PDA

View Full Version : Marshall jcm 2000



centuriesaway
31 januari 2007, 14:51
Hallo,
Ik sta op het punt om een Marshall jcm 2000 TSL60 Head aan te schaffen. Ik speel punk/hardcore, distortion is dus heel belangrijk. Kan iemand een mening geven? Wat vinden jullie van deze amp? Graag wat reacties.
mvg, Michiel.

__________________________________

TE KOOP:
Hiwatt G200R Head.
2 jaar oud. Enkele shows mee gespeeld. Nog in heel goede staat! €225
Voor foto's: http://www.2dehands.be/hiwatt-g200r-head-18768137.html?
Intresse? Mail me. michiel_lamote@hotmail.com

skabouter
31 januari 2007, 14:56
gain heeft ie vast genoeg! alleen ik vraag me een beetje af; Waarom die amp?
zo te horen ken je hem niet? maar sta je wel op het punt er 1 te kopen.......kan je via via 1 voor een goeie prijs krijgen ofzo?
en dan nog, als je echt hard wilt beuken (hardcore/punk), waarom dan een 3 kanaals top? denk je dat je alle 3 de kanalen gaat gebruiken?
om maar een wild advies te geven, ik denk dat je voor tzelfde geld ergens een 5150 kan vinden, en ik weet zeker dat dat harder beukt :)

Mr.Bluesbreaker
31 januari 2007, 15:07
Ik heb er een aantal jaren eentje gehad, een TSL60 head.
Persoonlijk vond ik hem niet zo sterk voor wat ie kost. Wat Skabouter zegt, als je geen 3 kanalen nodig hebt kijk anders even naar iets anders. De TSL60 kan wel een hoop, mooie galm etc. maar klinkt niet echt je van het in het hoog imo.
In combinatie met G1275T speakers (standaard in 1960 A en B kasten) is het hoog helemaal gruizig en irritant aan de oren.
Ook vond ik hem voor geen meter de door de bandmix snijden destijds. Ik speelde toen op een Gibson LP standard en de master kon je gerust op 8 zetten.
Weinig power voor 60 watts buizen.

centuriesaway
31 januari 2007, 15:17
Ja, Ik kan hem kopen voor 600 EUR.
Maar ik weet het nog niet goed, daarom deze topic :)
bedankt.

skabouter
31 januari 2007, 15:20
dat van dat schelle hoog vind ik met veel van de moderne marshalls (zeker met g12t-75`s ja), maar als je puur hardcore speelt heb je daar misschien nog niet zo`n last van.

skabouter
31 januari 2007, 15:22
ok, 600 euro is niet zoveel geld voor die amp denk ik. de aankoop is dus wel redelijk. of hij aan je wensen zal voldoen zal alleen jij weten........

heb je er wel al een cabinet bij? als je dat ook nog moet kopen, dan zou ik misschien toch kijken naar een andere top, en een beetje schuiven met mn budget.....

centuriesaway
31 januari 2007, 15:28
Ja, ik speel op een Marshall 1960 A cab
Mijn bandmate speelt op een 5150. Klinkt behoorlijk goed.
Misschien meer in die richting gaan..
Ik kan hem altijd eens gaan testen en zien of hij wel echt aan mijn eisen voldoet.
Bedankt.

skabouter
31 januari 2007, 15:50
ach, er is zoveel mooi spul te koop :) en ieder zn ding!

voor echte hardcore/punk zou ik zelf een jcm800 met TS-9 ervoor nemen! kheb een tijdje een jcm800 gehad, maar DAT is echt ballen hoor! veel minder gain dan moderne marshalls (maar daarom TS9tje ervoor), maar wel meer ballen/low/punch!

mss moet je toch die tsl60 kopen voor 600, heb je in elk geval iets! en dan kan je altijd nog verder kijken wat er is, die tsl60 raak je voor die prijs namelijk wel weer kwijt!

Agent_Smith
31 januari 2007, 15:57
In combinatie met G1275T speakers (standaard in 1960 A en B kasten) is het hoog helemaal gruizig en irritant aan de oren.
Ook vond ik hem voor geen meter de door de bandmix snijden destijds. Ik speelde toen op een Gibson LP standard en de master kon je gerust op 8 zetten.
Weinig power voor 60 watts buizen.

Mee eens. Ik heb er ook één gehad. Niet mijn ding (ik gebruik trouwens greenbacks) en idd weinig power, ook met nieuwe buizen. Master stond al snel op 8 idd.
Maar misschien is het wel jouw ding. Testen dus zou ik zeggen.
Ik heb m geruild voor een DSL50 en dat is dus wel helemaal mijn ding. Maar goed ze zijn gewoon anders gevoiced.
Proberen dan weet je het.

yhcmarc
31 januari 2007, 16:36
Als je die bak koopt, gewoon op het crunchkanaal spelen, evt. een tubescreamer of rat ervoor met volume voluit en gain (zo goed als) dicht en je hebt echt een lekkere sound met zo een bakkie. Het is geen eenkanaals jcm800 maar het klinkt toch lekker.

zjanke
1 februari 2007, 19:31
Ik heb de combo gehad, v30 en een cl80 (bogner cabje?) eronder en 12AT7 buizen erin, wordt ie een stuk beter van.
Gain heb je dan nog steeds genoeg!