PDA

View Full Version : Bill Lawrence 500XL



Lacrymosa
29 december 2002, 00:23
Vandaag een BL 500XL in mn ESP gezet, klinkt lekker, ga morgen ff goed alles uitchecken
Maar zo op het eerste gezicht klinkt ie mij een beetje te "Harsh" beetje TE metalachtig

CheerS!!

Patrick M.
29 december 2002, 08:33
Ik zat er aan te denken om een L500XL in mijn Carvin te zetten, juist omdat de Carvin elementen niet metalachtig genoeg zijn naar mijn smaak. Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen!

Jay Cal
29 december 2002, 10:13
Te metaalachtig? Ik ben ook erg benieuwd naar de klank van de Lawrence 500XL. Lacrymosa; ik kom snel ff langs om hem uit te proberen :wink:

Good and Evil-Symph X,

Gianno!

gerrekat
29 december 2002, 10:38
L 500 series rule!

Ik heb ze in al mijn gitaren, Ok in een heb ik nog een EMG 81 zitten en in een een seymour duncan invader, maar mijn voorkeur gaat sterk uit naar de Bill Lawrence!

Gaaf dat er nog meer mensen zijn die ze gebruiken!

Zag laatst een Nuno bettencourt N-1 en N-2 signature hangen (van Washburn) daar zouden ze ook in moeten zitten, tja er zaten blade elementen in maar zeker geen originele Bill Lawrences!

maestro_nl
29 december 2002, 12:25
WATCH OUT!
Je hebt 3 L-500XL's

1)De Orginele Bill Lawrence (OBL).
Stamt uit de tijd dat Bill Lawrence bij OBL werkte.
2) De Lawrence.
Heeft niks met Bill Lawrence himself te maken
3) http://www.billlawrence.com
Dit is de echte.
Nergens te krijgen, alleen via het web bij Bill zelf.

Bij Musik-Produktiv verkopen ze ook de 'verkeerde'.

Deze pups moet je met 250K pots gebruiken.

Lacrymosa
29 december 2002, 14:18
hij komt bij Musik-Produktiv vandaan
Is dat erg?

CheerS!!

gerrekat
29 december 2002, 18:28
Ik vrees dat maestro geljik heeft, ik heb ze ook bij Bill besteld, die klinken een hele hap vetter dan die zgn. Stew Mac lawrences.

Veel transparanter etc. zit een behoorlijk verschil tussen.

Helaas moet je voor de echte erg lang wachten, is nogal een wachtlijst voor, week of 6 geloof ik.

BLOK182
29 december 2002, 20:27
Ik zie dat die 500 serie niet echt duur is, 48 dollar. Maarre, hoeveel moet je erbij tellen? (vervoer, belasting, invoer enzo?)

BLOK182
29 december 2002, 20:30
ik heb dus al gevonden dat versturen zo'n 28 dollar / euro kost, maarre, gerrekat, rekent de douane of weet ik wie er nog veel geld voor om hem Nederland in te krijgen?

gerrekat
30 december 2002, 17:38
In feite moet je (bijna) overal belasting etc. over betalen, maar alle kleine pakketjes die per USPS verzonden worden (de amerikaanse PTT) slippen er vrijwel altijd doorheen, die worden ook niet automatisch aangegeven bij de douane zoals dat wel gebeurt bij FEDEX< UPS, DHL etc.

het jammere is dat grotere pakketten zoals bijv. een gitaar met case door maatrestricties alleen per DHL, Fedex etc. verzonden mag worden en je dus altijd moet betalen, je kan frauderen (lage waarde etc. eropzetten, verzekeren voor zeer laag bedrag), maar ja als er dan een product expert aan te pas komt ben je zwaar de lul, al gebeurt dit zelden, maar goed voor de elementen heb je hier niet mee te maken

Ik heb nog nooit belasting hoeven betalen over pakketjes per USPS, maar je je weet dat het je plicht is als verantwoordelijke burger om het zelf alsnog aan te geven HAHAHAHAHAHAHAHAHA

BLOK182
30 december 2002, 17:41
ah ok, dus dan komt zo'n echte 500XL op 48+28.5 = ongeveer 75-80euro zeg maar, vind ik persoonlijk een hele nette prijs, als ze ziet dat SD toch al gauw op een 120 euro zit.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: BLOK182 op 2002-12-30 17:43 ]</font>

Patrick M.
31 december 2002, 16:51
En als je een set van twee humbuckers koopt is het per stuk nog maar 48+14.25=62.25. Ik ga een L500-L (hals) en een L500-XL bestellen voor in mijn Carvin!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Patrick M. op 2002-12-31 16:51 ]</font>

BLOK182
31 december 2002, 18:29
Zit een beetje te twijfelen om in mun stratkopietje (dat lekker speelt maar kut klinkt) 3 single coils of een enkele humbucker in te zetten, zo'n 500XL, is het nou puur metal, of kannie ook wat anders?

sash
31 december 2002, 19:53
1 humbucker? Tom delonge :razz:

BLOK182
31 december 2002, 20:33
jaja ik weet het maar het lijkt me wel cool.

pim1234
1 januari 2003, 01:35
1 emg 81 in je sunburst strat rulet en dan ook nog 1 grote dikke vette zwarte volume knop

gerrekat
1 januari 2003, 15:49
De prijzen van de L 500's zijn ongelofelijk laag voor wat je krijgt!

