker maar als meerdere.....

De clean is heerlijk en kan het aardig meten met een Fender; dan met de crunch een beetje open heb je een aardig oversturende Fender. Lead gooit er wat Marshall tegenaan...... maar door de 6550's blijft de toon aardig vol en zuiver ipv moddering. Vele karakters, vele geluiden. Kan als een blues-rand klinken maar kan ook full gain meten met de high gainers.

Metoshade
31 januari 2007, 22:45
Ik heb er ook nog eentje thuis staan, alleen de top dan. Deze is grondig gemod om meer aan mijn smaak te voldoen. De componenten zijn van degelijke maar standaard kwaliteit, beetje te vergelijken met Marshall spul (de eindtrafo is bij mij ook gewoon een Marshall trafo, dacht ik).

Ik heb de overstap kunnen maken naar een Bogner Shiva, maar die top staat nog gewoon bij mij thuis.

Binnenkort wil ik er toch nog eens mee aan de slag, ik denk dat ik er een fenderachtige blues bak van wil laten maken. Ach ja, je hebt altijd iets te wensen :)

Bernardduur
31 januari 2007, 22:48
He, ik heb nog een tijdje contact met je gehad (zie het aan je bandsite) ;)

Ik vergat; de mijne is door mijn versterker technicus (die al mijn versterkers onderhoudt on-the-road) een klein beetje gemod. Daarom de 6550's (zijn fav), een nieuwe preamp setting en een andere output trafo.

Geweldig geluid btw..... helaas is mijn nieuwe nog veel lekkerder...... en heb ik te weinig plaats!

B_2_the_a
31 januari 2007, 22:55
ey bassist!

ga jij eens snel terug naar het basgitaarforum!!!

Bernardduur
31 januari 2007, 22:56
HE!

Meerdere bandjes, meerdere fora :)

Hoe is je klootviool :)??

B_2_the_a
31 januari 2007, 22:57
te koop eh? verder gaaf pedaal

maar je weet het; jazzmaster

Bernardduur
31 januari 2007, 22:59
Ja; hier ook!

Eerst nieuwe versterker, dan nieuwe gitaar!

Met versterker dan maar gitaarshoppen!

robert-gitarist
31 januari 2007, 23:07
Ik heb er ook nog eentje thuis staan, alleen de top dan. Deze is grondig gemod om meer aan mijn smaak te voldoen. De componenten zijn van degelijke maar standaard kwaliteit, beetje te vergelijken met Marshall spul (de eindtrafo is bij mij ook gewoon een Marshall trafo, dacht ik).

Ik heb de overstap kunnen maken naar een Bogner Shiva, maar die top staat nog gewoon bij mij thuis.

Binnenkort wil ik er toch nog eens mee aan de slag, ik denk dat ik er een fenderachtige blues bak van wil laten maken. Ach ja, je hebt altijd iets te wensen :)

Jij hebt op je werk een Woodstock versterker staan ;) Staat in het oefenhok met de pedalen ;)

B_2_the_a
31 januari 2007, 23:22
zouk ook doen met je komende versterker..

ben nogsteeds jaloers

Bernardduur
31 januari 2007, 23:23
Tja.............

Wilde dat ik hem al had..... hij is nu alleen nog maar in onderdelen bij de bouwer. Hopelijk snel!

ruurd
31 januari 2007, 23:25
hoi bernard

volgens mij is het bij deze versterker zo, dat de kast is gemaakt bij een meubelmaker. En deze naturel uitvoering speciaal is gemaakt voor iemand(wie weet ik niet meer). dat is wat ik nog weet van de versterker.

groeten ruurd

Bernardduur
31 januari 2007, 23:26
Ah, dank je!

Moet wel toegeven; kwaliteit is erg goed! Netjes afgewerkt, aparte kleur / uiterlijk. Al een hele lange tijd gebruikt maar nog geen sporen te zien ervan

ruurd
31 januari 2007, 23:31
verder weet ik niks meer van die amp. wel dat ie voor mij niet heftig genoeg scheurde. maar de afwerking was pefect en voelde erg solide aan

www.woodstockamps.nl maar dat had je warschijnlijk al gevonden

Bernardduur
31 januari 2007, 23:41
Wat voor buizen had je??? De mijne scheurt zelfs teveel! Ik heb er daarom een 12AU7 buis in (20%) en gebruik alleen de low input!

