PDA

View Full Version : Mijn 4-de project gaat nu van start.



Pagina's : [1] 2

charlotte
30 januari 2007, 21:03
Hey Luitjes :)

Jawel, vandaag gaat het gebeuren , en is het reeds gebeurd.De eerste werkzaamheden aan de 4e zijn van start gegaan.
Eerst maar eens een plaatje van wat de bedoeling is :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/000%20uitgangs%20idee.jpg

Mijn partner zag deze gitaar in een gitaarblad staan, en wil deze dus door mij gebouwd hebben,een 6-snarige gitaar dus.
Het origineel is een gitaar gemaakt door Roberts gitaarbouw hilversum,de afbeelding op het hout is met air-brush gemaakt.

Het exemplaar dat ik ga maken,krijgt een top met reliëf, en de tekening ga ik inleggen met donker hout.
Ook de schoenen krijgen nog een aparte touch, maar dat komt later.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/001%20ontwerp%20van%20Theos%20droomgitaar.jpg

Hierboven zie je het ontwerpen van de gitaar mbv een toets, een hals en de foto.

verder ====>

charlotte
30 januari 2007, 21:07
=====>
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/004%20stapel%20hout.jpg

Het hout bestemd voor deze gitaar.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/007%20top%20gevlakt%20aan%20onderzijde.jpg

En de eerste werkzaamheden, de mahonie plank is inmiddels ook een cm dunner gemaakt, de esdoorn topdelen gevlakt aan de lijmkant, alleen de lijmnaad tussen de 2 delen nog vlakken,en het geheel kan verlijmd gaan worden, ik hoop morgen zover te zijn.

groetjes Charlotte :hippie:

madman
30 januari 2007, 21:20
ze gaat gewoon aan de lopende band door joh!
mooi projectje charlotte!!!;)

G.G.
30 januari 2007, 21:40
Sorry hoor: Afschuwelijk. Wordt wel vast mooi vakwerk zoals jij dat altijd maakt, maar het ontwerp, geen gezicht.

hassent
30 januari 2007, 21:42
Sjeeezus, is de lak van de vorige al uitgehard? (mag zelf eigenlijk niets zeggen, ben ook al met m'n 3e gitaar bezig sinds September 2006).

Zie er weer 'apart' uit. Heb je ook al eens bedacht dat je ook een 'gewone' gitaar zou kunnen bouwen :satisfie: .

Ik ga 'm weer volgen!

Kaïn
30 januari 2007, 22:14
I've gotta hand it to you. Orgineel, absoluut. Ik zou er geen noot op willen spelen maar bouwtechnisch ben ik erg benieuwd ;)

Ic3gl0vE
30 januari 2007, 22:23
Ik houd niet van dit soort gitaren, maar het is natuurlijk wel iets zeldzaams.

Die schoen is ook handig: kun je 'm ook zittend bespelen. Beetje heen en weer bewegen en je hebt een lapdance ;) Ok flauw.
Ben erg benieuwd wat je er van maakt, je vorige gitaar is echt prachtig geworden.
Ga je deze ook volstoppen met speciale snufjes en electronica?

Kim Wilson
30 januari 2007, 22:36
Ik snap eigenlijk niet goed waarom je zo'n excentrieke gitaar gaat namaken. Als je dan wat geks wil maken, maak dan ook je eigen ontwerp, zou ik denken.

Maar hey, het is jouw gitaar! En ik weet zeker dat ie weer errug mooi gaat worden. :)

Valoosj
30 januari 2007, 22:49
als je man zoiets excentriek wilt, ik heb vorig jaar op de beurs in antwerpen een duivelsvrouwgitaar gezien. die zag er ook niet uit, maar ik vond em wel mooier dan dit :p
spijtig dat ik er geen foto van heb, maar ik zal eens kijken. ze was ook zeer vakkundig gemaakt, want het was volledig in relief, niet gewoon geairbrusht

Noid
30 januari 2007, 22:50
Hahaha, ja dat dit model de nodige reacties op zou roepen, had je waarschijnlijk zelf al ingecalculeerd. Ik kijk graag naar je topics, omdat je mooie gitaren bouwt, waarbij je hoge kwaliteitseisen hanteert en een beetje bling bling niet schuwt. Dit model zal me niet kunnen bekoren, maar ik denk dat het wel heel mooi wordt als je het patroon gaat inleggen met donker hout, daarin zul je je vakwerk weer kwijt kunnen. Had je partner trouwens ook nog andere modellen voorgesteld?

Noid
30 januari 2007, 22:56
als je man zoiets excentriek wilt, ik heb vorig jaar op de beurs in antwerpen een duivelsvrouwgitaar gezien. die zag er ook niet uit, maar ik vond em wel mooier dan dit :p
spijtig dat ik er geen foto van heb, maar ik zal eens kijken. ze was ook zeer vakkundig gemaakt, want het was volledig in relief, niet gewoon geairbrusht
You bedoelt waarschijnlijk deze:
http://www.deanguitars.com/userpics/lib3/ESP%20Devil.jpg
Dat is geen hout, maar kunststof (een composiet soort dacht ik)

Valoosj
30 januari 2007, 23:23
nee Noid, het was nog iets anders. ik weet niet meer exact hoe t eruit zag, maar het leek wel hout, en de de duivel zag er echter en beter uit. het was een mooie gitaar hoor, en kostelijk

Van Dattum
31 januari 2007, 00:17
HAHAHAA! Ik vind het helemaal geweldig! Ik zie mezelf er niet mee op het podium staan, maar al was het alleen maar voor de humor!

Veel succes!!!

charlotte
31 januari 2007, 17:35
Hey Luitjes :)
Nee, manlief had geen andere ontwerpen, en vindt deze mooi/leuk,en hey...ik bouw slechts, het is mijn ding ook niet, maar dat hoeft ook niet, als mijn mannetje het maar mooi vindt.
Duivel gitaar is ook wel leuk trouwens.
Hier komen alleen 2 humbuckers in ,tom brug, fine-tune tailpiece en een locknut, en ook weer glasvezel voor de zij-dots verlichting.
verder lp 3 stdn switch, en switchje voor single coil effect.
De top vandaag gelijmd op het mahonie:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/008%20top%20gelijmd%20op%20de%20body.jpg
Nu weer een weekje wachten.
Ondertussen ga ik de polijstmachine in elkaar knutselen.

groetjes Charlotte :hippie:

koennie
31 januari 2007, 18:18
ik vind m wel tof, zou er zo mee optreden. zie je al die mensen raar kijken hahaha

maare is een neckthroug niet wat om je in te verdiepen? voor deze een beetje laat, maar persoonlijk vind ik een neckthrough erg fijn. Door mijn tele die nog niet eens af is ben ik er al helemaal verzot op :p

marter544
31 januari 2007, 18:25
Echt geweldig! Tis niet een mooie gitaar, maar wel een toffe! Vond je dubbel nek ook ontzettend mooi, ik volg sinds je LP je topics altijd, vond alleen de Jem wat minder...

lennaertn
31 januari 2007, 19:47
Dit beloofd wat!! Deze ga ik ook weer volgen!! :satisfie:

B_2_the_a
31 januari 2007, 22:11
dit wordt weer zo'n 60 a 70 pagina's kwijlen

glacius
31 januari 2007, 22:19
heej Charlotte, je vertelde mij toen al over dit project ! .. ben erg benieuwd !

charlotte
31 januari 2007, 22:53
Hey luitjes :)

koennie @geduld, ook daar ga ik me aan wijden, als deze gitaar gereed is staat er een Es-335 met neck-trough op het programma, deze gitaar krijgt dan wel weer een eigen touch door mij, en naar de smaak van onze neef, waar hij dan voor wordt.
Daarna ga ik verder met een Lp neck-trough,en daarna een LP Florentine,
beiden ook weer met aparte ideën van ondergetekende uiteraard.
Ben al bezig met hout aan het sprokkelen, voor alle gitaren heb ik het mahonie al liggen voor de body's en necken,evenals het toetshout;Rio pallissander,en de topjes,voor de Es top en back esdoorn uit 1 stuk, voor de Lp's had ik al een quilted top binnen gekregen,en vandaag voor de florentine ook de tijger top binnen gekregen.
Nu alleen nog een hoop tijd..... .

groetjes Charlotte :hippie:

koennie
31 januari 2007, 23:20
now we're talking :D

ik hoop ook binnenkort iets met een neck-through te gaan doen. Een neck-through Randy Roads ofzo. Ik hou van een goede bereikbaarheid van de hoge frets, met name 20 en hoger, dus toen ik mijn tele vasthield was ik echt blij en verbaasd van de bereikbaarheid. :)
ben benieuwd hoe je t aan gaat pakken, vooral die es 335!

charlotte
26 februari 2007, 00:28
Hey Luitjes ;
Helaas heel druk geweest de afgelopen tijd, maar vanaf vandaag weer verder met de gitaarbouw.
Ondertussen is ook de polijstmachine in elkaar gezet, en is deze gereed voor gebruik, zie ook de foto:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/069%20a%20polijstmachine%20gereed.jpg

Ook gestart met de contouren zgen van de body.Manlief wilde ook iets aan de gitaar doen, dus dit zaagwerk heeft hij zelf gedaan.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/009%20body%20contour%20zagen.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/010%20body%20gezaagd.jpg
en hierboven zie je de body na het zagen.

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
26 februari 2007, 00:55
het was inderdaad eventjes stil!
vroeg me al af wanneer je verder ging, maar toen zag ik oppeens je post!

Mattia
26 februari 2007, 06:57
Buffing setup - van Stewmac?

Lijkt me hartstikke onstabiel. Ik zou zo'n ding alleen willen gebruiken als 'ie vast is gezet, absoluut niet kan bewegen als het aanstaat.

charlotte
26 februari 2007, 15:53
Hey Mattia, :)

Idd, van SmcD,en hij moet idd stabiel staan,misschien niet goed te zien op de foto, maar de voet is ongeveer 1 meter , bij 75 cm, en voorzien van een plaat, waar tijdens het gebruik de pers opgezet kan worden, zodoende staat hij dan rots vast.
En ook het eigen gewicht van het machientje is niet misselijk, vandaar de 2 wieltjes aan de zijkant om hem te verplaatsen.

groetjes Charlotte :hippie:

Mattia
26 februari 2007, 15:57
Hey Mattia, :)

Idd, van SmcD,en hij moet idd stabiel staan,misschien niet goed te zien op de foto, maar de voet is ongeveer 1 meter , bij 75 cm, en voorzien van een plaat, waar tijdens het gebruik de pers opgezet kan worden, zodoende staat hij dan rots vast.
En ook het eigen gewicht van het machientje is niet misselijk, vandaar de 2 wieltjes aan de zijkant om hem te verplaatsen.

groetjes Charlotte :hippie:

Ah, oke, dan mag 't ;-)

Ik denk er semi-serieus over na om op de toekomstige zelfbouw thickness sander (bijna alles al gekocht, als ik eraan begin volgen de foto's) de assen wat uit te laten steken, en daar buffing wheels te monteren. Maar zien of dat de moeite is...