Ik vind ze beter klinken dan een SD en minstens zo goed als een DiMarzio Super Distortion of X2n.

Mijn EMG 81's worden ook weggblazen door de L 500 XL';s

Patrick M.
2 januari 2003, 18:40
Ik ben benieuwd, ik heb in mijn BC Richen een Dimarzio super distortion, en binnenkort in mijn Carvin een L-500XL. Ik zal het eens uitgebreid vergelijken.

gerrekat
2 januari 2003, 19:44
heb je een USA BC Rich? die hadden standaard DiMazrio SD's.

Ik heb in mijn DEANS ook stock custom wound DiMarzio SD's zitten, die zijn ook erg vet, maar wat modderiger dan de L 500 XL, ook wat bassiger, de L 500 zijn helderder.

Sj03rd
2 januari 2003, 20:59
Ik heb in mn Musicman Silhouette ook een Bill Lawrence 500XL in de brug zitten. Deze zat er al in toen ik hem kocht, laatst wilde ik alle elementen vervangen voor EMG's namelijk de 85 en twee SA's. Maar dit is er ff niet van gekomen. Ik vind de 500XL een beetje iel klinken voor wat ik speel, namelijk gewoon beetje standaard rock. denken jullie dat ik er met een ander element op vooruit ga, zoja, welke?

gerrekat
2 januari 2003, 21:02
Als je die iel vind klinken heb je waarschijnlijk een stewmac te pakken, een echte klinkt zeker niet iel!

ik heb van alles op het gebied van high output humbuckers DiMarzio X2N's, Super Distrortions (voor rock zeer vet, welke klassieke rockplaat is niet opgenoemen met deze PU's!!), Seymour Duncan Invaders, EMG 81's en de Lawrence L 500 XL's.

serieus een echte lawrence klinkt mega vet, voor rock zeer geschikt, Joe Perry van Aerosmith gebruikte ze ook in de 70's en 80's (de gewone L versie dan)

Lacrymosa
2 januari 2003, 22:00
Hoe vin je die BL in vergelijking met die X2N?

CheerS!!

gerrekat
2 januari 2003, 22:19
BL heeft meer definitie, helderder, de X2N is misschien iets vetter.
Maar voor die megavette strakke slagpartijen prefereer ik toch de BL!

Patrick M.
3 januari 2003, 17:16
Ik heb twee usa BC Richen, en daar zit dus idd standaard een DiMarzio super distortion in de brug. Klinkt goed, maar het zou van mij net wat helderder, beter gedefineerd mogen. Ik hoop dat de L-500XL's dat doen.
In de hele oude BC Rich Bich gitaren zat vroeger trouwens standaard een L-500XL als ik mij niet vergis.
Mijn Bich: http://www.acidpit.org/albums/bcrich/acm.jpg
Mijn Ignitor: http://www.acidpit.org/albums/bcrich/acn.jpg

gerrekat
3 januari 2003, 21:29
Cool..... zijn wel nieuwere modellen (90s), die Bich is heel mooi, geen actieve electronica zoals bij de oude modellen (niet perse slecht die dingen zijn zo ingewikkeld gewired van binnen, en gebruik al die mogelijkheden toch niet), maar echt cool man, heb zelf alleen maar DEANS, maar zou ook graag een USA BC RICH erbij willen voor de afwisseling.

Vindie die dingen na DEAN toch wel de coolste gitaren, een Bich of een Mockingbird wil ik het lieft een eind jaren 70 begin jaren 80 supreme!

Nee, ze kwamen nooit standaard met L 500's maar misschien wel op custom order.

Pas wel op dat je dan een echte Bill Lawrence koopt het verschil met de imitates is ENORM!

http://www.billlawrence.com!!!!!!!

Anders Destium
3 januari 2003, 21:41
>Patrick M

GAVE BIJLEN MAN!!!!!!!

Waar heb je ze kunnen vinden, of heb je ze zelf besteld?

gerrekat
3 januari 2003, 21:56
Kijk eens op ebay.com voor ongeveer $ 1400-1500 kun je zo'n Bc Rich Bich deluxe scoren!

Die andere heb ik nog nooit gezien, eenminder bekend model!

