PDA

View Full Version : Nieuwe Indie Rickenbacker 12sn. gekocht!



episua
30 januari 2007, 22:02
Yes! Eindelijk een goede jingle jangle gitaar gekocht.
De gitaar lijkt natuurlijk sprekend op een Rick 330 en die vind ik een fantastisch uiterlijk hebben.
Over de Indie zelf. Er zit voor een Rick kopie behoorlijk wat output in de pickups en kan zelfs goed met distortion overweg. Qua bespeelbaarheid speelt ie erg lekker voor een 12 snarige gitaar. Verder is de afwerking eigenlijk gewoon perfect, nergens een misser te vinden!
Ik ben helemaal gelukkig!

http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/indierickenbacker/totalindie.jpg

http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/indierickenbacker/indieass.jpg

http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/indierickenbacker/closeupindie.jpg

piezo
30 januari 2007, 22:43
Hee, weer één. Ik heb de mijne nu bijna een jaar en ben er nog steeds heel blij mee. Hij klinkt geweldig (volgens mij beter dan een echte rick) en ontstemt niet, en dan bedoel ik dus ook echt NIET. En dat is een zegen bij een 12-snarige, dat snap je.

HIER (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=71940&highlight=indie) de link naar mijn aankoop/recensie.

Ik zie dat ook bij jou het bovenste slagplaatje niet mooi recht uitgesneden is. Dat heb ik bij de mijne netjes gemaakt.
Verder heb ik onder de "haak" van het staartstuk een lapje geklemd, omdat die haak net tegen de lak drukte.

EDIT: Ik zie ineens, dat jij er een Rickenbacker halspenplaatje op hebt zitten. Dat zal er toch niet al opgezeten hebben in de winkel? Een echte rick 330-12 heeft wel een heel andere kop (behoorlijk onhandig met snaren wisselen trouwens)

episua
31 januari 2007, 16:12
@piezo: Ik heb zelf dat halspenplaatje er op gezet, deze had ik namelijk nog liggen van mijn vorige rick kopie waarvoor ik toen 2/3 van die plaatjes had gemaakt. Ik had bij het uittesten van deze gitaar al het gevoel of er een betere klank in de indie zit dan in de originele rickies die ik heb bespeeld.
Ik vind het wel jammer dat er niet zo'n mooie 3/3 kop zoals rickenbacker gebruikt opzit. Wat jij ook zegt, het systeem van de indie werkt wel prettiger en de gitaar ontstemt niet (wat inderdaad heel bijzonder is bij dit soort gitaren).

ACSlater
1 februari 2007, 09:36
Mooi ding! Alleen voor A Hard Day's Night zou je al een 12-snaar moeten hebben.

Lucluc
1 februari 2007, 20:06
Ik ben erg benieuwd naar de pickups, of die niet microfonisch zijn. De kopieën die ik heb (en heb getest) hebben allemaal verschrikkelijk piepende pickups.

Bij mijn eigen 'Challenge VP' kopie van een 330 heb ik dat prima op kunnen lossen en met flink wat afstelwerk, vooral aan de hoogte van de pickups, is het een onwaarschijnlijk goede en fijne gitaar geworden. Ik ben heel erg benieuwd naar die Indie modellen, ook of ze uit dezelfde fabriek komen als de andere kopieën.

episua
1 februari 2007, 22:44
Ik heb eerder een rick kopie gehad van Silver Star die ook erg microfonische elementen had. Deze indie gewoon echt niet! Een behoorlijke overdrive kan ie makkelijk aan hoor!
@acslater: Inderdaad, instant 'a hard day's night'! Heel erg cool.

patricia
1 februari 2007, 22:48
gefeliciteerd ,

ziet er mooi uit!
veel plezier er mee.

Brammibal
1 februari 2007, 23:16
Ik ben erg benieuwd naar de pickups, of die niet microfonisch zijn. De kopieën die ik heb (en heb getest) hebben allemaal verschrikkelijk piepende pickups.

Bij mijn eigen 'Challenge VP' kopie van een 330 heb ik dat prima op kunnen lossen en met flink wat afstelwerk, vooral aan de hoogte van de pickups, is het een onwaarschijnlijk goede en fijne gitaar geworden. Ik ben heel erg benieuwd naar die Indie modellen, ook of ze uit dezelfde fabriek komen als de andere kopieën.
Wat ik heb gehoord is dat Indie zijn eigen fabriek heeft in indonesie ergens. het staat geloof ik ook op de site. ik heb in ieder geval nog geen slechte indie in ijn handen gehad (3 dus).