Mattia

charlotte
27 februari 2007, 20:38
Hey Mattia :) ik ben benieuwd, klinkt goed .

Vandaag op pad geweest om te kijken of er wat te krijgen was op schuurgebied, groter als de Dremel tooltjes, maar weer niet te groot, om de body te kunnen styleren.
Dit wil ik het liefst machinaal doen, vandaar ook de zoek actie.
En gelukkig wat gevonden van Proxxon.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/Proxxon%20schuur%20gereedschap.jpg

Op de voorgrond zie je een schuurasje/schijfje van Dremel, de schijfjes van Proxxon zijn dus wat groter, maar niet veel te groot.
Schuurschijfjes zitten met klitteband op de houder bevestigd.
Ik heb zelf van boutjes een asje gemaakt waarmee de schuurschijf en de lamellen schijf vast geschroefd kan worden, en op deze manier kan het op mijn hangende boor/freesmachine bevestigd worden.
lamellen schijfje/schuurschijf houder en setje schuurschijfjes kosten ieder rond de 6 euro, prijs valt ook nog wel mee dus.

groetjes Charlotte :hippie:

Mattia
27 februari 2007, 21:21
Hey Mattia :) ik ben benieuwd, klinkt goed .

Vandaag op pad geweest om te kijken of er wat te krijgen was op schuurgebied, groter als de Dremel tooltjes, maar weer niet te groot, om de body te kunnen styleren.
Dit wil ik het liefst machinaal doen, vandaar ook de zoek actie.
En gelukkig wat gevonden van Proxxon.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders/Proxxon%20schuur%20gereedschap.jpg

Op de voorgrond zie je een schuurasje/schijfje van Dremel, de schijfjes van Proxxon zijn dus wat groter, maar niet veel te groot.
Schuurschijfjes zitten met klitteband op de houder bevestigd.
Ik heb zelf van boutjes een asje gemaakt waarmee de schuurschijf en de lamellen schijf vast geschroefd kan worden, en op deze manier kan het op mijn hangende boor/freesmachine bevestigd worden.
lamellen schijfje/schuurschijf houder en setje schuurschijfjes kosten ieder rond de 6 euro, prijs valt ook nog wel mee dus.

groetjes Charlotte :hippie:

Weet je wat bizar goed werkt?

Een haakse slijper met een schuurschijf erin.

Echt.

hassent
27 februari 2007, 21:28
Inderdaad, ik heb dezelfde ervaring. Als je het voorzichtig doet kun je het heel goed doseren en het gaat toch heel snel. Probeer maar eens.

oknarb180
28 februari 2007, 01:03
Weet je wat bizar goed werkt?

Een haakse slijper met een schuurschijf erin.

Echt.

Charlotte,

Helemaal mee eens!!! Destijds tip van Mattia gehad en opgevolgd (nog bedankt daarvoor!!!). Zo heb ik ook de top van m'n PRS gecarved. Was eerst een beetje sceptisch, maar ging onwijs goed, en de slijptol was prima te controleren.

Charlotte, jij bent daar ZEKER handig genoeg voor/mee!!!

vr.gr.

Branko

charlotte
28 februari 2007, 13:04
Hey Luitjes :)

bedankt voor de tips, maar daar heb ik ook al mee ge-experimenteerd,heeft echter 2 nadelen;een haakse slijper is vrij groot en zwaar, en aangezien ik enige jaren geleden een beginnende RSI had aan mijn rechter arm, (gelukkig niet de linker !!!) ,moet ik oppassen met zware langdurige werkzaamheden met mijn arm.
Ook vindt ik een grote haakse slijper te ongecontroleerd stoffen,heb het geprobeerd met de afzuiging erbij, is het niet echt voor mij dus.
Vandaar dat ik ben gaan zoeken naar een andere oplossing,en hoop deze met het spul van Proxxon gevonden te hebben, ga vanmiddag aan de slag,dus later misschien de eerste foto's .

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
28 februari 2007, 21:11
Hey Luitjes :)

Vanmiddag begonnen met de body te shapen,helaas zetten de kleine schijfjes geen zoden aan de dijk,dus toch eerst maar grof met de haakse slijper in de weer met een lamellen schijf erop,om daarna verder te gaan met de kleine schijfjes.
En deze volgorde werkte dus goed,het gaat al wat lijken, hoewel het nog lang niet gereed is :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/012%20top%20geprofileerd.jpg

Helaas komen de rondingen niet goed over op de foto, maar de benen zijn al aardig rond dus.

groetjes Charlotte :hippie:

ignite
28 februari 2007, 23:24
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat

patricia
28 februari 2007, 23:28
het ontwerp vindt ik niet zo denderend,maar petje af charlotte.

je flikt het hem weer!!!!

charlotte
5 maart 2007, 13:45
Hey Luitjes :)

@Patricia: dank je wel, idd, het is ook mijn ding niet, maar manlief vindt het wel leuk,en voor mij als uitvoerende van het idee, is het weer eens wat anders.

Ondertussen hebben we ook een naam bedacht voor deze gitaar: "Hot Legs" .

Afgelopen dagen flink aan het schuren geweest, en de top begint al mooi glad te worden,ik ga nu eerst verder met de hals te bouwen, aangezien deze zo veel mogelijk aansluitend in de body komt,en de rest van de vorm van de body in de hals regio op de hals afgestemd gaat worden.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/013%20body%20geschuurd.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/014%20toets%20gezaagd.jpg

Hierboven zie je dat uit een esdoorn plank de toets gezaagd wordt,ik ga eerst de toets maken, en daarna de hals.

groetjes Charlotte :hippie:

up-guitarman
6 maart 2007, 00:07
Ja, dat worden strakke billen !!! ;)

Ik vind em erg lelijk, dat voorbeeld uit dat gitaarblad. Maar zoals jij over mijn topic van mn strat ook reeds zei: Doe gewoon je ding, maak er jou gitaar van !!! Leve de originaliteit !!!
(Wat niet afdoet van het bouwen van een prachtige tel of LP uiteraard !!!)

Keep on going. Het zal ongetwijfeld weer een staaltje vakwerk worden !!!

Brammibal
6 maart 2007, 00:53
mm, en dan steek je de strap pin dus eigenlijk in der anus?

Valoosj
6 maart 2007, 01:08
mm, en dan steek je de strap pin dus eigenlijk in der anus?


LOL :D


(10 tekens)

glacius
6 maart 2007, 12:33
ik zie het al wel weer.. gaat weer heel mooi worden

charlotte
9 maart 2007, 12:59
Hey Luitjes :)
Weer wat verder, even een kleine vertraging gehad,ik ben op zoek gegaan naar een eenvoudig middel om de fretslots machinaal te kunnen zagen, en dit ook gevonden.
Dremel leverd een zaag hulpstukje, met een zaagblad van 0,6 mm dikte, ideaal dus.
Echter 1 nadeel, geen hoogte instelling, en dus zelf hier een oplossing voor gemaakt.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/018%20Dremel%20zaaghulpstuk%202.jpg

Hierboven zie je het zaagje in de originele toestand,met beschermkapje.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/019%20Dremel%20zaaghulpstuk%20aangepast.jpg

En hierboven zie je dat ik een plaatje plexiglas eronder geplaatst heb, waardoor de zaagdiepte net iets dieper is als de fret nodig heeft.
Later ga ik het hulpstukje nog integreren in mijn zelfgemaakte slot-zaagbak.

----->

DarknessAwaits
9 maart 2007, 13:03
Zo, dat ziet er weer heel creatief uit. Ben benieuwd hoe je dat gaat combineren met je slot-zaagbak.

charlotte
9 maart 2007, 13:06
---->
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/016%20fretslots%20zagen.jpg

Hierboven zie je dat ik eerst de plaats waar de slot moet komen lichtjes inzaag

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/021%20fret%20slots%20zagen.jpg

En dan mbv een geleiding met de Dremel de slots verder zaag.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/022%20fret%20slots%20gezaagd.jpg

En hierboven zie je de toets helemaal gereed na het zagen.
De frets passen licht klemmend in de slots, ik kan ze lijmen, maar ook de "tang" van de fret iets aanpassen, waardoor de frets echt goed klemmend in de slots komen, maar dat is van later zorg.
Volgende stap is de hals maken.

greotjes Charlotte :hippie:

charlotte
9 maart 2007, 13:10
Hey Darkness,

Dank je wel.
heb er al wel wat ideën over, maar ga dit pas doen als deze gitaar in de lak zit en moet drogen.
Het idee wat ik heb is. om een geleiding te maken, zodat hij van de ene naar de andere kant over de toets schuift, en dan uiteraard op de juiste positie.
Een beetje het idee van een afkort zaag die je wel eens bij een DHZ zaak ziet.

groetjes Charlotte :lp:

Mattia
9 maart 2007, 13:38
Hmmm....interessant zaagje. Hoeveelkostading? Denk niet dat ik 'm in m'n Dremel zou gebruiken (te weinig power), is dat ergens anders ook op te monteren?

oknarb180
9 maart 2007, 14:15
Hey Charlotte,

Ik heb met hetzelfde idee gespeeld en had ook inderdaad het dremelcirkelzaagje in m'n handen. Ik kon alleen geen constructie bedenken/verzinnen om de zaag in te plaatsen en dan de toets te kunnen zagen. Ik heb toen maar een verstekbakje gemaakt. Gelukkig heb jij dat nu met je creativiteit laten zien, hoe dat kan.

Netjes hoor!

vr.gr.

Branko

vosarnout
9 maart 2007, 15:08
Wat is eigenlijk je reden om een machinale oplossing te zoeken? Als je al handmatig de slots licht inzaagt kun je net zo goed toch direct de hele slot zagen? Nu moet je voor ieder slot de geleiding voor je dremel afstellen wat ook weer tijd kost...

robert-gitarist
9 maart 2007, 15:08
Charlotte,mooi werk wederom.Ik vind het een apparte gitaar.Totaal niet mijn smaak maar wel mooi om te zien ofzo :)

sickpunk
9 maart 2007, 16:39
Wat is eigenlijk je reden om een machinale oplossing te zoeken? Als je al handmatig de slots licht inzaagt kun je net zo goed toch direct de hele slot zagen? Nu moet je voor ieder slot de geleiding voor je dremel afstellen wat ook weer tijd kost...

ja dat was ook mijn gedachte, je kan net zo goed dat ding 3x op en neer halen inplaats vandat je were de moeite neemt om ene dremel erbij te pakken en af te stellen...

charlotte
9 maart 2007, 20:31
Hey Luitjes .:)

@ Mattia :Hij koste 39,95 bij de praxis.,en hij is denk ik ook wel ergens anders op te monteren.
De reden om het machinaal te kunnen zagen is voor mij heel simpel,door met een fretzaag ,die geen verspringende vertanding heeft te zagen, gaat het zagen vrij zwaar, zeker in pallissander.
Zoals eerder vermeld, heb ik ooit beginnende RSI gehad aan mijn rechterarm, en moet ik er nog altijd mee blijven oppassen.
Dus voor 1 gitaar met de hand zagen zou geen probleem zijn, echter na deze gitaar staan er sowieso nog 3 in de planning,allen met pallissander toets btw.
Dus vandaar mijn streven om het machinaal te kunnen doen.
@vosarnout: dit was alleen voor deze gitaar, voor de volgende komt het hulpstuk geintegreerd in een verstekbak, en worden de slots dus in 1 keer gezaagd met het dremel hulpstuk.

groetjes Charlotte:hippie:

Valoosj
10 maart 2007, 02:01
http://www.sweepyto.net/datas/Bumblefoot.jpg

is dit niet iets voor je wederhelft? vind ik persoonlijk veel grappiger dan de benen :D

Dirk W
10 maart 2007, 16:48
whahaha, hilarisch!