Anders Destium
3 januari 2003, 23:24
Ik vertrouw het nooit als die dingen worden opgestuurd vanuit de VS, bij 2e hands spullen ben ik altijd bang dat ik een dooie mus krijg ipv de vette gitaar waar ik op hoopte, zeker bij Ebay

Patrick M.
4 januari 2003, 07:19
Die blauwe Ignitor supreme komt gewoon van Feedback Apeldoorn, die verkochten een paar jaar terug nog Amerikaanse BC Rich gitaren. Het ignitor model is minder bekend omdat a) niemand ze mooi vind (behalve ik) b) er geen goedkope Koreaanse uitvoering van is.
De rode Bich archtop supreme komt van DrumcityGuitarland, 's werelds grootste BC Rich dealer. De winkel zit ergens in Colorado, USA, maar ze versturen wereldwijd. http://www.drumcityguitarland.com

gerrekat
4 januari 2003, 09:44
Op 2003-01-03 23:24, schreef Anders Destium:
Ik vertrouw het nooit als die dingen worden opgestuurd vanuit de VS, bij 2e hands spullen ben ik altijd bang dat ik een dooie mus krijg ipv de vette gitaar waar ik op hoopte, zeker bij Ebay


Nieuw van een dealer! wel via ebay.

jorrit
4 januari 2003, 12:40
ik wil ook zo'n element (500 xl) is dr nog iemand de hm ook gaat bestellen...dan wordt t goedkoper...hoe meer mensen hoe beter...

ps. wat is het echte grote verschil tussen die in musikproduktiv en de amerikaanse??

gerrekat
6 januari 2003, 17:50
Precies weet ik het niet, maar ze zijn gemaakt door Stew mac en onder de naam Bill Lawrence op de markt gebracht, ze klinken heel anders.
Minder transparant en hebben minder output, ik heb ze allebei gebprobeerd, maar er is een groot verschil!

Jay Cal
6 januari 2003, 19:14
Jorit,

je mag de mijne kopen. Het is een Stew-Mac versie en hij is precies 1 week oud. Ik vind hem iets te te veel treble hebben. Hij is voor jou voor 50 euro inclusief verzendkosten en originele verpakking.

Greetz,

Gianno

Verdere info kan je via de mail krijgen

maestro_nl
8 januari 2003, 16:21
Ik heb nu de 280/290/49x/500 + Q-filter in bestelling.
'k ben zeer benieuwd.

Alleen het mailverkeer met billlawrence.com is ongelooflijk traag......

Patrick M.
8 januari 2003, 16:36
Alleen het mailverkeer met billlawrence.com is ongelooflijk traag......


Klopt wel ja. Ik heb ze op 30-12 gemaild dat ik een L-500L en een L-500XL wilde bestellen, of ze ff de prijs wilde doorgeven zodat ik kon betalen. Tot op heden nog niets gehoord.

gerrekat
8 januari 2003, 17:43
, niet alleen het mailverkeer, ook de verzending gaat heel langzaam!

maestro_nl
9 januari 2003, 11:52
Hoe lang ongeveer?
Heb je met het Pay-Pal systeem betaalt?

michielv
9 januari 2003, 13:19
Op de site staat ook dat ze een achterstand hebben dus zo heel gek vind ik dat niet..

gerrekat
9 januari 2003, 18:18
ja heb per Paypal betaald, duurde toen iets van 2 maanden, maar dat zal nu beduidend langer zijn!

BLOK182
9 januari 2003, 19:59
Hey Gerrekat, heb je misschien een geluidssampeltje van die 500XL?

gerrekat
9 januari 2003, 20:12
Je mag bij me thuis komen luisteren&lt; HAHAHAHAH, nee heb nog geen opnames ermee gemaakt!

gerrekat
9 januari 2003, 20:14
Is er nog een lefty hier, een gast die ik ken heeft een hele gave DEAN flying V lefty te koop op gitaarmarkt.nl

Uit 81 naar ik meen, als het een rechtse was geweest was ie nu van mij, ik heb in mijn 81 ML ook een lawrence zitten en die klinkt zo mega strak!

Patrick M.
16 februari 2003, 09:08
Ik heb een mailtje gehad van Becky Lawrence, voor 2 L500s betaal je incl. verzendkosten $124.50. Dus meteen maar het bedrag overgemaakt via paypal, en nou maar wachten tot ze komen!
Ze lopen fors achter met e-mail, ze raadt aan om nog nog een keer te mailen als je niet snel een antwoord krijgt. Het goede nieuws is dat je niet hoeft te mailen, je kunt gewoon met paypal $124.50 (lang leve de lage dollarkoers) overmaken, en erbij zetten welke pickups je wilt in welke kleur.
Voor $124.50 krijg je een set zeer hoogwaardige pickups thuisbezorgd. Voor dat bedrag heb je maar één enkele Seymour Duncan of Dimarzio humbucker en dan moet je 'm nog zelf gaan halen ook. Mijn keuze was snel gemaakt.

jeroenvanlankveld
16 februari 2003, 15:05
Klinkt dat element in de nekpositie ook een beetje, of is daar een apart nekelement voor?

BLOK182
16 februari 2003, 15:12
De 500XL is meen ik in nek- en brugversie verkrijgbaar. Naja, iig de stewmac versie, die ik ondertussen op mun stagg strat heb gezet.