PDA

View Full Version : goedkope usa strat. redelijk veel werk.



Nocki
29 december 2002, 01:22
hoi. ik kan mischien aan een redelijk goedkope usa strat komen. niet bijzonder of een coll. item maar een leuke gitaar.
kheb m nog niet gehoord en zal dat eerst moeten doen voordat ik m echt aanschaf.
het probleem:
de hals is beschadigd. het lijkt of er een soort van glazuurlaag op het fretboard zit wat afgekalfd is bij de hoge e snaar op de 2e3e3e4e5e posities. dit kan ik niet repareren.
de fretten zijn vrij klein. kan ik ook niet repareren maar het spelt wel leuk. heel gecontrollerd kan ik er jazzy acoordjes op spelen zonder te ver te schuiven of uit te glijden. de body is een ramp. veel krasjes ed maar verder nog goed.
de actie bij de 12e fret is vrij hoog. dus ik wil er een nieuw topkammetje opzetten waardoor de snaren hoger komen bij de 1e fret en dan kan ik de gitaar afstellen tot dat ie lekker speelt. is nu niet te doen. want hij is nu nog niet beter af te stellen.
ik heb hier ervaring mee dus dat kan het probleem niet zijn. verder wil ik de body plamuren en opschuren en een nieuwe laag lag er op zetten.
de gitaar verliest zowieso zn waarde als die die al had maar ik zou er een goede allrounder van kunnen maken.
wat vinden jullie? doen? is het het waard of zal ik maar gewoon een nieuwe high way stratkopen. heb ik ook op gespeelt en was daar zeer content over...

???

nocki

vulvasonic
29 december 2002, 01:37
Wat moet ie kosten en uit welk jaar is ie?

Nocki
29 december 2002, 01:38
ik dacht iets van 85 ofzo en waarschijnlijk zo rond de 400 euro.
maar ik weet het nog niet zeker want hij ligt nog maar net bij die winkel...

Nocki

vulvasonic
29 december 2002, 01:46
Moeilijk.
Normaal gesproken is 400 euro voor een USA strat uit 85 niet veel geld. Ook niet als er het een en ander aan mankeert.

Ik snap dat verhaal over die hals met die lak ofzo niet goed.

Feit is wel dat strats uit 85 nog geen 'vintagewaarde' hebben. Dus om de originaliteit hoef je eventuele upgrades niet te laten. Als je je gitaar door een goede gitaarbouwer in goede staat laat brengen, krijg je je geld warschijnlijk wel weer terug, mocht je er achteraf toch niet zo tevreden mee zijn.

Negative K3 fan
29 december 2002, 14:14
die lak op ded toets kun je ook zo laten en die krassen op de body geven de gitaar juist karakter enzo. En als je die kleine fretten fijn vindt zou ik daar ook niks aan veranderen. Het is wel aan te raden om hem naar een gitaarwinkel te brengen waar ze de electrronica eens goed nakijken en de topkam vervangen en jouw gitaar perfect afstellen. Dan heb je een mooie (goedkope) strat erbij.