PDA

View Full Version : Charvel Surfcaster info?



DonPingu
30 januari 2007, 21:10
Hallo,

Ik vraag mij al een tijdje af van welk jaar mijn Surfcaster is en waar hij gemaakt is... de verkoper kon mij dit niet vertellen en Google sessies hebben weinig opgeleverd (behalve een vermoeden van vroege jaren '90).

Het is de oranje flame/sunburst versie met fulcrum tremelo. Op de neck plate staat CHARVEL (het logo) met daaronder in het klein by Jackson/Charvel, en daaronder het serienummer 383351.

Misschien zijn er kenners die mij iets meer kunnen vertellen?

Outrage
31 januari 2007, 08:59
Je moet misschien eens gaan rondkijken op www.usacharvels.com, dààr zitten de charveladepten.

Mitch
31 januari 2007, 10:58
Die lange tijd bij Verspuy heeft gehangen ? Vroege jaren '90 inderdaad. Er zijn nog een aantal Surfcaster-varianten geweest onder zowel de Charvel als de Jackson vlag, waaronder een rode met humbucker bij de brug, maar die jij hebt heeft zonder meer de beste looks. Ik heb wel eens via googlen een aantal archiefpagina's van Jackson/Charvel gevonden waar de exacte jaartallen in stonden, waren de oude catalogi. Ik kan het me niet meer exact herinneren, maar het is in ieder geval begin jaren '90 dat die specifieke Charvel gebouwd is.

Rinze
31 januari 2007, 11:04
Begin jaren '90 klopt, ik weet nog wel dat het een zeer vreemde eend in de Charvel-bijt was, geen hockeystick-kop en een min of meer retro-uiterlijk. Ik vond hem wel mooi. Op http://www.gitarrebass.de kun je via de zoekfunktie verschillende artikelen en tests over surfcasters vinden, die je tegen een kleine vergoeding kunt downloaden. Zitten er bij jou van die dubbele lipsticks op? In de Guitar Player stond er destijds ook een lovende recensie.

DonPingu
31 januari 2007, 16:48
Die lange tijd bij Verspuy heeft gehangen?

Betwijfel ik, aangezien ik hem in een winkel in Belgie heb gekocht zo'n anderhalf jaar geleden :)

Hij heeft inderdaad 2 lipstick pickups.

Dat usacharvels.com forum is wel streng zeg... (en dit is trouwens volgens mij ook geen usa charvel)

Ik zal eens proberen op het jcfonline forum of ze een specifiek jaartal op dat serienummer kunnen plakken :)

hoofd
31 januari 2007, 18:09
Ik werd gelokt door de topictitel, een surfcaster klinkt als een geinige gitaar.. Toen maar even foto's opgezocht en damn! Wat een vette gitaar zeg! :o

Lijkt me uitstekend passen bij m'n Ibanez Talman.. :D