De website kende ik nog niet; BEDANKT! Er zijn er dus meer!

paulbekkers
8 juni 2008, 13:47
Heel oud topic weer even naar boven schoppen.
Volgens mij staat diezelfde weer te koop op marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/174003014

Zijn mensen er zó ontevreden over? Of is het juist zo'n amp die het "net niet" is.

Er staat in de ad dat hij class A is. Is dat wel zo?

Mitch
8 juni 2008, 16:51
Hoe snel iets weer te koop staat hoeft NIETS te zeggen over de kwaliteit van een product, maar kan alles te maken hebben met de gebruikelijke progressie van gitaristen in hun apparatuur. Ik moet ook echt nadenken als ik mezelf de vraag stel: 'Wat heb ik langer dan twee jaar?" :D

B_2_the_a
8 juni 2008, 17:06
'Wat heb ik langer dan twee jaar?"

die dame die naast je in bed slaapt?



tjah ik moet even hard nadenken, naast mijn klassieke gitaar en mijn bas (ownee niet meer gvd), niets :D

paulbekkers
8 juni 2008, 17:31
Hoe snel iets weer te koop staat hoeft NIETS te zeggen over de kwaliteit van een product, maar kan alles te maken hebben met de gebruikelijke progressie van gitaristen in hun apparatuur. Ik moet ook echt nadenken als ik mezelf de vraag stel: 'Wat heb ik langer dan twee jaar?" :D

Dat begrijp ik. (Ben er zelf ook één).
Maar als dezelfde versterker door de nieuwe bezitter al binnen no-time weer aangeboden wordt, dan kun je je afvragen waarom.

Best interessant, die versterker, maar met die specs en die verhalen ben ik toch benieuwd wat er tégen spreekt.

Bovendien ben ik nog steeds benieuwd of dat van die Class A klopt. Op de site kan ik niks daaromtrend vinden.

Hell's Engl
8 juni 2008, 17:43
De man die de Woodstock amps bouwt, is een van de 2 oprichters van Kitty Hawk.
Mijn oom is daar bij toeval achter gekomen omdat hij een Kitty Hawk Supreme uit de betere serie en ook 'n Quatro pre-amp daarvan heeft en op zoek was naar 'n schema daarvan...

Heb er nooit op gespeeld of een gehoord, maar denk dat ze best goed klinken..

Joost

paulbekkers
8 juni 2008, 18:43
De man die de Woodstock amps bouwt, is een van de 2 oprichters van Kitty Hawk.
Mijn oom is daar bij toeval achter gekomen omdat hij een Kitty Hawk Supreme uit de betere serie en ook 'n Quatro pre-amp daarvan heeft en op zoek was naar 'n schema daarvan...

Heb er nooit op gespeeld of een gehoord, maar denk dat ze best goed klinken..

Joost

En Kitty Hawk heeft een paar Dumble clones gemaakt. En er is nog altijd verwarring welke types dat nou precies zijn en met welk bouwjaar.

Dus op zich geloof ik wel dat ze goed in elkaar zullen zitten, maar er zijn zooooo veel versterkers die "wel goed in elkaar zitten", maar dan nét niet lekker zijn.

Ben benieuwd of iemand hier er ervaring mee heeft en zo ja, wat dan de minpunten zijn.

En bijvoorbeel leuk om te weten: hoe dynamisch zijn ze.

Pepe
8 juni 2008, 19:06
En Kitty Hawk heeft een paar Dumble clones gemaakt. En er is nog altijd verwarring welke types dat nou precies zijn en met welk bouwjaar.
.
De "goeie" Kitty's zijn degene met het adelaars logo, die daarna kwamen zijn meer marshall georienteerd, goedkope pots.. schroot volgens de kenners.

