PDA

View Full Version : G-major & FCB-1010 AGAIN!!



jacobhdejong
31 januari 2007, 21:08
Hallo daar was ik weer,

Ik heb eigenlijk opnieuw hulp nodig van de technici op dit forum.
Ik wil namelijk een TAP-tempo functie maken op mijn floarboard.
Maar telkens als ik deze functie op >>Learn<< zet, gebeurt er niks.
Het enigste wat hij doet, is dat ie naar de desbetreffende patch gaat.
Volgens TC, moet het kunnen. Het assignen van mijn exp. pedals is al wel gelukt alleen met de switches lukt me dus nog niet.

Wie o wie, kan deze simpele ziel helpen

B.V.D.
Jacob :satisfie:

boss
31 januari 2007, 22:30
Zonder gelijk in de manuals te duiken is het eerste wat bij me opkomt dat je een CC nodig hebt.
En omdat je zegt dat de G-Major van patch wisselt, geloof ik dat jij via dat pedaal een PC (Program Change) uitzendt i.p.v. een CC.
Dus, die switch van je midipedaal moet een CC uitsturen geen PC!

jacobhdejong
2 februari 2007, 16:36
OK Boss!!

Bedankt voor je info. Ik denk ook wel dat ik dit begrijp, alleen is mijn vraag hoe doe ik zoiets?? In de manual van de G-major, zie ik niet veel over dit onderwerp. Moet ik dan die PC uitzetten?? Of hoe werkt zoiets.

P.S. Ik ben blij dat er mensen ervaring hebben met de G-major.
Ik was er alleen nooit uitgekomen!!

boss
2 februari 2007, 17:00
Jacob,

Dit moet je zoeken in je FCB1010, niet in je G-Major.
Download dit pdf bestand eerst eens, de meeste zaken die je zoekt staan hier in.
Ook het toekennen van de TAP-tempo functie wordt beschreven: http://www.behringerdownload.de/FCB1010/FCB1010_NED_Rev_F.pdf
En kijk dan op pagina 8
Ik ben zelf niet in het bezit van een FCB1010, dus ik kan het niet voor je uittesten.
Ook ZEER handige info over de FCB1010 in combinatie met de G-Major kan je vinden op de webstek van medeforummer Lordriffenstein: http://www.lordriffenstein.com
Meer specifiek op deze pagina: http://www.lordriffenstein.com/FCB-Gmajor.htm
Ook te bereiken via het menu "Music/Gear" en dan links op "Midi" klikken (NOG MEER INFO!!!).
Op die pagina scrollt bovenin een tekst voor de FCB <-> G-Major combinatie.

Weer even genoeg te lezen voor jou ;)

jacobhdejong
2 februari 2007, 21:00
thnx

genoeg te doen, voor in het weekend!!:D

jacobhdejong
3 februari 2007, 23:09
Ik heb ff het een en het ander geprobeerd.
Maar dit wil nog niet zo lukken.
De Behringer FCB-1010 handleiding heeft het idd, over een noot-functie, om eventueel het tempo in "te tappen" maar is snap niet welke noot ik hier aan moet toekennen.
Ook wordt er eerder in de handleiding gesproken over "het programmeren van CC's "ook dit snap ik. Alleen ik blijf met het probleem zitten als bijv, patch 6 hier voor wil toekennen en ik zet de G-major op "learn" dat bij het in drukken va "6" deze naar de desbetreffende patch gaat. Ofwel er wordt dus nog steeds een PC uitgezonden. Maar dat wil ik niet. Kun je zoiets dan ook "uit"zetten. Of ontgaat mij hier iets.

Groeten Jacob

rjong999
5 februari 2007, 11:18
Ik heb ff het een en het ander geprobeerd.
Maar dit wil nog niet zo lukken.
De Behringer FCB-1010 handleiding heeft het idd, over een noot-functie, om eventueel het tempo in "te tappen" maar is snap niet welke noot ik hier aan moet toekennen.
Ook wordt er eerder in de handleiding gesproken over "het programmeren van CC's "ook dit snap ik. Alleen ik blijf met het probleem zitten als bijv, patch 6 hier voor wil toekennen en ik zet de G-major op "learn" dat bij het in drukken va "6" deze naar de desbetreffende patch gaat. Ofwel er wordt dus nog steeds een PC uitgezonden. Maar dat wil ik niet. Kun je zoiets dan ook "uit"zetten. Of ontgaat mij hier iets.

Groeten Jacob
In de handleiding staat toch wel vrij duidelijkdat de FCB1010 ook CC's kan swturen, en zelfs hoe je een tap-functie moet aansturen. Maard wonload anders eerst even de FCM manager software van het bulletin board, daar staat ook precies hoe je de CC's moet programmeren.

Ik zou het je ook kunnen vertellen maar je blijft maar vragen, je moet echt zelf de docu bij elkaar zoeken en lezen. Als ik een nieuw apparaat koop zoek ik altijd alle documentatie en sites op internet af om er achter te komen wat er allemaal mee kan, wat gebruikers ervaringen zijn en hoe je dingen voor elkaar moet krijgen.

jacobhdejong
5 februari 2007, 23:05
heb ik ook echt wel gedaan