The_W85
10 maart 2007, 17:14
whahaha, hilarisch!

Die gast speelt/speelde bij Guns 'n Roses :)

charlotte
10 maart 2007, 17:26
Hey Luitjes :)

@ Valoosj ;idd ziet er ook grappig uit, maar manlief heeft de keus gemaakt, dus.... .
Vandaag de toets op maat gemaakt, en de hals gezaagd.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/025%20toets%20op%20maat%20en%20hakje%20aan%20heads tock.jpg

Volgende stap is de hals globaal op breedte en dikte brengen, trussrod kanaal frezen, glasvezel kanaal frezen .

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
13 maart 2007, 13:22
Hey Luitjes :)
Weer wat verder....
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/026%20hals%20op%20breedte%20gemaakt.jpg
hierboven zie je dat ik de hals op breedte gemaakt heb.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/027%20trussrod%20en%20glasvezel%20kanaal%20gefrees d.jpg

en op de foto hierboven zie je dat het truss rod en glasvezel kanaal in de hals gefreesd zijn.

groetjes Charlotte :hippie:

Harry
13 maart 2007, 14:15
Die gast speelt/speelde bij Guns 'n Roses :)

dat is toch Bumblefoot, die speelt zichzelf dacht ik....

The_W85
13 maart 2007, 15:16
dat is toch Bumblefoot, die speelt zichzelf dacht ik....
Nee hoor, hij is de vervanger van Buckethead, check hier (http://en.wikipedia.org/wiki/Guns_N'_Roses#Current_members) maar

rickert
13 maart 2007, 16:42
Geweldig! Ik zou er ook wel 1 willen, heel gaaf :hippie: ! Suc6 ermee.

Harry
14 maart 2007, 11:44
Nee hoor, hij is de vervanger van Buckethead, check hier (http://en.wikipedia.org/wiki/Guns_N'_Roses#Current_members) maar

leuk voor hem, is een aardige vent! En een idioot goeie gitarist.

charlotte
15 maart 2007, 17:41
Hey Luitjes :)

Weer wat verder ,vandaag de hals pocket gefreesd in de body.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/029%20hals%20pocket%20na%20het%20frezen.jpg

De hals komt net als bij een Les Paul onder een hoek te staan, aangezien ik een tune-o-matic brug op de gitaar ga plaatsen, en de brug niet wil verzinken in de body.

groetjes Charlotte :hippie:

Danieldg
15 maart 2007, 17:51
Ik heb met veel enthousiasme je andere projecten gevolgd en ik vond ze echt schitterend ! :)
Dit ziet er ook weer zeer mooi uit, de vorm vind ik iets speciaals hebben, is een keer iets anders dan de standaard bouw modellen :)

Doe zo voort :D

charlotte
16 maart 2007, 20:09
Hey Luitjes :)

Dank je Danieldg.

Vandaag de hals pas gemaakt op de pocket.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/034%20halsverbinding%205.jpg

Meer foto's daarvan op mijn site.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/035%20halsverbinding%206.jpg

Hierboven even een impressie van hoe de gitaar er uit gaat zien.

groetjes Charlotte :hippie:

glacius
18 maart 2007, 18:36
sexy hoor !!.....

zonniewiw
18 maart 2007, 19:26
ziet en erg knap uit (zoals gewoonlijk met jou projecten), maar ik zou der persoonlijk nooit mee op een podium kruipen maja das persoonlijk he

charlotte
18 maart 2007, 22:37
Hey Luitjes :)

Dank jullie wel,
Vandaag de hals en toets tot elkaar gebracht, zodat ze hun verdere leven bij elkaar zullen zijn, oftewel het geheel gelijmd.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/037%20hals%20en%20toets%20in%20de%20lijm.jpg

Lekker kliederen met lijm... .
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/038%20hals%20en%20toets%20in%20de%20lijmklemmen.jp g

En het geheel in de lijmklemmen.

groetjes Charlotte :hippie:

hassent
19 maart 2007, 07:42
Hé Charlotte,

Ik zie dat je bakplaatfolie gebruikt, waarschijnlijk zodat de lijm niet hecht aan andere delen. Gaat dit goed? Dit is toch wat vettig van zichzelf? Krijg je dan geen problemen met lakken? Ik gebruik meestal een stuk plasic zak oid.

G.G.
19 maart 2007, 08:15
Hé Charlotte,

Ik zie dat je bakplaatfolie gebruikt, waarschijnlijk zodat de lijm niet hecht aan andere delen. Gaat dit goed? Dit is toch wat vettig van zichzelf? Krijg je dan geen problemen met lakken? Ik gebruik meestal een stuk plasic zak oid.

Ik gebruik altijd een rechte plank van eenoude lattenbodem van een bed (zo'n goedlope rechte. In het midden laat ik hem open en langs de randen heb ik twee stroken dik katron geniet zodat ie zich een beetje aan de radius aanpast en de randen goed aangedrukt worden. Door het karton beschadigd het hout niet.

Mattia
19 maart 2007, 08:57
Ik klem altijd met een recht plankje en twee vuren latjes (dun) die langs de rand van de toets worden geplaatst, zodat het daar zeker goed wordt aangedrukt. Verder, tipje: zo'n simpele rol plakband (jeweetwel, doorzichtig of bruin, om dozen mee in te pakken), daar plakt bijna geen lijm op. Sommige soorten (doorzichtige van 3M), daar plakt zelfs geen secondenlijm aan vast. Prima aan te brengen als je ergens makkelijk en snel van titebond/houtlijm residu afwil.

charlotte
22 maart 2007, 23:04
Hey Luitjes :)

Hassent:@ bakpapier gaat prima,het is niet vettig, ik denk dat het bij warm worden in de oven pas wat vettig wordt,ik heb er geen last van met lakken.
Plastic kan uiteraard ook.

weer wat verder :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/040%20schoen%20shapen%202.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/041%20fineer%20op%20schoen%20plakken.jpg

Ik heb het schoentje vorm gegeven, en het is nu beplakt met fineer, zodat het een mooi uiterlijk krijgt straks.


groetjes Charlotte :hippie:

zonniewiw
23 maart 2007, 03:12
Hey Luitjes :)

Hassent:@ bakpapier gaat prima,het is niet vettig, ik denk dat het bij warm worden in de oven pas wat vettig wordt,ik heb er geen last van met lakken.
Plastic kan uiteraard ook.

weer wat verder :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/040%20schoen%20shapen%202.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/041%20fineer%20op%20schoen%20plakken.jpg

Ik heb het schoentje vorm gegeven, en het is nu beplakt met fineer, zodat het een mooi uiterlijk krijgt straks.


groetjes Charlotte :hippie:

oh het wordt een naaldhak ??

charlotte
26 maart 2007, 20:10
Hey Luitjes :)

Even een up deetje....
Het plakband is verwijderd, en je kunt nu al zien dat het wat mooier is geworden.Omdat de schoen rond is, was het niet mogelijk om het fineer in 1 stuk erop te plakken, dus is dat in meerder stukken gebeurd.
Op de ontstane naden wordt nog een stukje fineer geplakt, wat dan sierstiksel moet gaan worden.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/042%20fineer%20op%20schoen%20plakken%202.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
28 maart 2007, 21:56
Hey Luitjes :)

weer wat verder ...
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/043%20fineer%20op%20schoen%20plakken%203.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/044%20hals%20uit%20de%20lijm%20klemmen.jpg

Schoentje is voorzien van de sierstiksels, en de hals is uit de lijmklemmen.

groetjes Charlotte :hippie:

koennie
29 maart 2007, 01:50
t betere guts en snijwerk :) gaat goed komen zie ik al. panty-inleg in de hals? :p

charlotte
30 maart 2007, 21:01
Hey Luitjes :)

Koennie@ : ja , dat gaat ook nog komen.

weer wat verder, de headstock is uitgefreesd, zodat de mechanieken enigzins verzonken in de headstock komen, waardoor deze wat dikker als normaal kan blijven, en ik deze zodoende ook een profiel kan geven, zodat het past bij de rest van de gitaar.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/046%20headstock%202.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/047%20headstock%203.jpg

En deze ook weer voorzien van fineer.

verder -------->

charlotte
30 maart 2007, 21:03
----->

En een aantal verstelbare malletjes gemaakt van wat kleine balkjes en saté stokjes, hiermee kan ik het profiel van de Les Paul overnemen op de rest van de gitaren, dit profiel bevalt het beste.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/048%20mallen%20maken1.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/049%20mallen%20maken2.jpg

spreekt voor zich lijkt mij..... .

groetjes Charlotte :hippie:

Ibanez RuleZ
30 maart 2007, 21:19
hey, das wel geinig bedacht :)

Harrald

madman
30 maart 2007, 21:20
----->

En een aantal verstelbare malletjes gemaakt van wat kleine balkjes en saté stokjes, hiermee kan ik het profiel van de Les Paul overnemen op de rest van de gitaren, dit profiel bevalt het beste.
http://home.hetnet.nl/%7Echarlotte.mijnders4/048%20mallen%20maken1.jpg

http://home.hetnet.nl/%7Echarlotte.mijnders4/049%20mallen%20maken2.jpg

spreekt voor zich lijkt mij..... .

groetjes Charlotte :hippie:

laatst ook al zoiets gezien met epoxy geloof ik (weet iemand waar je dat spul kan krijgen?), best gave truc!

zit voor m'n aanstaande projectje te twijfelen om ook zoiets te doen met m'n prs, maar zou daartegenover ook wel eens een snellere hals willen, misschien dat ik dan eens wat meer aan m'n techniek zou gaan werken:)

Valoosj
30 maart 2007, 23:51
die epoxy vind je in winkels met bouwmodelle van vliegtuigjes. net gaan halen vorige week

B_2_the_a
31 maart 2007, 00:02
je hebt ook met metalen pennetjes, maar ik heb altijd het idee gehad dat dat het lak wel eens kan beschadigen

Mattia
31 maart 2007, 17:33
Die epoxy pasta vind je 'gewoon' bij de Gamma, Praxis, Whatever. 'kneedbaar metaal' oid, gewoon een 2-componenten epoxy klei, zo ongeveer. En je bedoelt denk ik deze link:

http://www.13thfret.com/articles/blanchard/blanchard1.html

charlotte
1 april 2007, 21:17
Hey Luitjes :)

Weer een stukje verder:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/051%20headstock%205.jpg

Afeglopen dagen fineer op de headstock geplakt, en na het drogen eerst de gaten voor de mechanieken geboord,voordat ik met het sierwerk begin, en dan daar doorheen boor.Op de foto zie je een malletje, waar ik de mechanieken mee afteken,om ze zo dicht mogelijk bij elkaar te kunnen zetten, en te zorgen dat ze nog wel kunnen draaien.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/052%20%20headstock%206.jpg

En hierboven een foto van het vooraanzicht,zover .

groetjes Charlotte :hippie:

madman
1 april 2007, 21:45
http://home.hetnet.nl/%7Echarlotte.mijnders4/052%20%20headstock%206.jpg

En hierboven een foto van het vooraanzicht,zover .

eej, charlotte, zo moeten de snaren na de topkam toch een flinke hoek maken, hoe ga je dat precies oplossen?

kiem
1 april 2007, 22:34
ziet er naar uit dat er geneens snaren opkunnen omdat ze dan tegen de andere mechanieken aankomen.

charlotte
1 april 2007, 22:59
Hey Luitjes :)

Snaargeleider misschien ?