"And our second decision ... to remain an independent (non corporate) company that continues to manufacture only 'Indie' products in our own independent guitar and amplifier factories."

episua
2 februari 2007, 10:55
Wat ik heb gehoord is dat Indie zijn eigen fabriek heeft in indonesie ergens. het staat geloof ik ook op de site. ik heb in ieder geval nog geen slechte indie in ijn handen gehad (3 dus).

"And our second decision ... to remain an independent (non corporate) company that continues to manufacture only 'Indie' products in our own independent guitar and amplifier factories."

Ze worden in Korea gemaakt ipv indonesie.
Ik geloof inderdaad in een eigen fabriek voor zo ver dat waar mag wezen.

Lucluc
2 februari 2007, 11:14
Ik heb verschillende rick kopieën gezien en het lijkt erop of ze allemaal uit dezelfde Koreaanse fabriek komen. Er zijn wel altijd kleine verschillen, zoals een iets andere kop, en natuurlijk soms fantastische merknamen! Wat dacht je van 'Reckenhuler'??? 8-)

De Indie lijkt wel echt andere pickups te hebben. Maar met een klein 'wasbeurtje' zijn de microfonische elementen van de silver star echt uitstekend!

GoldKiwi
2 februari 2007, 11:19
hij is wel heeeeeel mooi :D die kleur ook...

rickert
2 februari 2007, 11:35
Gaaf ding hoor!! Grote vriend Setzer speelt er ineens ook wel eens op, tenminste, ik zag het vandeweek pas!

http://www.briansetzer.com/japan2006/10.26.06.001.dujour.jpg

Misschien alleen voor de nieuwe CD ofzo..

episua
2 februari 2007, 12:54
Ik zag van de week inderdaad ook tot mijn verbazing dat plaatje waarop brian setzer een rickenbacker 12 snaar heeft, weer eens iets anders dan gretsch.

piezo
2 februari 2007, 13:26
Tip:
Ik heb zelf geen gitaarkoffer voor mijn 12-snarige Indie. Ze zijn te breed voor een gewone standaard koffer en passen maar nèt in een gigbag.

Maar naar aanleiding van de koffer op je foto kwam ik ineens op het idee te kijken of hij zou passen in mijn koffer voor klassieke gitaar. Daarin zit ie dus haast als gegoten. Een stuk polyether onder de body vanwege de dikte, klaar.

ACSlater
2 februari 2007, 17:31
Gaaf ding hoor!! Grote vriend Setzer speelt er ineens ook wel eens op, tenminste, ik zag het vandeweek pas!

Misschien alleen voor de nieuwe CD ofzo..

Cool! Kan me alleen weinig voorstellen van Setzer op een 12-snaar maar het zou een uitzondering zijn als hij niet goed klinkt.

rickert
2 februari 2007, 17:52
Cool! Kan me alleen weinig voorstellen van Setzer op een 12-snaar maar het zou een uitzondering zijn als hij niet goed klinkt.

't Is volgens mij ook een 6 snaar :)

Jay75
16 oktober 2008, 22:17
Iemand bekent met de 6 snarige INDIE kopie, is de sound rickenbacker waardig? :)

ACSlater
17 oktober 2008, 00:33
Episua is je man. Hij werkt in een winkel waar er eentje hangt zag ik vorige week. Dacht niet dat het geluid nou zo typisch Rickenbacker is, niet dat het verkeerd klinkt.

episua
17 oktober 2008, 10:13
Er zit zeker een beetje de Rickenbacker sound in de Indie gitaren, er zitten humbucker pickups in, dus ook high gain gaat goed. De Indie's gitaren hebben gewoon een moderne hals die zich heel makkelijk laat bespelen.
De echte Rickenbackers hebben een hele dikke smalle hals met een fretboard die het gevoel geeft of er geen standard radius op zit, heel vlak dus. Bends e.d. gaat dus allemaal wat moeilijker. Maar natuurlijk zijn de echte qua stukje vibe wel absoluut de winnaar.