PDA

View Full Version : fralin tele pickup feedback



Ché
30 januari 2007, 18:58
Hoi,

ik heb een telecaster met een set fralin pickups erin gekocht maar nu blijkt dat het brug element zeer hard feedbackt als je het volume van de amp opendraait, zelfs als je de snaren gedempd houdt.
Met een lichte overdrive is het nog erger, begint gewoon keihard te fluiten.

iemand ervaring met fralin tele pickups? of iemand die er een oplossing voor heeft?

ik heb eens zitten zoeken naar een email adres van die fralin op zijn site, maar blijkbaar heeft hij geen email...?

thanks!

Antoon
30 januari 2007, 19:42
Is de bodemplaat waarschijnlijk. Remedie is opnieuw vastzetten met tweezijdige tape of liefst was.

ten24Virgil
30 januari 2007, 21:42
Hee,

Ik heb een stock element van Fralin maar heb hier geen last van. Ook niet op hoog volume. I.i.g. succes.

Virgil.

Ché
31 januari 2007, 15:18
Is de bodemplaat waarschijnlijk. Remedie is opnieuw vastzetten met tweezijdige tape of liefst was.

ok bedankt, ik dacht al dat het zoiets zou zijn, ik probeer het even te fixen.

iemand die het emailadres van fralin toch nog kent in geval het nog niet zou werken?

thanks

heavy-metal-thunder
31 januari 2007, 17:48
http://www.fralinpickups.com/

Je hebt toch garantie?

Ché
31 januari 2007, 17:59
http://www.fralinpickups.com/

Je hebt toch garantie?

de gitaar is 2de hands gekocht en de fralins zaten er al in, vandaar dat ik een mail naar mr fralin wilde sturen maar een email adres is niet te vinden op zijn website ;-)

Lucluc
1 februari 2007, 21:10
Het probleem dat jij beschrijft komt vaker voor bij tele's en heeft te maken met de complete brug en de plaat waar de brug pickup in hangt. Google even, want ik weet zeker dat er sites zijn waar uitgelegd wordt wat je daaraan kan doen.

btw, weet je zeker dat er Fralins in zitten?

cardinal
2 februari 2007, 12:30
is ie niet gewoon fout gesoldeerd?

Ché
5 februari 2007, 19:57
Het probleem dat jij beschrijft komt vaker voor bij tele's en heeft te maken met de complete brug en de plaat waar de brug pickup in hangt. Google even, want ik weet zeker dat er sites zijn waar uitgelegd wordt wat je daaraan kan doen.

btw, weet je zeker dat er Fralins in zitten?

ok thanks, de vorige eigenaar beweerde toch dat het fralins zijn en als ik ze vergelijk met de fotos op de fralin site zien ze er exact hetzelfde uit.
ze klinken ook stukken beter/complexer dan stock tele elementen

@cardinal: ze zijn gesoldeerd zoals de fender website aangeeft in een 62 tele, de fralin website geeft wel een ander schema aan, misschien moet ik dit inderdaad wel eens proberen.