PDA

View Full Version : De Tremol-No



drap
31 januari 2007, 16:32
Iemand bekend met de Tremol-No? Zag 'm vanmiddag op een ander forum. Lijkt me een ideaal ding. Anyway, genoeg geluld, voor meer info, check hier (http://www.tremol-no.com/default.asp) !

En laat je niet misleiden door de filmpjes, het ding is niet alleen voor floyd roses ofzo, maar ook voor vintage Fender tremolo systemen.

Volgens de site is ie trouwens te bestellen bij Voxhumana.

Orpheo
31 januari 2007, 16:39
ah gaaf! ben benieuwd of ie ook een beetje het probleem van verminderde sustain opvangt, dat imo toch wel inherent is aan tremolo's. maar wel HEEl gaaf! gaat op mijn zelfbouw les paul!

drap
31 januari 2007, 16:42
ah gaaf! ben benieuwd of ie ook een beetje het probleem van verminderde sustain opvangt, dat imo toch wel inherent is aan tremolo's. maar wel HEEl gaaf! gaat op mijn zelfbouw les paul!

Volgens de site bevordert het zelfs je sustain! Alleen de keerzijde is, dat zeggen alle andere tremolo fabrikanten ook...

Orpheo
31 januari 2007, 16:50
Volgens de site bevordert het zelfs je sustain! Alleen de keerzijde is, dat zeggen alle andere tremolo fabrikanten ook...

is waar. maar goed. ik kijk nu dat promo-videootje. ziet er veelbelovend uit!

Azrael
31 januari 2007, 16:52
Heb al meerdere malen op dit forum hierover gepost. De gebruikers erover zijn positief en hij is bij thomann.de te bestellen onder andere. Ikzelf koop hem nog een keertje maar heb even geen geld. Blijft toch een hoop geld namelijk voor zo'n klein rotdingetje...

DREAMMACHINE
31 januari 2007, 17:38
voxhumana heeft ze ook, wel een grappig en functioneel iets idd, maar prijzig!

hoofd
31 januari 2007, 17:43
Handig ding!

http://www.tremol-no.com/images/Opener1.WMV

wietse
31 januari 2007, 19:28
ah gaaf! ben benieuwd of ie ook een beetje het probleem van verminderde sustain opvangt, dat imo toch wel inherent is aan tremolo's. maar wel HEEl gaaf! gaat op mijn zelfbouw les paul!

ga je dan een les paul bouwen met tremelo?
want dit werkt alleen maar bij gitaren die al een trem hebben.

iwamoto
31 januari 2007, 19:39
onderhand heeft hij toch al wel een stuk of 10 gitaren bedacht, van tele's tot lp's

persoonlijk zit ik wel met 1 ding, ik heb zelf totaal geen last van enige vorm van sustain verlies, heeft dat ooit wel iemand gehad?

Orpheo
31 januari 2007, 19:47
ga je dan een les paul bouwen met tremelo?
want dit werkt alleen maar bij gitaren die al een trem hebben.

jep :) eentje met korina body, walnut top en indian rosewood hals en toets. de order is vanavond de deur uit gegaan!

Tupelo
31 januari 2007, 19:52
Opnieuw, alweer of toch maar? :)

Orpheo
31 januari 2007, 19:59
Opnieuw, alweer of toch maar? :)


dat laatste ;) toch maar gedaan. de LP standard J.Page (look-a-like) haal ik morgen op, en ik wil toch echt niet stoppen met verzamelen, dus nu gaan we aan de customdingen. deze gitaar wil ik al zooo lang, dus nu komt t er gewoon van. de specs zijn wat veranderd in de loop der tijd, maar het hoofdidee bleef: een custom LP, met rosewood hals, korina body, en custom-wiring en trem erin.

tis nu dat dus geworden, (indian rosewood hals trouwens),black korina body, flamed walnut top, en nog wat kleine custom-features. qua elementen word het 2 singlecoils, 2 s.c. humbuckers, en 1 filtertron.

hanzeman
31 januari 2007, 20:48
Wat voor tremolo's gebruiken jullie? Ik zoek nog een goede tremolo voor een frankenstein strat die ik in elkaar aan het knutselen ben. Ik dacht aan de Diego Deluxe, maar dat alu block doet mij twijfelen. Bij Tonefactory verkopen ze ook een THE vintage trem met stalen block, maar ik kan daar verder geen info over googelen. Weet dus niet wat te kiezen...

BamBuFan1
31 januari 2007, 22:04
Iemand bekend met de Tremol-No? Zag 'm vanmiddag op een ander forum. Lijkt me een ideaal ding. Anyway, genoeg geluld, voor meer info, check hier (http://www.tremol-no.com/default.asp) !

En laat je niet misleiden door de filmpjes, het ding is niet alleen voor floyd roses ofzo, maar ook voor vintage Fender tremolo systemen.

Volgens de site is ie trouwens te bestellen bij Voxhumana.

Maak hem zelf. In de Gitarre&Bass van een tijdje terug stond iemand die voor €1,50 bij de ijzerboer een haaks profieltje, twee schroeven, twee moeren en een lange bout kocht. haakse profieltje tussen de tremoloveren monteren, bout erdoor richting tremoloblok en met de twee moeren vastzetten.

drap
31 januari 2007, 22:12
Maak hem zelf. In de Gitarre&Bass van een tijdje terug stond iemand die voor €1,50 bij de ijzerboer een haaks profieltje, twee schroeven, twee moeren en een lange bout kocht. haakse profieltje tussen de tremoloveren monteren, bout erdoor richting tremoloblok en met de twee moeren vastzetten.

Leuke uitvinding als het zo lukt, maar ik ben geen kenner. De kans is mij te groot dat ik iets doe wat het geluid bepaalt niet bevordert. Als ik nou één of andere Richwood had gehad ofzo, dan had ik het misschien nog overwogen, maar nu vertrouw ik toch net ff meer op het produkt Tremo-No.

Weet iemand ook hoe duur zo'n ding moet kosten? Ik heb namelijk eens op de site van Voxhumana gekeken, maar ik zie hem nergens.

Orpheo
31 januari 2007, 23:40
Leuke uitvinding als het zo lukt, maar ik ben geen kenner. De kans is mij te groot dat ik iets doe wat het geluid bepaalt niet bevordert. Als ik nou één of andere Richwood had gehad ofzo, dan had ik het misschien nog overwogen, maar nu vertrouw ik toch net ff meer op het produkt Tremo-No.

Weet iemand ook hoe duur zo'n ding moet kosten? Ik heb namelijk eens op de site van Voxhumana gekeken, maar ik zie hem nergens.

65 dollar. vind ik niet teveel, maar wel duur. maar ja. ik houd wel van gimmicks :chicken:

Henkes
1 februari 2007, 00:14
Ziet er veelbelovend uit... maar ik zal hem niet kopen :P
Ik ben namelijk geen echte tremolo gebruiker...
M'n strat heeft wel een tremolo, maar die gebruik ik amper...
ben bang dat ik toch gewoon weer zo'n ouderwetse gitarist ben die nog wel eens van gitaar wisselt tijdens een gig... :P
het enige handige voor mij in dit geval zou zijn dat de gitaar niet onstemt als er een snaar knapt

RedBuell
1 februari 2007, 09:15
Lijkt me een top ding, zodra mijn gitaar klaar is komt er een op.Hoef ik geen hardtail gitaar te kopen voor alternatieve tuning.