PDA

View Full Version : Duesenberg Z-Tuners



Scip
31 januari 2007, 10:01
Ik ben misschien nog een keer opzoek naar nieuwe tuners, omdat ik nu met m'n tremelo zit. De standaard tuners houden het best goed vol, maar voor dat kleine beetje waar ze het niet doen wil ik misschien toch een keer nieuwe tuners. Nu zag ik de Duesenberg Z-tuners. Zouden dit echt stemvaste tuners zijn? Of kan ik zowiezo beter locking tuners kopen?

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Duesenberg staat voor kwaliteit en innovatie. Niet voor niets maken steeds
meer grote namen de overstap naar dit merk. De nieuwe Z-Tuners
hebben een nieuw systeem. De snaar wordt door de kop van het mechaniek
gestoken en komt er dan aan de achterkant van het mechaniek weer uit.
Daar kan hij worden afgeknipt. Dus geen scherpe snaar puntjes meer! Tevens
zijn deze mechanieken op de via de gangbare weg te besnaren.
Wat wil je nog meer?!
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/-MZT33N.jpg

Rutger
31 januari 2007, 10:04
Geen idee wat Duesenberg-tuners betreft, maar icm een tremolo zijn locking-tuners nog altijd de beste keuze

jimihattricks
31 januari 2007, 10:16
+1

en een graphtech nut ook meteen erbij dan..

Scip
31 januari 2007, 18:43
hmm tis niet een tremelo wat heel erg diep gaat. dus die Graptech nut is denk ik niet nodig.
http://home.wanadoo.nl/joh.schipper/Klein1.jpg
Maar wat zijn nu goeie (niet al te dure) locking tuners. Kan ik voor rond de 30 euro al nieuwe tuners vinden?

Noid
31 januari 2007, 19:08
hmm tis niet een tremelo wat heel erg diep gaat. dus die Graptech nut is denk ik niet nodig.
http://home.wanadoo.nl/joh.schipper/Klein1.jpg
Maar wat zijn nu goeie (niet al te dure) locking tuners. Kan ik voor rond de 30 euro al nieuwe tuners vinden?
Ten 1e: Pfewww mooie gitaar heb je daar.

Ten 2e: dit soort tremolo's zijn nou eenmaal niet de meest stabiele tremolo's. Alles waar weerstand/wrijving kan ontstaan zorgt ervoor dat de gitaar eerder ontstemd. Een graptech nut zou zo gek nog niet zijn, naast locking tuners.

Scip
4 februari 2007, 19:14
Wat voegt een Graph Tech Nut toe dan? Dat is toch gewoon eenzelfde nut?

GunMetalBlue
4 februari 2007, 19:27
Hij's gladder, minder kans dat bij het stemmen de spanning van de snaren áchter de topkam (boven de kop lopend dus) hoger komt te staan dan de spanning van de snaren zelf (boven de hals lopend dus).

Als dat wel het geval is, kun je nogal eens hebben dat bij tremelo gebruik die snaar (al dan niet stroef) door de topkam glijdt en op die manier dus het spanningsverschil van voor en achter de topkam opheft. Wat je krijgt is dus een nieuwe spanning vd snaar die zowiezo niet meer juist is.

Bij een snaar moet eigenlijk alles glijden, behalve de twee punten waar-d-ie vast zit. Daar moet-ie goed vastzitten.


Ik zou hier wel even een bevestiging op willen voor dat de topicstarter deze info als "for granted" neemt, want ik zeg dit slechts uit logisch redeneren en uit conclusies uit ervaring. Eerder dan dat ik het echt wéét.

koennie
4 februari 2007, 20:13
ik zeg wilkinson locking tuners van www.guitarfetish.com en een graphtech nut. nut kost ongeveer 5 euro en die tuners ben je 27 dollar voor kwijt. in nl zijn de goedkoopste locking tuners rond de 60 euro van schaller

episua
4 februari 2007, 20:32
Ik heb klusson lockheads op mijn gretsch gezet en die zijn echt ontzettend goed. De gitaar ontstemt gewoon helemaal niet bij behoorlijk opbuig en bigsby werk. Bij tonefactory.nl kan je ze bestellen vanaf 29,22-. Ik heb zelf de satin chrome uitvoering die iets duurder is. Absoluut aan te raden natuurlijk i.c.m. een goede topkam van been of graphtech.

koennie
4 februari 2007, 20:43
Ik heb klusson lockheads op mijn gretsch gezet en die zijn echt ontzettend goed. De gitaar ontstemt gewoon helemaal niet bij behoorlijk opbuig en bigsby werk. Bij tonefactory.nl kan je ze bestellen vanaf 29,22-. Ik heb zelf de satin chrome uitvoering die iets duurder is. Absoluut aan te raden natuurlijk i.c.m. een goede topkam van been of graphtech.

good to know!

Scip
4 februari 2007, 20:55
okee daar heb ik wat aan:-) .. En is dat moeilijk zelf te bevestigen:-S. Want heb laatst mn gitaar al geupgrade bij de muziekwinkel en heb geen zin om weer 40 euro te betalen voor onderdelen die nog minder kosten.

Scip
4 februari 2007, 21:12
En welke topkam zou ik dan moeten hebben? Ik wil het liefst wel gewoon dezelfde kleur houden, en ook niet te duur natuurlijk.

Orpheo
4 februari 2007, 21:20
wtf maakt kleur topkam nu uit! als t maar werkt!

ps: een graphtech topkam op ebay kost je 5 euro, en tuners vervangen is kwestie van schroefje los,moertje lost, tuner eruit. tuner erin, afmeten of t recht zit, schroefje vast, moertje vast. done. en dat keer 6.

Scip
5 februari 2007, 08:33
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/630107.jpg
Zoiets dus? Is het makkelijk te bevestigen?

Rutger
5 februari 2007, 09:06
Ja, dat is de bekende graphtech kam. Je moet even checken of je eigen topkam los in de hals ligt. Dan is ie heel makkelijk te vervangen, met een beetje geluk blijft ie stevig zitten zonder dat je lijm hoeft te gebruiken. En ander toch even vastlijmen

edit: ik zie dat je een LP-achtige kam hebt, die zit sowieso vastgelijmd aan het einde van je toets. dat wordt dus wat lastiger....

Scip
5 februari 2007, 21:52
Oke, Jammer

marter544
5 februari 2007, 21:57
Ik zou eerst gewoon eens zelf locking tuners op je gitaar zetten, eventueel wat grafiet (van een potlood dus), in de kam, en dan eens kijken of ie dan nog ontstemt. Als ie dan nog ontstemt, dan kun je der alsnog een graphtech topkam opzetten.