PDA

View Full Version : MXR 10band EQ of Boss 7band eq



Put
30 januari 2007, 18:13
Hallo daar !
Ik vraag me af welke van de 2 een betere koop is ,
De mxr schijnt nogal veel geluid te produceren en is wel een kleine 60 euro duurder en ik moet zeggen dat boss mij nog nooit teleur gesteld heeft.

Iemand ervaring ? Laat alstublieft allemaal horen !

mvg RUben

jimihattricks
30 januari 2007, 18:50
hey ruben, ik ben momenteel ook research aan t doen naar een goeie equalizer..

ik heb reeds een boss ge7, en die is echt wel goed, creeert alleen wel wat noise wanneer de regelaars ver omhoog geschoven worden, maar daar zijn ook weer mods voor te kopen..

zit momenteel ook te kijken naar dat 10-band eq van MXR, je moet er wel rekening mee houden dat t pedaal op 18v loopt. Voor de rest kun je alles natuurlijk wat preciezer afstellen omdat je 10 bands hebt ipv 7, en je kunt het ingangs- en uitgangssignaal apart regelen..

ik ga die 10band iig ooit s een keer testen naast mijn eigen ge7

wat bedoel je btw met 'schijnt nogal veel geluid te produceren'? bijgeluiden..?

Dirk_Hendrik
30 januari 2007, 18:54
ik moet zeggen dat boss mij nog nooit teleur gesteld heeft.


Koop es een metalzone ;)

Zonder gein. Boss EQ's zijn vrij eenvoudig te tweaken om nog een eindje stiller te worden. Zeker 2e hands kosten ze geen drol.

gradje pbc
30 januari 2007, 20:42
kijk ook hier eens naar:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84087

Put
31 januari 2007, 19:51
dirk ..

Ik heb een metalzone.. wat stel je voor . dat ik hem er tussen plug en dan de gain wegdraai en een beetje aan de eq ga kloten?

MizZoo
1 februari 2007, 14:30
Hij gaf dat als antwoord op jouw opmerking dat boss jou nooit teleurgesteld heeft, als je een metal-zone zou kopen zou je volgens hem wel teleurgesteld zijn dus.. :satisfie:

Rutger
1 februari 2007, 14:42
au...

:seriousf:

Dirk_Hendrik
1 februari 2007, 18:48
au...

:seriousf:

Behoorlijk.

Echter,
De oplossing die je zelf aandraagt; minimale gain en dan met de EQ gaan werken, is wél de instelling van het oneigenlijk maar inventief gebruik van effekten die kunnen leiden tot vernieuwende resultaten. Werkt het niet? Fine. Werkt het wel, ben je in elk geval vernieuwend bezig.

BamBuFan1
1 februari 2007, 19:04
Hij gaf dat als antwoord op jouw opmerking dat boss jou nooit teleurgesteld heeft, als je een metal-zone zou kopen zou je volgens hem wel teleurgesteld zijn dus.. :satisfie:

Als je hem niet mod wel ja. Wat een k*tpedaal is dat standaard...

BamBuFan1
1 februari 2007, 19:06
Hij gaf dat als antwoord op jouw opmerking dat boss jou nooit teleurgesteld heeft, als je een metal-zone zou kopen zou je volgens hem wel teleurgesteld zijn dus.. :satisfie:

Als je hem niet mod wel ja. Wat een k*tpedaal is dat standaard...
Het is dat ik er eentje gratis kreeg van een vriend die hem niet meer wilde, en inmiddels is het een lekker vol klinkend scheur-pedaal geworden.