PDA

View Full Version : Stageblock/Multisnake Studio



ruezzz
31 januari 2007, 09:29
Voor de door doorvoer van de opnameruimte naar de controleruimte heb ik iets van een multikabel nodig.

Nu kan ik van ons P.A. Bedrijf (dat ooit ook studioaspiraties had) een ongebruikte 'krijgen' voor 450 euri (24 xlr / 8 of 4 jack)
Neutrik aansluitingen en dergelijke.
Voor een DAP-versie betaal je dit ook.

Zal wel zoiets zijn:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/2123039/sid/!18121995/quelle/listen

Ik vroeg mij af: ik heb eigenlijk maar een meter of drie/vier multikabel nodig om van het aansluitpunt in de opnameruimte naar mijn audiointerface in de controleruimte te komen.
Betaal je bij zo'n ding relatief gezien vooral voor de kabel of voor de aansluiting?

Jimi Hendrix
31 januari 2007, 10:04
de aansluiting, gaat nogal wat werk zitten in het solderen...

Roman
31 januari 2007, 10:13
Als je wat handig bent kun je die handel zelf maken. Stuk multicable kopen en stel XLR/JACKS (wat ever je nodig hebt)

Stageblock snakes zijn redelijk duur. Je kunt goed terecht met alleen connectoren (dus een XLR connector aan de kabel ipv een bakje met daarin de connectoren)

Zijn diverse merken, soorten. DAB is goedkope handel. Best te doen als je niet veel te besteden hebt. Uiteraard zijn ook hier weer duizend verschillende kwaliteiten/soorten/merken etc. Maar als je randapparatuur toch al niet hi-tech is, why bother.

STAGG verkoopt ook prima snakes, goedkoop en does the job. Voor nog geen 100 euro kun jij makkelijk klaar zijn. Hoeveel aansluitingen heb je nodig? (ik gok max 8 ivm je maximale interface aansluitingen)

Dus vergeet die 450 euro snake, xou ff verder kijken.

ruezzz
31 januari 2007, 13:53
Nou, ik wil toch eigenlijk wel 16 kanalen ineens kunnen opnemen.
Ik heb nu een RME Fireface 800 (en een SPL Gainstation) en wil op korte termijn er een RME Octamic (dus nog eens 8 mike-preamps)bij hebben.
Dus minimaal 16 XLR aansluitingen + een aantal jacks (voor als ik bijvoorbeeld gitaar speel in de controleruimte.
Tel daarbij nog wat talkbackmogelijkheden enzo, dan zit je toch alweer gauw aan 24 'kanalen'. Ik heb liever wat over, dan dat ik na een jaar de hele handel weer uit de muur kan trekken (+ solderen).

Maar die 450 euri vind ik ook wel weer een aardig bedrag, ik wil liever zoveel mogelijk in goede mics investeren.

Han S
31 januari 2007, 14:03
Als je kunt solderen zou ik ff bellen met Maarten's Sound & Vision in Heerenveen, die is dealer van Mogami en heeft misschien nog wel een stukkie liggen wat over is van een rol.

Mogami is een fantastische kabel, heel soepel en het klinkt geweldig. Ik heb er vele meters van in gebruik en ook de patch kabeltjes welke ik al 10 jaar in en uit de patchbay steek/trek zijn allemaal nog in prima staat. Nog nooit een breuk oid gehad.

Roman
31 januari 2007, 15:28
Idd, mogami is prima spul. Zijn wel meerdere dealers in den lande. Ik heb laatst nog een paar metertjes gekocht ergens bij Drachten in de buurt (ja, ook dat is in friesland :) )

Je bent een paar tientjes kwijt aan kabel, nog een paar tientjes voor XLR etc. Daar hoef je echt niet 450 voor neer te leggen.

bert k
31 januari 2007, 16:04
Nou... 24 XLRren en 24 chassisdelen, dat red je niet voor een paar tientjes. Maar je blijft wel onder de 450.

dikkepreted
31 januari 2007, 18:27
Bespaart je heel wat moeite(en geld):http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000s4LDbiZP;si d=uz4AkJDO7VICkNUOa1Tm7Dgbfnemc0YFQDE=?ProductUUID =egzVqHzmIVEAAAEQmhpQqhV1&CatalogCategoryID=
plus 8 euri verzendkosten

bert k
31 januari 2007, 18:45
Daar kan je het idd niet zelf voor maken...

Han S
31 januari 2007, 19:37
Ik weet het niet hoor, 30 meter multikabel met een blok en XLR kabeldelen er aan voor 135 euro, dat is bijna te geef.

Ik heb in de studio alles bedraad met Mogami en daar heb ik nog nooit spijt van gehad, klinkt helemaal top.

ruezzz
31 januari 2007, 20:31
Da's inderdaad een nette prijs. Is een afweging waard.
De 24/4 versie is 185 euri.
Iemand nog 25 meter multikabel nodig? ;-)

Ik zou ook nog kunnen overwegen om er Mogami-kabel aan te solderen.
Zal es checken wat me dat kost.

harrie-beton
31 januari 2007, 22:03
3 meter en dan een multikabel gebruiken?
Wat is er mis met 16 korte losse kabels van 3 meter?

bobdieleman
31 januari 2007, 22:28
ik zit te denken aan die 8x8 van de musicstore voor in mijn studio:

http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000JYKhs712?Pr oductUUID=L4DVqHzm0BMAAAEQCkRQqhV1&CatalogCategoryID=

is maar 69 euri! veel signaalverlies denken jullie?? andere opties 8x8?

ruezzz
31 januari 2007, 23:19
3 meter en dan een multikabel gebruiken?
Het zal zo'n 4 a 4,5 meter worden en ik wil het gewoon een beetje kompakt door de muur heen hebben.
En in de controleruimte liever niet zo'n dik kabelpak.
Daarbij wil ik de box zelf tegen de wand bevestigen, dus die heb ik sowieso nodig.

bert k
1 februari 2007, 00:04
Iemand nog 25 meter multikabel nodig? ;-)

.
Dat is een geintje, hoop ik. :) Die goedkope kabel doet het best wel, maar ga er niet aan solderen. Hele dunne aders, ommanteling van zilverpapier, en ik heb wel eens een stageblock (Peavey) gezien waar niet eens in gesoldeerd was, dat waren een soort vage klemmetjes.

ruezzz
1 februari 2007, 10:15
Vandaar de knipoog, Bert....

bert k
1 februari 2007, 11:16
Weet ik, :) maar het is echt heel cheapo spul, dus ook zonder knippen is het kwetsbaar. Maar aan de andere kant, je neemt de kabel niet mee on the road, als hij ligt komt er niemand meer aan, dus dan valt het risico wel mee.