Die eerste serie, daar heb ik een hoop mooie geluiden uit horen komen. Sweeter en transparanter dan een Fuchs. De dumble ken ik zelf niet.

De eagle serie haalt gemakkelijk 2500 op ebay, de non eagle serie blijft hangen op de 600 doorgaans. Niettemin worden ze vaak door elkaar gehaald, ook door de verkopers.

paulbekkers
8 juni 2008, 19:35
OK, mooi, een heldere uitleg!

Nu nog zo een uitleg voor Woodstock. :)

paulbekkers
13 juni 2008, 00:07
De "goeie" Kitty's zijn degene met het adelaars logo, die daarna kwamen zijn meer marshall georienteerd, goedkope pots.. schroot volgens de kenners.

Die eerste serie, daar heb ik een hoop mooie geluiden uit horen komen. Sweeter en transparanter dan een Fuchs. De dumble ken ik zelf niet.

De eagle serie haalt gemakkelijk 2500 op ebay, de non eagle serie blijft hangen op de 600 doorgaans. Niettemin worden ze vaak door elkaar gehaald, ook door de verkopers.

Is dit dan een goede?

http://link.marktplaats.nl/174791348

paulbekkers
19 juni 2008, 00:21
zojuist ben ik terug van een prettige avond gitaristenpraat met de eigenaar van de Woodstock Legend III die op marktplaats stond.

Aardige kerel, goed verhaal.
Einde van het liedje: hij heeft nu mijn Laney VC50. Ik heb nu zijn Woodstock Legend III (serienummer 00001). Het lijkt er verdacht veel op dat het dezelfde als die van bernardduur is. Het is ook gelakt hout met rotan voorkant. Passend kabinet met V30's erbij.

@bernardduur: Had jij dan dus toen ook nummer 00001?

Ik zal snel mooie foto's maken.

Pepe
19 juni 2008, 01:35
Is dit dan een goede?

http://link.marktplaats.nl/174791348

Nee, KH is er ergens in de negentiger jaren mee opgehouden, sinds een paar jaar maken ze weer op kleine schaal ampjes en dit is er 1 van. De dumble clones hebben een gouden eagle, deze nieuwe serie is zwart met rode accenten. Ik geloof niet dat ze ondertussen nog gemaakt worden. Degene die ik probeerde klonk donker (warm kan je ook zeggen), dat is het enige wat ik erover kan zeggen.

paulbekkers
23 juni 2008, 14:05
Foto's!
Dit weekend gemaakt bij een tentfeest waar we moesten spelen.
De Woodstock heeft zich erg goed gehouden. Moet nog een beetje spelen met de settings van het clean, maar de crunch en de lead waren heerlijk.
En, niet onbelangrijk, het ziet er geil uit!

Foto'tje:
http://www.bekkersonline.nl/download/img_5927.jpg

Vóór het optreden thuis nog de beamblockers in de cab gezet. De V30's zitten geklemd en niet aan schroeven, dus ik moest even kijken of het plaatsen van de BB's wel wilde lukken, maar zoals op de volgende foto te zien, zitten ze prima.

http://www.bekkersonline.nl/download/img_5922.jpg

Trouwens wél al meteen een flightcase besteld. Wil hem wel mooi en heel houden natuurlijk. Inmiddels heeft de zanger de top al een keer van de cab af laten donderen in de bandbus. grrrr....
De afmetingen maken het niet gemakkelijk, maar RockCase heeft een case voor een bascabinet, waar cab+top in passen. Dan heb ik wel 20 cm over aan de achterkant, maar daar gooi ik wel schuim tussen. Misschien kan daar mijn pedalboard ook achter. Kan ik alles aangesloten laten en zo bij elkaar houden.

Pepe
23 juni 2008, 20:21
Ik las toevallig gisteren hier in een oud KH topic dat de oude inboedel van KH naar Huigens is overgegaan die er nog een aantal amps van heeft gemaakt en daarna gingen de onderdelen naar een knaap die er een paar Woodstock amps van gemaakt heeft.
Het zou dus een geassembleerde KH zijn..