Dat is de bedoeling tenminste, komt ook een lock nut op,dus de hoek maakt in dit geval niet zoveel uit.

groetjes Charlotte :hippie:

sickpunk
1 april 2007, 23:08
volgens mij gaat dat er heel gek uit zien :P maar goed, tot nu toe heb je alles opkunnen lossen, dus dit ongetwijveld ook.... maar zo op het 1e gezicht lijkt het mij ook dat de snaren tegen de andere snaren en stem meganieken aangaan lopen en je hele vreemde bochten en knikken gaat krijgen...

kiem
1 april 2007, 23:38
je zou de snaren zo kunnen laten lopen, is wel irritant denkik met besnaren en stemmen enzow, maar ik denk dat je wel aardig in de buurt komt zo.. voor zover ik dat kan bepalen vanaf de foto.


http://img513.imageshack.us/my.php?image=zoietsah0.jpg


en wrom doet die wysiwyg editor shizzle t niet bij mij?? als ik ene plaatje toevoeg daarmee krijg i gewoon de link.. en met die img codes werkt t ok niet..

nja tzalwel

charlotte
5 april 2007, 18:48
Hey Luitjes :)

weer wat verder gekomen met de headstock, ook daar is nu het sierstiksel aangebracht, rest nog wat schuurwerk en de veters aanbrengen door middel van inleg met donker hout.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/053%20%20headstock%207.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/054%20hout%20voor%20inleg%20zagen.jpg

en hierboven zie je dat een balkje verzaagd wordt in strookjes voor het inleggen.De strookjes worden ook nog een keer of 2 doorgezaagd.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
10 april 2007, 20:22
Hey Luitjes :)

Even een updeetje.... .
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/055%20radius%20toets%20schuren.jpg

hierboven zie je dat ik de radius van de toets geschuurd heb.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/057%20locknut%20frezen%202.jpg

En hierboven zie je dat ook de plaats waar de locknut komt, gefreesd is, en de nut even erop gelegd voor de foto.


groetjes Charlotte :hippie:

Valoosj
10 april 2007, 20:42
je gaat je snaren in een ferme hoek moeten trekken tussen de machine heads en de straplock. wat gebruik je daarvoor?

Kaïn
11 april 2007, 00:58
je gaat je snaren in een ferme hoek moeten trekken tussen de machine heads en de straplock. wat gebruik je daarvoor?
Toplock bedoel je denk ik? Straplock zit ergens anders :p

oknarb180
11 april 2007, 01:35
Hey Charlotte,

Je bent wel weer lekker en creatief bezig zeg, netjes hoor.
Ondanks dat deze gitaar zeken niet m'n favoriete model is, heb toch erg veel respect voor je wijze van bouwen!!! En vooral de wijze van bouwen vind ik zeker nog een goede waardering waard.

vr.gr.

Banko

Valoosj
11 april 2007, 17:16
Toplock bedoel je denk ik? Straplock zit ergens anders :p

ja, ik bedoelde dus locknut

charlotte
11 april 2007, 20:54
Hey Luitjes :) , Dank jullie wel.

@Valoosj ; ik ga een snaren geleiding maken, zodat het geheel netjes komt te lopen.

@Branko ; dank je, zoals eerder gezegd, is ook mijn ding niet, maar ik vindt het wel leuk om te doen,en ben van plan er iets heel moois van te maken.


groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
14 april 2007, 18:54
Hey Luitjes :)

Weer een stukje verder, waarvan hier de foto's.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/059%20inleg%20veters2.jpg

Hierboven zie je de start van de inleg/opleg, eerst met potlood uitgetekent.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/060%20inleg%20veters3.jpg

En op de foto hierboven het geheel, met ook de stiksels ingelegd van donker hout.
Alleen nog wat schuren als de lijm gedroogd is.

groetjes Charlotte :hippie:

orreltak
14 april 2007, 21:01
pfhoe,die details alleen al!
lijkt me een zware beproeving op je geduld.

even betreft die snaargeleiders....ben je niet bang dat die bezwijken onder de spanning van de snaren in zo`n hoek?.....zijn van die miniscule dingetjes met miniscule schroefjes.

hoe dan ook....keep up the goods!

Brammibal
14 april 2007, 21:27
ze doet er toch een locking nut op?
Dan hoeft daar achter bijna geen spanning meer te staan lijkt me.

orreltak
14 april 2007, 21:53
ze doet er toch een locking nut op?
Dan hoeft daar achter bijna geen spanning meer te staan lijkt me.

maar der zijn toch momenten dat je die unlockt?
met stemmen,snaren verwisselen bijv.
je zal ze toch eerst op spanning moeten krijgen voor je ze locked.

zie al een nare verbeelding voor me....nieuw setje snaren erop,stemmen en voordat je lockingnut vast draait,pieuw,pieuw,pieuw vliegen er snaargeleiders door de kamer.
en ook nog met nieuwe snaren dat je ze voor het stemmen even goed moet rekken.

niet dat ik nou ff graag aan het doemdenken ben maar op dat voorbeeldje op pag.1 gaan ze toch kaarsrecht de tuners in.

vind het een bold move
hoop dat ik het mis heb

koennie
15 april 2007, 03:14
ajoo 10 kilo per snaar, is niks man. Gitaar technologie is allemaal zo simpel. als je kijkt naar de gemiddelde string-tree, das ook een mini schroefje... trekt de snaar de schroef er uit? gewoon een grotere er in janken en klaar.
En van momenten is zeker geen sprake met een snaar, die kunnen alleen krachten in lengte richting opnemen.
Ik denk dat charlotte een paar pennetjes of schroefjes ergens in de 'schoen' plaatst zodat de snaren er mooi omheen lopen en dan is er geen gedonder met snaren.

succes!

B_2_the_a
15 april 2007, 12:14
zekers als je graphtech string guides gebruikt :) die lijken me een stuk steviger

charlotte
16 april 2007, 21:10
hey Luitjes :)

Koennie heeft het door, er komen op 1 of andere manier een aantal pennetjes, waar de snaren omheen lopen, maar dat is voor later zorg.

weer wat verder :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/063%20inleg%20veters6.jpg

De schoen van de body is nu ook voorzien van veters,alleen nog het stiksel aanbrengen,daarna ga ik starten met de inleg van de toets.


groetjes Charlotte :hippie:

Mitchel_12000
16 april 2007, 23:06
Geweldig. Dit wordt wel een heel aparte gitaar. Ik kan niet wachten om deze afgelakt te zien.

charlotte
17 april 2007, 21:17
Hey Luitjes :)

Hey Mitchell, dank je wel, wordt inderdaad heel bijzonder.

Weer een stapje verder.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/064%20inleg%20veters7.jpg

Vandaag het stiksel aangebracht.

groetjes Charlotte :hippie:

oknarb180
17 april 2007, 23:09
Oh ja,

ze kan ook gewoon borduren met hout! En die veters kunnen in ieder geval niet los gaan. Netjes gedaan hoor Charlotte.

vr.gr.

Branko

charlotte
18 april 2007, 20:55
Hey Branko, dank je wel.
Vandaag gestart met de inleg van de toets.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/001%20toets%20inleg%201.jpg

eerst een malletje gemaakt om de netkous af te kunnen tekenen.


http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/002%20toets%20inleg%202.jpg

vervolgens een malletje voor de geleiding van de frees.


------->

charlotte
18 april 2007, 20:57
---->
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/003%20toets%20inleg%203.jpg

en de eerste 3 posities ingelegd voor de helft, dit moet eerst drogen, dan bijwerken, en de andere helft inleggen.


groetjes Charlotte :hippie:

robostrat
18 april 2007, 23:15
wowww :o hoezo engelen geduld??
super hoor!

Mitchel_12000
18 april 2007, 23:55
hahaha, charlotte, telkens moet ik weer lachen als ik een nieuwe vordering van deze gitaar zie. Ik begin deze steeds leuker te vinden. Die oplossing voor de netkousen zijn gewoon geniaal.

Als ik deze in de winkel zou zien liggen zou ik haar niet kopen, maar origineel is het 100%.

koennie
19 april 2007, 14:52
wow die kous wordt nog mooier dan ik had verwacht :D
ga zo door!

charlotte
19 april 2007, 21:23
Hey Luitjes :)

Dank jullie wel, en ik ga ook door hoor ! .

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/004%20toets%20inleg%204.jpg

Hier zie je het wegsnijden van het overtollig materiaal, de hals wordt na het inleggen verder in zijn geheel geschuurd.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/005%20toets%20inleg%205.jpg

En vandaag weer een stukje verder gekomen, de eerste 3 posities zijn nu ook geheel ingelegd,en de rest weer voor de helft.

groetjes Charlotte :hippie:

patricia
19 april 2007, 21:41
hi charlotte,heb ik je al verteld dat een ware kunstenares bent!

robostrat
19 april 2007, 22:53
pffff, nu weet ik het zeker!
je bent gewoon je beroep misgelopen!!!!! :hippie:

toppie

charlotte
20 april 2007, 20:20
Hey Patricia :) volgens mij wel, maar ik voel me gevleid.

robostrat; ja misschien wel idd, maar ik houd het toch bij hobby.

Weer een beetje verder gekomen vandaag:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/007%20toets%20inleg%207.jpg
en hieronder zie je een close-up van de eerste posities, alleen nog niet geschuurd.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/006%20toets%20inleg%206.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
20 april 2007, 20:26
toen je begon met je fineertjes had ik echt zoiets van: ieuw

nu :cooler: :cooler: :cooler:

charlotte
23 april 2007, 00:33
Hey Luitjes :)

Het lijkt saai, maar weer wat verder :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/009%20toets%20inleg%209.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
23 april 2007, 00:38
Ik had zelf een grotere afstand gehouden tussen de fineertjes, dit lijkt mij overkill..

Maar wat een werk :| respect!

