PDA

View Full Version : Solo's boosten?



Pax1212
30 januari 2007, 15:42
Ik heb net een Pre-amp Booster (de goedkope behringer ja) ontvangen, mijn vraag is waar kan ik deze het beste inpluggen gewoon tussen de gitaar en de versterker of in De send of return achterop mijn versterker? Het is overigens een Randall RG75 de G1 versie...

B_2_the_a
30 januari 2007, 15:51
probeer beide :)

kijken wat beste klinkt

Fenndangoband
30 januari 2007, 18:08
hey,
Ik plaats mijn Boost (EH LPB2) in de effectloop van mijn amp... zo werkt hij als een zuivere boost en komen de solootjes er beter uit.
Als ik hem tussen amp en gitaar steek dan werkt hij iets meer als een extra overdrive. Is dus beiden leuk. Maar zoals hierboven is vermeld... probeer beiden en beslis voor je zelf wat het best voor jou is. Have fun.

Mike McCready
30 januari 2007, 18:54
Voor een volumeboost moet je hem in je effect loop zetten ja...

LPplayer
31 januari 2007, 12:08
Beetje stom, maar hoe werkt dat in je effecten loop plaatsen?
Moet m'n gitaar dan nog wel gewoon in de input van mijn versterker. Ik begrijp niet hoe dat zit? :S. Ik gebruik nu ook gewoon mijn pedaal tussen mijn gitaar en versterker namelijk


Voor een volumeboost moet je hem in je effect loop zetten ja...

Riffcrusher
31 januari 2007, 12:57
Gitaar in input van je versterker (zoals altijd). Je boost-pedaaltje in de loop van je versterker. Die bevindt zich normaal aan de achterkant, nl. de send- en return-in/uitgang: verbindt de send met de input van je pedaal en de return met de output van je pedaal. En klaar !

Cheers !

jaspie
31 januari 2007, 19:29
zou je da nhet beste vor een lekkere drive het volume van het pedaaltje hoog zette of gewoond de gain knop omhoog draaien?

ja srry ben ook een n00b op het gebied

Riffcrusher
1 februari 2007, 10:16
Met het pedaaltje in de loop geeft gain zogezegd oversturing van de eindtrap in je amp. Wat meer vervorming dus. Als je echt luider wil klinken is het level/volume meer aangewezen.

Als het pedaaltje VOOR de amp komt (tussen je gitaar en je versterker) geven zowel volume als gain eigenlijk meer de indruk dat ze vervorming geven dan dat ze je luider doen klinken.

Gewoon alle mogelijkheden eens testen en luisteren wat je het liefst hoort. En rekening houden met wat je wil.
Luider klinken ? Pedaal in de loop en werken met het volume/level...
Meer drive/saturatie/vervorming ? Pedaal voor de amp !

Cheers !

Bernardduur
1 februari 2007, 13:08
Pas op met OD pedalen in de loop;

heb zo al 3 versterkers opgeblazen

Bâh
1 februari 2007, 17:23
Opgeblazen?