Bernardduur
29 juni 2008, 15:58
zojuist ben ik terug van een prettige avond gitaristenpraat met de eigenaar van de Woodstock Legend III die op marktplaats stond.

Aardige kerel, goed verhaal.
Einde van het liedje: hij heeft nu mijn Laney VC50. Ik heb nu zijn Woodstock Legend III (serienummer 00001). Het lijkt er verdacht veel op dat het dezelfde als die van bernardduur is. Het is ook gelakt hout met rotan voorkant. Passend kabinet met V30's erbij.

@bernardduur: Had jij dan dus toen ook nummer 00001?

Ik zal snel mooie foto's maken.

Yep; die was van mij :)

paulbekkers
1 april 2012, 22:22
Even een oud topic recyclen. Onlangs mijn amp weer terug in de woonkamer gezet en het plan opgevat hem bij de oorspronkelijk bouwer langs te brengen om hem eens goed na te laten kijken. Reverb doet het niet lekker meer en ik wil even kijken of er nieuwe eindbuizen in moeten.

Om dat laatste te checken, wilde ik even kijken welke eindbuizen er nu in zitten. Vol goede moed trok ik de eerste eruit. Ik zag dat de kunststof middenpin afgebroken is. Vreemd. Bij de tweede bleek dat ook het geval.

Zie foto's:
http://www.bekkersonline.nl/download/IMAG0146.jpg

http://www.bekkersonline.nl/download/IMAG0147.jpg

Het is voor 6550 buizen toch niet nodig om die middenpin af te breken, in een socket waar ook EL34 in kunnen? het past zo toch ook wel??

Misschien weet bernardduur wel waarom zijn tech dat heeft gedaan?

Frits van Mourik
2 april 2012, 00:09
Dat zal niet moedwillig zijn gedaan!
Heel soms gebeurt zoiets, bijv. als de buisvoet èrg vasthoudend is en/of het bakeliet van de buis door ouderdom wat broos is geworden.
Pas goed op bij het terugplaatsen; geef op de buissokkel zowel als naast de voet de plaats van de oriëntatienok ff aan met een streepje viltstift.

paulbekkers
2 april 2012, 09:34
Dat is dus fout gegaan. Anode zekering is eruit geknald. Gelukkig heb ik a.s. woensdag sowieso al een bezoek aan de bouwer geplanned.

Bernardduur
2 april 2012, 13:45
Even een oud topic recyclen. Onlangs mijn amp weer terug in de woonkamer gezet en het plan opgevat hem bij de oorspronkelijk bouwer langs te brengen om hem eens goed na te laten kijken. Reverb doet het niet lekker meer en ik wil even kijken of er nieuwe eindbuizen in moeten.

Om dat laatste te checken, wilde ik even kijken welke eindbuizen er nu in zitten. Vol goede moed trok ik de eerste eruit. Ik zag dat de kunststof middenpin afgebroken is. Vreemd. Bij de tweede bleek dat ook het geval.

Zie foto's:
http://www.bekkersonline.nl/download/IMAG0146.jpg

http://www.bekkersonline.nl/download/IMAG0147.jpg

Het is voor 6550 buizen toch niet nodig om die middenpin af te breken, in een socket waar ook EL34 in kunnen? het past zo toch ook wel??

Misschien weet bernardduur wel waarom zijn tech dat heeft gedaan?

Ben het hierbij eens met Frits; dit is niet moedwillig gedaan!

paulbekkers
2 april 2012, 20:57
ah ok, ik maakte me al zorgen. ;)

paulbekkers
14 april 2012, 18:28
Zo. Versterker weer terug van de reparatie. De oorspronkelijke bouwer (Peter Hoekstra) zag hem voor het eerst weer terug. Wat is er gedaan:
- reverb tank vervangen
- elko weer vast gesoldeerd (bleek er 1 los te zijn)
- eindbuizen vervangen door oude svetlana 6550C
- 2 voorbuizen vervangen door 12ax7 van EH

Resultaat:
- reverb is weer heerlijk
- geluid is veeeel opener
- geluid is veel gedefinieerder

Erg blij dus! Hij is weer als nieuw.