GunMetalBlue
23 april 2007, 00:57
Déjà-vu et je dit: KNET-TER-GEK :p


Ik vind 'm écht niet mooi, écht niet. Maar verdorie wat een gaaf proces :cheerup:


Ik begin bijna te geloven dat-ie mooi wordt!!!!!!!

charlotte
23 april 2007, 13:25
Hey Luitjes :) dank jullie wel.

B-2 ;hieronder zie je een close-up van de schoen, met de toets er naast,op de laatste foto lijkt het overkill, maar dat komt mede doordat de foto schuin genomen is om het geheel op de foto te krijgen,echter ik heb de afmetingen afgestemt op schaal grootte met de schoen, en uiteraard nagemeten van een echte kous.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/011%20toets%20inleg%2011.jpg

en de laatste loodjes (fineertjes) in de toets geplaatst :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/010%20toets%20inleg%2010.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
23 april 2007, 13:56
kijk :) nu klopt het wat meer in mijn ogen :P

lang leve gezichtsbedrog :S

ernieman
23 april 2007, 15:13
pffff, nu weet ik het zeker!
je bent gewoon je beroep misgelopen!!!!! :hippie:

toppie

Ik denk niet dat je er op deze manier je beroep van kunt maken. Er wordt hier zoveel werk ingestoken dat je bijna niks verdient per uur wil je de gitaar aan een "normale" prijs verkopen. Wil je wel wat verdienen, zeg 15 euro per uur (waar dan al je kosten etc nog vanaf moeten...) dan gaat deze gitaar wel heeeeeel duur worden denk ik.

Maar goed, verder ziet het er weer allemaal vreselijk mooi uit. Nu hoop ik toch echt dat je naar de volgende bouwersmeeting gaat komen met je gitaren, want ik wil ze wel eens van dichtbij zien.

robostrat
23 april 2007, 16:35
Ik denk niet dat je er op deze manier je beroep van kunt maken. Er wordt hier zoveel werk ingestoken dat je bijna niks verdient per uur wil je de gitaar aan een "normale" prijs verkopen. Wil je wel wat verdienen, zeg 15 euro per uur (waar dan al je kosten etc nog vanaf moeten...) dan gaat deze gitaar wel heeeeeel duur worden denk ik.


als je iets speciaals wil hebben zul je er voor moeten betalen!
of zelf (proberen te) maken.......

deze (http://www.thornguitars.com/)zijn ook niet echt goedkoop, en er is zelfs een order stop dussss.... ;)

charlotte
25 april 2007, 22:51
Hey Luitjes :)

Ik ben zeker van plan naar de volgende bouwersmeting te komen.
Ja, en wat zoiets moet kosten is idd wat men er voor over heeft,als je iets bijzonders wil, kost het wat, het is idd erg arbeids-intensief , en ik denk dat je het bij een beroepsbouwer niet onder de 3000 euro zou kunnen laten doen.

Voor een recht toe-recht aan gitaar ben je bijvoorbeeld bij Patrick Koopman al een kleine 3000 kwijt.
weer een stukje verder :de toets is glad geschuurd, en nu ben ik begonnen met het profileren van de hals.

Eerst een stuk grof weg gefreesd.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/065%20neck%20profileren%201.jpg

vervolgens met de rasp aan de gang
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/066%20neck%20profileren%202.jpg

----->

charlotte
25 april 2007, 22:53
---->
En daarna de hiel en de overgang naar de headstock met de schuurrol bewerkt, hierna nog de hals verder schuren.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/067%20neck%20profileren%203.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

Javaca
25 april 2007, 23:00
Mooi werk Charlotte :)

Lang leven het gekkenwerk 8-):satisfie:

oknarb180
26 april 2007, 10:47
vervolgens met de rasp aan de gang
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/066%20neck%20profileren%202.jpg

----->


Hey Charlotte,

Ik heb mijn hals ook met zo'n zelfde schaafje/raspje gedaan en het lijkt wel alsof ie ervoor gemaakt is om halzen mee te shapen. Ik ben helemaal weg van dit schaafje!!!
Net en strak halsje geworden trouwens, toppie hoor!

vr.gr.

Branko

Mattia
26 april 2007, 14:39
Hey Charlotte,

Ik heb mijn hals ook met zo'n zelfde schaafje/raspje gedaan en het lijkt wel alsof ie ervoor gemaakt is om halzen mee te shapen. Ik ben helemaal weg van dit schaafje!!!
Net en strak halsje geworden trouwens, toppie hoor!


Hmm. Echt? Ik had er ooit zo eentje, vond 't een absoluut waardeloos ding. Is volgens mij ergens aan het roesten, of ik heb het al weggegooid. Enige surform die ik nog de moeite vond was de ronde, voor belly cuts, maar die is intussen ook een beetje vervangen door een set goede raspen (herdim, van Dick GmbH), een microplane (dat werkt pas echt goed!) en een japanse shinto rasp...

charlotte
27 april 2007, 00:07
Hey Luitjes :)

Dank jullie wel.
Weer een paar foto's :
De hals geschuurd met schuurlinnen.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/068%20neck%20profileren%204.jpg

En dat geeft dit resultaat :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/069%20neck%20profileren%205.jpg


---->

charlotte
27 april 2007, 00:08
---->

En nog even een close-up van de toets met inleg, die nu ook geschuurd is.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/012%20toets%20inleg%2012.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

The_Darkness
27 april 2007, 09:27
Het ziet er allemaal mooi uit.
Maar ligt het nu aan mij of is die hals heel erg dik?

charlotte
27 april 2007, 11:15
Hey B-2, :)

Dank je wel, ik denk dat het idd aan jouw ligt( of het warme weer ?), maar de hals heeft de normale dikte, dwz, ik heb hem hetzelfde gemaakt als mijn Les Paul ,maar dat is wel een hals die niet onder de slanke en snelle catagorie behoort.

groetjes Charlotte . :hippie:

oknarb180
27 april 2007, 11:29
Hmm. Echt? Ik had er ooit zo eentje, vond 't een absoluut waardeloos ding. Is volgens mij ergens aan het roesten, of ik heb het al weggegooid. Enige surform die ik nog de moeite vond was de ronde, voor belly cuts, maar die is intussen ook een beetje vervangen door een set goede raspen (herdim, van Dick GmbH), een microplane (dat werkt pas echt goed!) en een japanse shinto rasp...

Hey Mattia,

tja, ik ben nog niet beter gewend (nog steeds maar 1e gitaartje!). Het fijne van dit raspje vond ik dat je met 1 hand gecontroleerd en gelijkmatig kan schaven/raspen doordat je 'm naar je toe trekt. En het gaat evengoed best snel. Ik heb op een proefstukje ook een andere soortgelijke maar dan rechte rasp geprobeerd, alleen dien moest ik als een schaaf van me afduwen en daarbij ontstond te veel afwijking en dat terwijl het gevoelsmatig wel zou moeten kloppen. Dus, deze van de foto had voor mij zeker de voorkeur.

Wel is het de planning om in de toekomst een set goede raspen aan te schaffen. Verbeter ik niet alleen m'n bouwkunsten, maar ook de kwaliteit van m'n gereedschap. Helaas kan niet alles tegelijk!

vr.gr.

Branko

hadv
8 mei 2007, 00:26
He Charlotte, wat ben je stil ?

charlotte
8 mei 2007, 21:51
Hey Hadv,
Tja,druk gehad met mijn werk (andere diensten gedraaid ), en in de kenniskring heeft mijn beste vriendin ernstige gezondheisklachten gekregen, dus heb ik afgelopen week daar de meeste aandacht aan besteed.

Maar..., deze week weer gestart met de gitaar.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/070%20achterzijde%20body%20uitfrezen%201.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/074%20achterzijde%20body%20uitfrezen%205.jpg

Hier boven zie je het uitfrezen van de achterzijde van de body. Dit doe ik om het gewicht van de gitaar niet te groot te maken, doordat er een dikke esdoorn top op zit, die nodig was om het relïef aan te kunnen brengen. Ook blijft de zijkant nu wel dikker, wat weer ten goede komt aan de looks van de gitaar.
De rand wordt uiteraard nog verder afgewerkt,ook zie je dat de toggle switch holte en de ruimte voor de pots aangebracht is.

groetjes Charlotte :hippie:

-geert-
10 mei 2007, 18:38
hee hallo
maar hopen dat alles weer goed komt met je vriendin dan!!

deze ziet er ook goed uit. wel een heel apart ding om te maken lijkt me. ziet er wel maf uit!! Ik vind vooral die dubbelneck gitaar die je hebt gemaakt erg mooi. Ik zag net de fotos daarvan, supermooie finish zit er op. ben beniewd hoe deze er aan het einde uit gaat zien :) suc6 ermee iig

Gr. Geert

charlotte
23 mei 2007, 00:23
Hey Luitjes :)

Dank je Geert, op dit moment gaat het wonder boven wonder stukken beter met haar, dus kan ik weer wat verder met het bouwen.

Ben inmiddels wat verder gegaan met het afronden van de achterrand van de body, het is nog in ruwe staat, maar hieronder zie je het begin ervan :

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/075%20achterzijde%20body%20uitfrezen%206.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/076%20achterzijde%20body%20uitfrezen%207.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

orreltak
26 mei 2007, 13:58
charlotte,je hebt een pm

charlotte
29 mei 2007, 16:51
Hey Luitjes :)

Weer aan de slag geweest,de body achterzijde is nu voorzien van alle elektronica holtes,de jackplug holte is aangebracht, en de rand aan de achterzijde is machinaal (grof) geschuurd, later nog fijner schuren met de hand.
Ik hoop komende week verder te gaan met het aanbrengen van de glasvezels in de nek voor de positie verlichting van de zijdots.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/077%20jackholte%20boren.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/078%20achterzijde%20grof%20geschuurd.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
29 mei 2007, 18:05
optimale speelbaarheid en een mooie gitaar is wat anders

maar tis zeker knap ;)

charlotte
2 juni 2007, 13:27
Hey Luitjes :)

B-2 ;speelbaalheid gaat wel meevallen hoor,het lijkt misschien dat het niet zo is,maarde praktijk zal het straks leren.

Weer wat verder:
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/014%20initialen%20ingelegd.jpg

Mijn initialen ingelegd in de headstock.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/016%20glasvezel%20invoeren%202.jpg

En gestart met het invoeren van de glasvezel in de neck.
Het uiteinde van de glasvezel heb ik voorzien van een stukje zwarte isolatie,om ook als de vezel niet verlicht wordt, toch een zichtbare dot te hebben aan de zijkant van de toets.
Als alle vezels in de hals zitten wordt het uiteinde met 10 sec lijm vastgelijmd,en nog op maat gesneden.

groetjes Charlotte :hippie:

Duff
3 juni 2007, 01:11
ziet er prachtig uit, die netkousen lijken me echt een monniken werk.
Is dat eigenlijk moeilijk, glasvezel verlichting?

charlotte
3 juni 2007, 13:23
Hey Duff, :)

Idd , het inleggen moet je wel geduld voor hebben.

