PDA

View Full Version : wat is de goede page wiring ??



EC
31 januari 2007, 10:57
hey, ik las op het SD forum dat er veel verschillen zijn in de PAge wiring..

zelf ben ik aan deze gekomen en ik wou weten of dit een goede is ..?? OF weten jullie welke de goede bedrading is ?

Ik zou graag de GOEDE bedrading wilen hebben...

http://i28.photobucket.com/albums/c245/Burchill456/JPwiring.jpg

Orpheo
31 januari 2007, 11:31
sorry, ik snap 'm zelf niet. ik zie wel dat sommigen voor coiltap en fase zijn, maar waar anderne voor zijn, ik zie t niet. heb je 'm zelf gemaakt?

ps: waarom doe je niet gewoon faseswitching en coiltap voor beide pups? heb je 3 pushpull pots, en is t solderen veel eenvoudiger. IMO is parallel toch zinloos, klinkt nergens naar :)

EC
31 januari 2007, 11:45
ne ik heb het niet zelf gemaakt...

ik wou eerst deze doen..

maar die schijnt niet zo goed te zijn...

@orpheo ik zag op de andere post van de jimmy page swithing, dan je die 496r en 500t had geprobeert, krijg je daarmee een beetje een rock `n roll sound ?? SD maakt in de customshop Jiimmy page pups daar ben ik erg benieuwd naar

http://static.zoovy.com/img/guitarelectronics/-/wdu_hh3t22_04_jpmod

Negative K3 fan
31 januari 2007, 12:04
wat ik een keer bij iemand had gezien was dat hij zn toon potmeters zo had gewired dat hij daarmee de mate van coil-split kon regelen, dus tone op 10 = humbucker, tone op 0 = single coil. Interessant principe lijkt me...

Orpheo
31 januari 2007, 12:26
wat ik een keer bij iemand had gezien was dat hij zn toon potmeters zo had gewired dat hij daarmee de mate van coil-split kon regelen, dus tone op 10 = humbucker, tone op 0 = single coil. Interessant principe lijkt me...

jep, heb ik gedaan. is leuk! kan je heel leuke dingen mee doen. maar je mist dan wel je tone, daarom heb ik concentrische pots; en tone, en spin-a-split!

@ t.s.: ik vind die pickupcombi niet lekker. absoluut niet. veel te heet. weinig karakter van de gitaar dat je dan nog hoort. nee, geef mij maar air nortons :) daar kan ik veel meer mee. ook met die wiring.

EC
31 januari 2007, 15:57
ok, nou ik ga het gewoon proberen, ze zitten ook in die JP les paul.. de vorige versie zeg maar...

En ik heb op de website van gibson een schema gevonden van de jp les paul...

als je wil kan ik hem posten, wil dan iemand nakijken of hij klopt ?? Want ik ben zelf niet zo electronica expert :P

Maar die jimmy page klinkt toch ook heet met zijn geluid ??

Orpheo
31 januari 2007, 16:22
ok, nou ik ga het gewoon proberen, ze zitten ook in die JP les paul.. de vorige versie zeg maar...

En ik heb op de website van gibson een schema gevonden van de jp les paul...

als je wil kan ik hem posten, wil dan iemand nakijken of hij klopt ?? Want ik ben zelf niet zo electronica expert :P

Maar die jimmy page klinkt toch ook heet met zijn geluid ??

bedoel je met veel distortion?? veel distortion is bv kerry king en zakk wylde. page absoluut niet. die pickups zijn echt misplaatst. page had pafs in zijn les paul. burstbuckers zijn meer op hun plaats in een page-sig...

GibsonDC
31 januari 2007, 16:23
Bij stewmac verkopen ze gewoon COMPLETE wiring kits... De JP wiring kit komt ook in mijn LP..

EC
31 januari 2007, 16:26
ok, zijn die burstbuckers ook met 4 conductor draad te krijgen ?

je hebt toch 4 conductor draad nodig voor die jimmy page mod.. ??

Orpheo
31 januari 2007, 16:30
ok, zijn die burstbuckers ook met 4 conductor draad te krijgen ?

je hebt toch 4 conductor draad nodig voor die jimmy page mod.. ??

jep, burstbuckers zijn ook in 4 conductor te kopen :) en ja, je hebt 4 conductor nodig om te te solderen.

EC
31 januari 2007, 16:33
ok, heel erg bedankt..!!

Dan worden het gewoon burstbuckers !!! En welke zou je aanraden ?

Je hebt de Pro , 1 2 3 ..

EC
31 januari 2007, 16:54
en dan dit schema, is dit schema wat >??

http://www.higgs.com/images/guitars/page-schematic-sm.jpg

Orpheo
31 januari 2007, 17:02
ok, heel erg bedankt..!!

Dan worden het gewoon burstbuckers !!! En welke zou je aanraden ?

Je hebt de Pro , 1 2 3 ..

sterker nog; ik zou niet eens uit eigen beweging een gibson-pup kopen :) als ze erin zitten, leuk meegenomen, maar t liefst heb ik bareknuckles ;) maar dat is algemeen bekend hier geloof ik :D als je echt goeie shit wilt, koop de bareknuckle Mule-set. ook 4 cond. wire.

maar als je perse een gibson-element wilt: de burstbucker 3 in brug en burstbucker 1 in hals.

Chris Winsemius
31 januari 2007, 17:16
wat ik een keer bij iemand had gezien was dat hij zn toon potmeters zo had gewired dat hij daarmee de mate van coil-split kon regelen, dus tone op 10 = humbucker, tone op 0 = single coil. Interessant principe lijkt me...

Heb ik hier op 'n Ibanezje met 2 HBs, je kan er zo zelfs 'n beetje P90 achtige sounds uithalen.

EC
31 januari 2007, 18:29
ok als jij zegt dat die Bareknuckels "The mule" de beste zijn, dan ga ik die wel proberen....

en welke "spacing" moet ik hebben ??

potted of unpotted ???

Orpheo
31 januari 2007, 19:43
ok als jij zegt dat die Bareknuckels "The mule" de beste zijn, dan ga ik die wel proberen....

en welke "spacing" moet ik hebben ??

potted of unpotted ???

dat is een smaakkwestie, potted of unpotted. ik heb t liefst waxpotted, omdat ik die piep echt niet fijn vind. als je een les paul hebt, of een andere gitaar uit de gibson-stal, waar dit element inmoet, neem dan de smalle spacing, anders de brede.

RolandT
31 januari 2007, 20:06
Ik heb vandaag ook mijn Vintage PAFs van Bulldog Pickups ontvangen. Ik was ook naar zo'n JP wiring schema aan 't denken. Op Harmony Central lees ik echter dat de eigenaars van een JP LP niet echt te spreken zijn over deze wiring. Reden: "veel te complex om bruikbaar te zijn", "je moet bijna de handleiding naast je gitaar leggen".

Ik zoek nu naar een meer eenvoudige versie. Het lijkt me wel tof om uit je LP ook een 'single coil' geluid te krijgen. Ik denk dan eerder aan een parallel wiring van de coils ipv een coil tap (zo heb ik single coil zonder hum).

Als je nog meer schemas zoekt kijk dan eens naar Deaf Eddie's version of the Jimmy Page Setup (http://www.deaf-eddie.net/pushpull/jp_setup.html) (geeft tot 22 combinaties)