PDA

View Full Version : cort/squier



m@rijn
31 januari 2007, 13:33
Yo, als jullie nu moesten kiezen, zou je dan een Cort/Squier/Richwood/Epiphone kopen? Welk is algemeen het beste merk?

danku

interessander
31 januari 2007, 13:46
Dat hangt toch wel heel erg af van het model, een squier betekent over het algemeen een tele of een strat, en een epihone een sg of een les paul, dat zijn al hele verschillende gitaren, waar ben je naar op zoek?

m@rijn
31 januari 2007, 13:52
het maakt weinig uit, Epiphone Strat/SG. Maar over et algemeen toch de strats

robert-gitarist
31 januari 2007, 14:11
Als je voor strats gaat zou ik voor Squier of Richwood gaan.

guitartub
31 januari 2007, 14:21
Laat die Cort NIET links liggen!

Spitfire
31 januari 2007, 14:48
het maakt weinig uit, Epiphone Strat/SG. Maar over et algemeen toch de strats
Epiphone maakt geen strats.

En dit is weer puur op smaak kiezen, aangezien elke gitaar zijn plus en minpunten en typische sound heeft.

bert k
31 januari 2007, 15:05
Ik heb een bas van Cort, en het is een prima afgewerkt goed spelend en goed klinkend instrument. Geen merk op over het hoofd te zien.

Veekeren
31 januari 2007, 15:16
Ik heb zelf een Cort stratje, voornamelijk gekocht omdat het ook mijn eerste gitaar was. Al valt ie tussen mn andere gitaren qua naam niet zo op, ik moet toch zeggen dat met de ervaring die ik ondertussen heb het wel een lekker gitaartje is, zeker voor zn geld!!

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/DSC02154.jpg

robert-gitarist
31 januari 2007, 16:00
Epiphone maakt geen strats.

Epiphone maakt wel zeker strats!

Spitfire
31 januari 2007, 16:33
Verrek, je hebt nog gelijk ook.

Al zullen ze wel nagenoeg onvindbaar zijn, ik ben er in ieder geval nog nooit een irl tegengekomen.

robert-gitarist
31 januari 2007, 16:36
Ik heb dr 2.Een heb ik verkocht,ander heb ik nog.
Je komt ze op marktplaats zat tegen.Ze maken tegenwoordig stratjes maar met een oerlelijke headstock.Ik heb en had er een met een "hockeystick"headstock ;)

G.G.
31 januari 2007, 17:26
Als je Cort interessant vind moet je eens kijken naar de Hiram Bullock stratocaster van Cort.

m@rijn
31 januari 2007, 18:38
ok, of zijn er andere sugesties voor een beginnersgitaar? Ik koop normaal een gitaar tweedehands, liefst niet meer dan 250.

Scip
31 januari 2007, 18:49
Je hoort veel goeds over London City Spitfire!
http://www.promusicstore.nl/img/gfx_products/lc_spitfire.gif
Zijn naar zeggen beter dan Squiers en Richwood. Nieuw al rond de 200 euro en soms zelfs goedkoper

Fenndangoband
31 januari 2007, 19:04
Ik kan uit eigen ervaring Cort zeker aanraden... zeer goed qua sound, playability en looks... ik heb al gehoord en op sommige exemplaren gezien dat Epiphone/ Squier een heleboel slecht afgewerkte gitaren hebben... natuurlijk zijn ze niet allemaal zo. Heb al vele Corts gezien (en bespeeld) en heb slechts éénmaal een slecht afgewerkt product gezien... (toeval of niet?)... ook hun akoestisch gamma vind ik persoonlijk schitterend qua prijs/kwaliteit.
Misschien kan je ook eens bij Ibanez kijken... er zijn leuke Ibanez gitaren te vinden met jouw budget.

Rinze
31 januari 2007, 19:23
London City maakt leuke strats, wat ik van Cort in handen heb gehad is ook zeker niet slecht. Squier maakt in ieder geval voor een deel bagger, misschien dat ze ook wel goede gitaren maken, wat ik in de winkel zie hangen is niet best.

m@rijn
31 januari 2007, 20:04
Ik ben dus echt een leek in elektrische gitaren, ik ken er niet veel van. Waar moet ik zo allemaal op letten om te weten of ik geen brol vast heb?

edit: is een yamaha pacifica 012 iets waard?