Glasvezel verlichting is niet echt moeilijk, als je er meer over wil weten , kijk dan op mijn site bij de dubbelneck, die heb ik ook met gleasvezel uitgevoerd.
Mijn vorige gitaren, de Jem en de Les Paul, had ik nog voorzien van led's, alleen als deze stuk gaan, wat bijna niet voorkomt, dan heb je een probleem.
Met glasvezel heb je dat niet, want in de body maak je een holte waar de led's in komen, zijn er ook minder, en daar kun je altijd nog bij komen.

groetjes Charlotte :Hippie:

charlotte
3 juni 2007, 19:00
Hey Luitjes ,
Weer verder gekomen vandaag :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/017%20glasvezel%20invoeren%203.jpg
Hierboven zie je dat alle glasvezels in de hals aangebracht zijn.


http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/019%20glasvezel%20invoeren%205.jpg

Hierboven zie je dat ik eerst nog even test of de vezels goed werken, voordat de hals gelijmd wordt

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/081%20hals%20gelijmd.jpg

En hierboven zie je de hals gelijmd, en krijg je al een aardig beeld van de gitaar.


groetjes Charlotte :hippie:

GetnFunky
3 juni 2007, 19:24
ziet er heel mooi uit hoor..! ga zo door :)

BazzzMastah
3 juni 2007, 21:52
Heej Charlotte.
Petje af! Ik vind het een mooie gitaar worden. Prachtig hoe je je ziel en zaligheid in dit project steekt. Ben echt benieuwd naar het eindresultaat!

Lexvandoef
5 juni 2007, 00:55
wow, not my kinda cup'o'tea, maar respect. Erg gaaf gedaan.

GunMetalBlue
5 juni 2007, 01:42
Ik ga'm nog mooi vinden verdorie!


Ik vind dat je MEER dan professioneel werk levert Charlotte! Echt 'nen helen dikke proficiat'.

-geert-
5 juni 2007, 17:27
ziet er gaaf uit die lichtpuntjes!!ken ik misschien ook wel doen in mn gieter ziet er wel mooi uit. lijkt mij toch wel pijnlijk in je been :p. volgens mij word de bespeelbaarheid ook wel vrij goed, ik denk alleen dat als je zit en je hebt de gitaar op schoot dat dan die hak van die schoen in je been prikt maar als je staat heb je daar geen last van natuurlijk 8-). suc6 gr Geert

Noid
6 juni 2007, 00:57
http://home.hetnet.nl/%7Echarlotte.mijnders4/081%20hals%20gelijmd.jpg


Met alle, echt alle respect voor je vakmanschap, toewijding, oog voor detail, handigheid etc. etc.: wat wordt dat toch een bizar sicke gitaar, owwwww ik rol hier bijna van mijn stoel van het lachen. Dat wordt straks een geweldige gitaar voor live optreden's. Gewoon met een strakke bek dat ding omhangen en lekker spelen, terwijl de halve tent met uitpuillende ogen staat te kijken wat je om je nek hebt hangen :)

gvink
6 juni 2007, 20:30
Met alle, echt alle respect voor je vakmanschap, toewijding, oog voor detail, handigheid etc. etc.: wat wordt dat toch een bizar sicke gitaar, owwwww ik rol hier bijna van mijn stoel van het lachen. Dat wordt straks een geweldige gitaar voor live optreden's. Gewoon met een strakke bek dat ding omhangen en lekker spelen, terwijl de halve tent met uitpuillende ogen staat te kijken wat je om je nek hebt hangen :)

HAHAAAAHAH...
LMAO... :)

Maar inderdaad, respect voor je kunsten, Charlotte!

charlotte
6 juni 2007, 23:10
Hey Luitjes, :)

Dank jullie wel voor alle lof.
Zittend spelen is nog wel te doen hoor, het hakje komt net niet op je been, maar hangend spelen gaat uiteraard wel beter.
Nu snappen jullie natuurlijk ook waarom ik er geen naaldhakjes van gemaakt heb... :) .

groetjes Charlotte :hippie:

Valoosj
6 juni 2007, 23:28
dat had anders pijnlijk kunnen zijn voor je man :D

B_2_the_a
6 juni 2007, 23:37
anders krijg je dit soort gezeik:



Gat in de kop door stilettohak
Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: woensdag 6 juni 2007 @ 20:55
In Den Haag is een 42-jarige man uit Rijswijk gewond geraakt door een slag met een bijzonder wapen. Bij een ruzie met drie vrouwen kreeg de man een slag op zijn hoofd met een naaldhak.

De man wilde het trio op de fiets inhalen op de Heemstraat, maar ze lieten hem niet passeren. Hierop gaf de Rijswijker één van de dames een kleine duw. De man werd even later ingehaald bij de verkeerslichten bij het Hobbemaplein en kreeg enkele klappen van het drietal. Toen de man de achtervolging op de meisjes wilde inzetten, sloegen ze hem op zijn hoofd met een naaldhak.

Van het trio ontbreekt nog ieder spoor. De vrouwen zijn vermoedelijk tussen de zestien en twintig jaar oud.

Valoosj
6 juni 2007, 23:59
anders krijg je dit soort gezeik:

wel in een ander kopje :D

GunMetalBlue
8 juni 2007, 20:54
Dat 'gezeik',

is geniaal :D

Neals
24 juni 2007, 17:08
Elke keer als ik jouw topics zie baal ik ervan dat ik gezegend ben met 2 linkerhanden :(

Wederom cool ontwerp, lijkt me wel iets moeilijker te bouwen dan een conventionelere gitaar.

charlotte
25 juni 2007, 21:18
Hey Luitjes :)

Neals, dank je wel, ook met 2 linker handen kun je best wel bouwen hoor, gewoon eenvoudig beginnen.
Dit ontwerp is niet echt moeilijker als een doorsnee gitaar, maar op sommige punten moet je wel verder gaan denken als normaal, zodat je straks niet in de problemen komt bij montage van de hardware.

Na een aantal hele drukke weken, vanmiddag weer verder gegaan,de hals aansluiting op de body machinaal bewerkt, alleen nog met schuurpapier nabewerken.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/082%20hals%20hiel%20afwerken%201.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/083%20hals%20hiel%20afwerken%201.jpg

De grip op de hals bij de hiel ongeveer te vergelijken met een LP, voor wat betreft de bereikbaarheid van de hoogste posities.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
27 juni 2007, 21:12
Hey Mensen :)

Weer een stukje verder;de halsovergang is nu geheel geschuurd en naar mijn zin,dus verder met het leuke werk.
Vandaag gestart met de gaten boren voor de bussen van de brug en tailpiece.
Ook de plaats uitgetekend waar ik de brug en tailpiece wat ga verzinken, omdat anders de brug en tailpiece te hoog liggen t.o.v. de hals,dit komt door het reliëf van de body, aangezien de hals net als bij een Lp onder een hoek staat.
Maar genoeg gepraat, hier zijn de foto's :

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/084%20brug%20en%20tailpiece%201.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/085%20brug%20en%20tailpiece%202.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
3 juli 2007, 20:46
Hey Luitjes :)

De brug en tailpiece zijn verzonken, alleen nog wat schuurwerk, en dan verder met de plaatsing van de elementen.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/086%20brug%20en%20tailpiece%203.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/087%20brug%20en%20tailpiece%204.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
10 juli 2007, 22:48
Hey Luitjes :)

Eindelijk weer wat tijd gevonden om verder te gaan, de "verzinking" van de brug en tail piece is geschuurd, en de hals element positie uitgefreesd.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/088%20elementen%20uitfrezen%201.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/089%20elementen%20uitfrezen%202.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

Teddy
13 juli 2007, 18:41
Begint nu echt iets aparts te worden!
Ik kan niet wachten tot hij (owja!!) ZIJ! Af is!!! :)

charlotte
13 juli 2007, 20:26
Hey Allemaal :)

Dank je Teddy, ikzelf en manlief idem dito.

Weer wat verder ;het brug element is uitgefreesd, en de kanalen voor de bedrading zijn geboord.Hieronder enkele foto's, meer op mijn site.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/090%20elementen%20uitfrezen%203.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/092%20kanaal%20voor%20bedrading%20boren%202.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
16 juli 2007, 21:27
Hey Luitjes :)
Weer een updeetje:
Eerst de top geschuurd, en daarna gestart met de inleg.


http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/016%20top%20schuren%20voor%20de%20inleg.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/017%20inleg%20body%201.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
16 juli 2007, 21:31
Charlotte = de gitaarnet monnik(in)

respect

Ibanez RuleZ
16 juli 2007, 23:48
Charlotte = de gitaarnet monnik(in)

respect


dat heet een non

B_2_the_a
17 juli 2007, 00:07
dat heet een non

nonnenwerk?
doe maar monniken werk :P

Duff
17 juli 2007, 11:17
dat heet een non
Ja.. de vrouwelijke tegenhanger van de monnik is een non,
Maar in dit geval gaat het over monikkenwerk en dat is voor een m/v die een nauwkeurig langdurig werkje doet.

charlotte
17 juli 2007, 20:45
Hey Luitjes :)
Ik wist niet dat monniken en nonnen ook gitaren maakten ?
Even weer een paar foto's van deze non at work.

B-2 :thanks.

Vandaag gestart net de inleg van de onderste randen van de kouseband.Dit is extra lastig omdat de top reliëf heeft, en niet gewoon vlak, maar het begin is er al weer.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/019%20inleg%20body%203.jpg

Op de foto hierboven het uitfrezen van de body.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/020%20inleg%20body%204.jpg

En hierboven zie je de inleg net gelijmd in de body.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
18 juli 2007, 20:25
Hey Luitjes :)

Weer wat verder gekomen :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders4/021%20inleg%20body%205.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

glacius
18 juli 2007, 20:39
heej Charlotte,

waarom speel jij nog niet mee in de loterij ?
je steunt hiermee een ludiek evenement en je kunt de gitaar winnen waar je zelf ook enigzins een relatie mee hebt ..

*ontopic on* ik vind die vrouwenbenen erg exentriek, en echt.. jij moet engelen geduld hebben *ontopic off*

-geert-
18 juli 2007, 21:25
mooi hoor!! En nu de rest van de benen ook nog die netkousen? lekker werkje :) suc6 iig. Geert

fred dons
18 juli 2007, 22:06
Hey Luitjes :)

Weer wat verder gekomen :
[/img]

groetjes Charlotte :hippie:
wow wat werk jij netjes :eek:
maar werk je nu met een graveer bitje ? (ben ik ook mee begonnen maar ik besloot later dat een groter bitje en een carbide bitje toch een stuk sneller en precieser kon werken (dat laatste heb jij niet nodig ;) )

jimihattricks
19 juli 2007, 14:43
hey charlotte, dat ziet er goed uit! ik dacht wat doen die A's daar nu, maar ik denk dat het onderdelen van de jarretels zijn..?

dit vind ik ook zo leuk:


Mijn partner zag deze gitaar in een gitaarblad staan, en wil deze dus door mij gebouwd hebben,een 6-snarige gitaar dus.

alsof het hartstikke vanzelfsprekend is!

ik kan mijn vriendin hooguit vragen een armbandje voor me te maken..

van aaneengerijgde pinda's, en dat is het dan ook wel zo'n beetje :seriousf:

charlotte
19 juli 2007, 15:38
Hey Luitjes :)

Dank jullie wel allemaal.

Glacius; mss geef ik me nog wel op,alleen win ik nooit iets met loterijen,dus heb ik er weinig mee op, maar voor het goede doel denk ik er nog wel over.
Geduld heb ik idd wel, dat klopt als een zwerende vinger.

Geert; idd, de rest van de benen wordt :"gewoon" netstructuur, maar ik wil eerst de kousebanden en de jarretelles maken, omdat daar het meeste werk in gaat zitten.

Fred:dank je ,ja,het is niet echt een graveer bitje, maar lijkt er wel op, ik kan er iig lekker mee werken, wellicht dat ik nog een keer bij SMD inleg bitjes bestel.

Jimmy; Dank je, idd dat zijn de onderdelen van de jarratelles.Nou ja , vanzelf sprekend is het niet echt, maar voor je lief doe je nu eenmaal zulke dingen, en gitaar bouwen gaat me redelijk goed af, dus... .zodoende.
Mag hij een keer of wat mijn motorfiets poetsen.


groetjes Charlotte :hippie:

IKHOUVANGITAREN
19 juli 2007, 16:27
Goed bezig charlotte, keep up the good work :lp:

AvU
20 juli 2007, 11:55
OFTOPIC: Motorfiets? Wat voor een? :p

charlotte
20 juli 2007, 15:46
Hey Luitjes :(

Helaas ligt de server eruit bij mijn provider, en is een gedeelte van mijn site niet meer in de lucht.

AvU ;Onze andere hobby ;
Ik rij op een Kawasaki Vulcan 750 (chopper uit 1994 )
Manlief rijdt op een Kawasaki Vulcan classic tourer 1500. (custom uit 2002 )


groetjes Charlotte :lp:

Ibanez RuleZ
27 juli 2007, 01:37
Ja.. de vrouwelijke tegenhanger van de monnik is een non,
Maar in dit geval gaat het over monikkenwerk en dat is voor een m/v die een nauwkeurig langdurig werkje doet.

misschien had ik dr een smiley achter moeten zetten, of een foto van mijn gezicht toen ik het postte..

H.

charlotte
29 juli 2007, 21:00
Hey Luitjes :)
Wat er bij de provider aan de hand is weet ik niet, maar het schiet allemaal niet op.
Ik was al bezig met een nieuwe web-site te bouwen,hierop heb ik nu even tijdelijk de voortgang van de inleg in een media speler gemaakt, kunnen jullie in ieder geval weer meekijken.
De website zelf is nog niet helemaal klaar, dus bij deze .... .

als je op de link hieronder klikt, kom je op mijn nieuwe site, en daarna klik je op "links" in de linker kolom, dan kom je op de pagina waar de media speler staat.

http://charlotte-mijnders.magix.net/website/

groetjes Charlotte .:hippie:

charlotte
4 augustus 2007, 22:07
Hey Luitjes :)

Ik heb de site weer aan de praat, echter op de plaats waar het Jem gitaar bouw verhaal stond, dit tijdelijk verwijderd.
Dus gewoon op mijn oude homepage kun je weer gaan kijken
Laatste foto's hieronder, het gaat nu opschieten.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/028%20inleg%20body%2012.jpg

hierboven het rechterbeen,

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/033%20inleg%20body%2017.jpg

hierboven het linkerbeen.

groetjes Charlotte :hippie:

patricia
4 augustus 2007, 22:19
mooi mooi..heel mooi gedaan.

complimenten charlotte!
nog naar vai geweest in a`dam?

charlotte
4 augustus 2007, 22:36
Hoi Patricia :)

Dank je wel, ik blijf m'n best doen.... .

Nee, ik ben niet naar Vai geweest , ik heb het heel druk op het werk gehad ( en thuis ook... .) , en hij kwam niet met "the Breed" , dus ik heb deze keer maar overgeslagen.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
5 augustus 2007, 18:53
Hey Luitjes :)

Updeetje... :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/035%20inleg%20body%2019.jpg

weer een stukje verder....


groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
6 augustus 2007, 18:59
Hey Luitjes :)

De bloemen en baadjes vandaag afgemaakt,volgende stap is langs de rand van de kousebanden nog wat verfraaingen aanbrengen.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/036%20inleg%20body%2020.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

Brammibal
7 augustus 2007, 13:37
moet je niet eerst lakken en dan de verfraaingen doen? Of wat is je plan precies?

Mattia
7 augustus 2007, 14:57
moet je niet eerst lakken en dan de verfraaingen doen? Of wat is je plan precies?

Nee joh, lak altijd als laatste erop. Inleg, alle andere dingentjes, die gaan eronder.

charlotte
7 augustus 2007, 21:01
Hey Luitjes :)

Idd, eerst alles inleggen etc, dan pas gaan lakken.
Weer wat verder gekomen vandaag.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/038%20inleg%20body%2022.jpg
Blaadjes langs de rand
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/040%20inleg%20body%2024.jpg
nerfje ingefreesd
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/041%20inleg%20body%2025.jpg
en dat weer opgevuld met lijm/zaagsel pasta

---------->

charlotte
7 augustus 2007, 21:03
----->
en hieronder een totaal plaatje tot nog toe.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/042%20inleg%20body%2026.jpg


groetjes Charlotte :hippie:

madman
7 augustus 2007, 21:10
ook hier word ik bijna helemaal stil van charlotte, maar ziet er goed uit zeg!!!

KoenB
7 augustus 2007, 21:36
Dit is echt heel erg vet. Diep respect voor jou charlotte! Ga zo door!

charlotte
8 augustus 2007, 20:42
Hey Koen en Madman, :)

Dank jullie wel.

Ga zeker zo door uiteraard.
het geheel moet natuurlijk nog wel geschuurd worden, zodat het gelijk komt te liggen met de top.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
9 augustus 2007, 21:06
Hey Luitjes :)

Even het laatste plaatje:

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/043%20inleg%20body%2027.jpg

Hier is te zien dat ook aan de bovenzijde de blaadjes gaan komen, nog een aantal te gaan... .

groetjes Charlotte :hippie:

-geert-
9 augustus 2007, 21:19
Laatste plaatje nee toch?? WE WANT MORE :P .. maar serieus wat een werk joh:O!! Naja al een heel eind gedaan word in ieder geval wel mooi!! word al echter zo

charlotte
10 augustus 2007, 20:28
Hey Geert, :)

Dank je wel, nee er komt echt wel meer, maar dit was de laatst genomen foto,vandaag niets meer kunnen doen helaas,en nu even vakantie, dus toch even het laatste plaatje voorlopig,na de vakantie uiteraard meer... .

groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
10 augustus 2007, 20:45
Hey Geert, :)

Dank je wel, nee er komt echt wel meer, maar dit was de laatst genomen foto,vandaag niets meer kunnen doen helaas,en nu even vakantie, dus toch even het laatste plaatje voorlopig,na de vakantie uiteraard meer... .

groetjes Charlotte :hippie:


Huh?
in een vakantie weinig tijd hebben?

oknarb180
12 augustus 2007, 02:14
Hey Charlotte,

Vraagje, of ik heb het niet uit je project begrepen, maar wat voor materiaal gebruik je voor de inlay in de body? Is dat Ebben, of gebruikje kunststof o.i.d.?

Verder, netjes en mooi gemaakt hoor!!!

vr.gr.

Branko

charlotte
12 augustus 2007, 12:51
Hey Branko,dank je wel :)

Idd, ik gebruik ebbenhout voor de inleg.
Het was een balkje, dat in strookjes van +/- 2 mm gezaagd is, met een lintzaag, en uit die strookjes is weer de inleg gezaagd met de figuurzaag uiteraard.Het is wel erg bros, nog erger als parelmoer, maar als je voorzichtig zaagt, is het wel te doen.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
1 september 2007, 17:23
Hey Luitjes :)

De vakantie is voorbij, dus weer gestart met de gitaar.
Op de onderstaande foto's zie je dat ik bij 1 kouseband de resterende blaadjes ingelegd heb, en gestart met inleggen van de blaadjes bij de andere kouseband.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/044%20inleg%20body%2028.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/045%20inleg%20body%2029.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
5 september 2007, 20:29
Hey Luitjes :)

weer een stukje verder;
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/046%20inleg%20body%2030.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/047%20inleg%20body%2031.jpg

de kousebanden zijn nu geheel ingelegd, alleen nog vlakschuren met de body,en ik ben gestart met de jarretels.


groetjes Charlotte :hippie:

oknarb180
5 september 2007, 23:17
Hey Charlotte,

waar haal je in godsnaam dat geduld vandaan zeg?
PM me de adresgegevens s.v.p. dan ga ik ook een krat geduld halen (hahaha!)
Ik blijf het gewoon indrukwekkend vinden wat je hier aan het presteren bent.

vr.gr.

Branko

hassent
5 september 2007, 23:28
Jee, je dubbelneck was al een staaltje apart, maar dit is helemaal een stukje huisvlijt!
Dit soort dingen zie ik mezelf echt niet doen, simpel weg omdat ik het geduld niet op kan brengen. :( Los van het feit of ik het uberhaupt zou kunnen uiteraard.

charlotte
5 september 2007, 23:50
Hey Branko en hassent, :)

Dank jullie wel.

Het geduld heb ik meegekregen bij mijn geboorte denk ik, dus een adres weet ik niet voor jullie helaas.

Belangrijk bij dit soort dingen is, dat je er zelf in moet geloven, en er alleen aan moet werken als je er echt zin in hebt, dan krijg je ook de beste resultaten.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
6 september 2007, 17:58
Hey Allemaal :)

Weer een stukje verder ; de jarretels zijn nu klaar.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/048%20inleg%20body%2032.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/049%20inleg%20body%2033.jpg


groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
6 september 2007, 19:02
freak!!!!
wann komt er een totaal plaatje?

Ash ketchum
6 september 2007, 19:18
Echt verbazingwekkend hoor Charlotte. Respect!

charlotte
8 september 2007, 21:41
Hey Luitjes :) ,
Dank jullie wel.
Om geen problemen met de zedenpolitie te krijgen ( grapje), ga ik ook nog een slipje inleggen.
Hieronder enkele foto's, meer op mijn site .
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/050%20inleg%20body%2034.jpg

hierboven het ontwerp.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/052%20inleg%20body%2036.jpg

aantal stukjes uitgezaagd.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/054%20inleg%20body%2038.jpg

en ingelegd.

groetjes Charlotte .