Das Schaap
31 januari 2007, 20:32
Cort, heb daar betere ervaringen mee dan met Epiphone. :cooler:

hanzeman
31 januari 2007, 20:54
Kwamen de oude Squiers (Japan) niet bij dezelfde fabriek vandaan als Cort?

Terence
31 januari 2007, 22:56
Een van m'n gitaren is een Cort kx1, heerlijke gitaar en ziet er erg goed uit.

Wimvdb
1 februari 2007, 07:40
Gewoon voor de squier custom tele gaan !

De corts zijn anders kwalitatief ook wel goed in orde maar de modellen moeten je aanstaan...

G.G.
1 februari 2007, 08:46
De corts zijn anders kwalitatief ook wel goed in orde maar de modellen moeten je aanstaan...

Deze vind ik echt helemaal geweldig:

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/HBS-BOP.JPG

Het is geen exacte kopie van een strat, maar hij ziet er wel gewoon goed uit. Heb hem in mijn handen gehad (ééntje maar, dus weet niet of het voor alle exemplaren geldt) en die zat qua afwerking echt perfect inelkaar. Mooie onversterkte klank (niet versterkt uitgeprobeerd).

guitars and sigarettes
1 februari 2007, 09:07
ik lees veel dat squiers slecht worden bevonden.. ik heb thuis een ibanez en een epiphone les pauls.. al is de ibanez beter voor het snellere werk.. de squier (custom tele met p-90 pickups) heeft een veel beter geluid. Hij was ook perfect afgesteld toen ik em kocht. Nu gebruik ik alleen die gitaar voor de band. Ik ken ook wat mensen die een squier strat hebben. Dat is echt zo'n 'eerste electrisch gitaar', die ondertussen allemaal stickers of krassen bevat, maar nog steeds prima speelt. Cort heb ik geen ervaring mee. Maar had laatst op een londen city strat gespeeld, vond em goed, alleen twijfelde of het uiteindelijk een goeie gitaar zou zijn voor die prijs. Epiphones zijn natuurlijk ook prima. Maar een tip: kijk naar welke pickups op de immitatie gitaar zit. Dat was uiteindelijk de overweging om de squier tele custom te kopen: p-90 :satisfie:

Brammibal
1 februari 2007, 17:49
Oeh, die Cort si te geil!

G.G.
1 februari 2007, 17:53
Oeh, die Cort si te geil!Dat dacht ik dus ook toen ik hem vorige week in mijn handen had. Hij is wel niet echt een budgetgitaar (+500 euro)

no 1 hops
2 februari 2007, 09:13
heb zelf een cort s2600, model zoals die gg laat zien, maar dan sunburst en de kop is iets anders.
speelt perfect, ook zittend ( en dan is mijn olp mm1 echt wel een onding)

wat velen niet noemen is dat squier, epiphone immers ook de budget reeks van de grote namen is.
en dan kon een cort best wel eens beter zijn voor het geld.
heb het vergelijk met de olp van die toto meneer en een cort strat gehad.
frets van de olp waren gevlakt, (vooral bij de body) maar niet gerond en dof als de mieter.
cort had mooi vlakwerk en geronde frets en waarempel, ze glommen ook nog wat

maar zoals zo vaak gezegt, proberen, inpluggen en spelen en dan klikt het of niet.

G.G.
2 februari 2007, 09:44
Heb zelf nog nooit een Cort gehad, maar het wel het idee dat het vaak onderschat wordt als merk in het "net niet meer budget segment".

Ik denk dat deze gitaar een serieuze kandidaad is binnen deze prijsklasse. Persoonlijk houd ik meer van de "echte" stratvormen, maar die zijn "eigendom" van Fender.

no 1 hops
2 februari 2007, 10:42
die van mij heeft trouwens een 3 om 3 tuner headstock en van het oude type, met de neus omhoog
zoeits als deze
http://www.bothner.co.za/products/guitar/s2600.jpg