B_2_the_a
9 september 2007, 02:07
laat je nog wel wat body hout over met al dat inleggen :P

niekb
9 september 2007, 04:08
zo, respect hoor.
Zit een hoop werk in.

charlotte
11 september 2007, 19:02
Hey Luitjes ,

Thankx , ja er blijft wel wat hout over hoor.
Weer wat verder :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/055%20inleg%20body%2039.jpg

weer wat puzzelstukjes uitgezaagd.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/057%20inleg%20body%2041.jpg

en deze ingelegd, alleen het midden deel moet nog.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/058%20inleg%20body%2042.jpg
En op verzoek hierboven een totaalplaatje.

groetjes Charlotte :hippie:

fred dons
12 september 2007, 09:42
wat een werk en wat is tie super geworden !!!

charlotte
12 september 2007, 20:08
Hey Allemaal :)

Dank je wel Fred,het is idd heel veel werk, maar het is de moeite waard, het wordt echt een gave gitaar.

Vandaag het midden deel ingelegd, nu alleen de bandjes nog.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/059%20inleg%20body%2043.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

Jorikjet
12 september 2007, 20:38
monnikkenwerk!

charlotte
14 september 2007, 00:07
Hey Luitjes :)

Vandaag de bandjes van het slipje ingelegd.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/060%20inleg%20body%2044.jpg


groetjes Charlotte :hippie:

B_2_the_a
14 september 2007, 02:11
ben je nou al klaar met inleggen?

charlotte
14 september 2007, 11:05
Hey B-2, :)

Nee, wees maar niet bang, ik moet de 2 bovenbenen nog voorzien van netkous structuur, maar dat is minder moeilijk als de kouse banden en het slipje , de netkous is immers alleen maar recht toe recht aan inleggen.

groetjes Charlotte :hippie:

Nielsje
14 september 2007, 11:12
Wat een project zeg...

Ik weet niet meer of het al gezegd is in het topic, maar hoe zal ie spelen? Het zou toch zonde zijn als je zo'n werk van een gitaar gemaakt heb, en hij speelt voor geen meter? Nou ja.. zo te zien genoeg afgeronde vormen :)
Alhoewel het niet mijn smaak zou zijn zo'n gitaar, vind ik het een heel gaaf ding! Succes!

B_2_the_a
15 september 2007, 13:24
gefeliciteerd!

charlotte
17 september 2007, 21:50
Hey B-2 :) :)

Dank je wel.

Ben vandaag begonnen met de netkousen, morgen of zo wat foto's,

groetjes Charlotte :hippie:

Roro92
17 september 2007, 22:36
Moooorgen! Waar ben je? Schiet nou ooop! :mad:

charlotte
18 september 2007, 22:11
Hey Luitjes :)

Zoals beloofd weer wat foto's :
Één van de netkousen uitgefreesd, alleen nog inleggen met hout.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/061%20inleg%20body%2045.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/062%20inleg%20body%2046.jpg


groetjes Charlotte :hippie:

robostrat
19 september 2007, 11:04
on..ge..loo..fe..lijk.....
heb het al eerder gezegd *R*E*S*P*E*C*T*
volgens mij is het nu al een "collectors item" ;)

glacius
19 september 2007, 13:12
is de hoek van de hals/body niet te groot ?

haha hals/body kan ik beter zeggen bovenbeen en onderbeen

charlotte
20 september 2007, 12:30
Hey Luitjes ,

Robostrat, dank je wel,lijkt mij ook.
Glacius; nee hoor, de gitaar heeft een gewone gibson lp hoek,alleen lag de gitaar ietwat schuin, en vertekend de foto ietwat,en door de ronde vormen van de top krijg je ook een ietwat vertekend beeld.
Hieronder een zijaanzicht van de neck, kun je het beter zien.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/063%20inleg%20body%2047.jpg

En 2 plaatjes van het plaatsen van de inleg.Ik maak eerst de inleg 1 kant op helemaal gereed, en dan de andere kant op.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/064%20inleg%20body%2048.jpg


http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/065%20inleg%20body%2049.jpg


groetjes Charlotte .:hippie:

B_2_the_a
20 september 2007, 12:43
je bent zo gek als een deur :S

charlotte
20 september 2007, 12:51
Hey B-2 :)

Hoezo? Alleen maar prettig gestoord hoor! .



groetjes Charlotte :hippie:

Kim Wilson
20 september 2007, 12:52
Echt onwaarschijnlijk vakwerk! Wat een prachtproject! Ga vooral zo door!

jimihattricks
20 september 2007, 16:36
ligt t nou aan mij of heeft je gitaar geen slipje aan....?

:)

Kim Wilson
20 september 2007, 16:48
ligt t nou aan mij of heeft je gitaar geen slipje aan....?

:)
Dat ligt aan jou. :)

Die driehoek tussen de jarretels is het slipje. We kijken dus tegen haar welgevormde achterste aan. :)

jimihattricks
20 september 2007, 19:14
haha ok, ik was iets te voorbarig.. maarja, de laatste keer dat mijn vriendin zoiets aan had, was Leo net z'n telecaster-patenten aan het aanvragen..














bij wijze van :satisfie:

charlotte
21 september 2007, 00:19
Hey Luitjes :)

Idd dat is een slipje,tussen de jarretelles, echter het is wel de voorkant ,dus geen achterste.
Anders zou ze wel erg ongelukkig zijn , gezien hoe de stand van de benen en de schoenen zijn.

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
21 september 2007, 17:00
Hey Luitjes :)

Updeetje..... .
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/066%20inleg%20body%2050.jpg

laatste stukjes de ene kant uit ingelegd,

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/067%20inleg%20body%2051.jpg

en het begin van de andere kant uit.

groetjes Charlotte :hippie:

robostrat
21 september 2007, 18:22
OMG :o

geef je ook workshops ?? :chicken:

charlotte
24 september 2007, 20:48
Hey Luitjes :)

Robostrat; nee ,ik geef geen workshops,dan kom ik zelf niet meer aan het bouwen toe, maar leuk dat je het vraagt.
Kijk op mijn site,dan zie je al veel van hoe ik het doe,en anders stel hier je vraag.

OK,weer wat verder, de eerste kous is ingelegd, en moet alleen nog geschuurd worden, en de tekening voor de tweede kous heb ik op het hout gezet, morgen weer verder met frezen.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/068%20inleg%20body%2052.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/069%20inleg%20body%2053.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
25 september 2007, 20:36
Hey Luitjes :)

na een midagje frezen het volgende resultaat behaald ;

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/070%20inleg%20body%2054.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/071%20inleg%20body%2055.jpg

Nu alleen nog inleggen met hout .... .


groetjes Charlotte :hippie:

G.G.
25 september 2007, 20:40
Prachtig Charlotte, alleen lijkt het net of het broekje een soort lapje is dat ervoor hangt. Heb het idee dat het niet 3D met de benen naar binnen loopt. Snap je wat ik bedoel? Hoe ga je dat oplossen? Schaduwtinten met stain?

charlotte
25 september 2007, 23:36
Hoi GG, :)

Idd, het broekje en de achterzijde van de gitaar is gewoon vlak ( erg slanke tante hahaha ) , nee zonder gekheid,het broekje zelf en de kousebanden worden nog gestaind met zwarte transparante stain, en waar nodig langs het broekje/benen breng ik met dezelfde stain een schaduw effect aan.


groetjes Charlotte :hippie:

niekb
26 september 2007, 01:03
Nou Charlotte je bent er maar druk mee :)

Leuk is ie!

Succes

Grtz
Niek

charlotte
27 september 2007, 20:23
Hoi Niek :)

Dank je wel, idd zoiets houd je wel bezig.

Weer wat verder met de inleg :

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/072%20inleg%20body%2056.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/073%20inleg%20body%2057.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

AIC
27 september 2007, 20:59
Ik vind het een heel erg gaaf project, maar fuck wat een werk is dat.... is dit trouwens het laatste stukje inleg?

Roro92
27 september 2007, 21:12
Mogen we weer eens een totaalfoto? Pliiiies?

charlotte
27 september 2007, 22:09
Hey Luitjes :)
Thanks.
T'is geduld werk idd.
Ja, deze kous is het laatste inleg werk, maar eerst "deze kant op" de inleg afmaken, en dan de "andere kant" op nog.

En dan alles mooi glad schuren met de body.

als deze kous ingelegd is komt er weer een totaal plaatje.

groetjes Charlotte :hippie:

Parasite
28 september 2007, 14:46
Hoi Niek :)

Dank je wel, idd zoiets houd je wel bezig.

Weer wat verder met de inleg :

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/072%20inleg%20body%2056.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/073%20inleg%20body%2057.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

Jezus wat een werk zeg! hoeveel uren zitten er tot nu toe al wel niet in?
Overigens wel erg creatief en origineel!

Succes met bouwen verder!

Riky
29 september 2007, 13:20
Damn Charlotte! Respect hoor! :hippie:

charlotte
29 september 2007, 20:46
Hey Luitjes :)

Dank jullie wel.
Updeetje :
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/074%20inleg%20body%2058.jpg

nu de andere kant op nog.... .

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
2 oktober 2007, 18:13
Hey Luitjes :)

Updeetje.... .



http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/076%20inleg%20body%2060.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/077%20inleg%20body%2061.jpg

Na het enigzins afwerken van de eerst ingelegde stukjes (wordt nog vlak geschuurd met de body ), deze weer doorgefreesd op de kruising met de nog in te leggen stukjes, en daarna weer gestart met de kruisende inleg.

groetjes Charlotte :hippie:

koennie
2 oktober 2007, 18:21
woah t wordt al echt vet! neem je m ook mee naar de meeting?

-geert-
2 oktober 2007, 20:09
komt er ook nog een ladder in :P? Schiet al lekker op !! :soul:

savale
4 oktober 2007, 11:16
Echt diep respect voor de afwerking en het geduld! *WOW*

charlotte
4 oktober 2007, 21:02
Hey Luitjes :)

Dank jullie wel.
Ladder.....haha, leuk idee,ik heb wel wat "haaltjes" gemaakt,om een foutje te corrigeren.
Eh... Koennie.. welke meeting,die kwam dit jaar toch niet? of heb ik iets gemist ?.

Vandaag weer wat verder gekomen.
http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/078%20inleg%20body%2062.jpg

Nu de laatste loodjes nog.... .


groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
14 oktober 2007, 22:04
Hey Luitjes :)

Eindelijk de laatste inleg afgelopen week ingelegd,morgen verder met het schuren ervan, en daarna het maken van de PU-rings.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/079%20inleg%20body%2063.jpg

groetjes Charlotte :hippie:

charlotte
16 oktober 2007, 20:21
Hey Luitjes :)

Inleg is nu geschuurd, en ik ben gestart met de pu-ringen:

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/081%20inleg%20body%2065.jpg

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/097%20pickup%20ringen%202.jpg

De blokjes zijn vrij dik, maar dat komt omdat ik ze mee laat lopen met het reliëf van de body, nog wat schuurwerk dus... .

groetjes Charlotte :hippie:

Javaca
16 oktober 2007, 23:36
Ziet er erg goed uit!

charlotte
18 oktober 2007, 20:50
Hey Allemaal :)

Dank je wel Javaca.
Weer iets verder met de pu-ringen.
contouren etc zijn gemaakt, alleen nog op hoogte maken en de gaatjes boren.

http://home.hetnet.nl/~charlotte.mijnders2/099%20pickup%20ringen%204.jpg

groetjes Charlotte :hippie: