PDA

View Full Version : Footswitch Twin Reverb gejat



Joey Handsome
30 januari 2007, 16:02
Een goede vriend van me had zijn Twin Reverb voor een onderhoudsbeurt naar een amptech gebracht. Het hele ding werd nagekeken en er werden nieuwe buizen in gestopt en gebiast. Nu had hij ook z'n footswitch mee gegeven. Lag nog achter in het ding.
Twin opgehaald toen deze klaar was. Alles prima, geluid een stuk strakker en gedefinieerder. Alles ok op het eerste gezicht.
Op een gegeven moment belt hij me op en vraagt of ik me nog precies kan herinneren hoe zijn footswitch eruit zag. Het was er een met blauwe omlijning zei ik en geprint (of hoe dat ook moge heten) op het metaal. Dat dacht hij dus ook, niet eentje met een witte stikker en zwarte lijnen geplakt op het metaal.
Hij vond het al vreemd, het ding trapte namelijk ook anders in dan degene die hij had dacht hij. Toen heeft ie dus die amptecht gebeld om te vragen of hij misschien niet per ongeluk een verkeerde footswitch heeft meegegeven. Deze wist zeker dat dat niet het geval was.
Nu weten mijn maat en ik zeker dat het wel het geval is. Ook zeker weten we dat hij het nu niet meer kan bewijzen. Goed klote. Alles aan die Twin was nog origineel, echt alles. Nu niet meer (en dan heb ik het niet over dat de originele buizen er nu uit zijn + wat vervangen elco's). Een dikke naaistreek. Ik ben zelf ook bij die kerel thuis geweest.
Ik weet dan ook zeker dat ik er nooit meer heen ga. Aangezien het een bepaald forumlid betreft zou ik het liefst zijn naam hier groot posten, maar dat zal ik om de goede vrede te bewaren maar niet doen.
Iemand nog enige suggesties over hoe de originele footswitch misschien toch nog terug te krijgen is? Een andere vriend van me moet nog langs hem om nog een amp op te halen. Help ik hem gvd aan klanten krijg je dit...
Daarnaast, is het echt de moeite zo'n ding te jatten? Ik begrijp niet zo goed waarom hij dit gedaan heeft. Je kunt toch verwachten dat je zo klanten kwijt raakt?!

sinneD
30 januari 2007, 17:25
Um, nu denk ik misschien heel simpel maar ik zal toch even wat zeggen.

Waarom ga je niet gewoon zelf terug naar de amptech met je amp en je footswitch... Lijkt me toch niet zo lastig om te doen.

Omdat hij zegt dat hij geen fout gemaakt heeft betekent het toch niet direct dat hij iets gejat heeft... We zijn allemaal mensen en die maken fouten.

Gewoon langs gaan en praten kom je er vanzelf wel uit.

edit
Of je bent in je post vergeten te zeggen dat de amptech je heeft verzocht om op te rotten dat je denkt dat je switch gejat is maar dat zie ik nergens staan...

Joey Handsome
30 januari 2007, 17:44
Het is gewoon niet dezelfde switch. Echt duidelijk een andere. Hij heeft er meerdere keren over opgebeld en hij blijft volhouden dat het niet zo kan zijn en dat het echt niet zo is. Dan kan hij wel langsgaan met zijn amp en switch, maar wat dan? Dan zal hij hoogstwaarschijnlijk alsnog volhouden dat het niet zo is.
Maar zoals ik al zei moet een andere vriend van me nog langs hem om een amp van hem op te halen. Dan kan die andere kerel idd misschien het beste ook even mee gaan met z'n footswitch.
Toch blijf ik het vaag vinden.

Chris Winsemius
30 januari 2007, 19:52
Vervelend!

Zelf hanteer ik hier 'n systeem met reparatie-bonnen; alles wat ingeleverd is wordt genoteerd naast de klus en wensen.

Heb hier altijd wat footswitches/etc. liggen dus meestal laat ik de eigenaar z'n footswitch meenemen.

Email me anders ff, ik zal wat brainstormen.

the sure thing
16 juni 2007, 14:05
He Joey,

Ik snap niet waarom je niet gewoon naar de politie gaat en aangifte doet van DIEFSTAL. Het feit dat ze je een andere footswitch meegeven verandert niets aan de zaak. Met het doen van aangifte krijg je je voetpedaal waarschijnlijk niet terug, maar misschien heeft ie dit kunstje meerdere keren geflikt en kan zo de politie een dossier opbouwen.

Joey Handsome
16 juni 2007, 14:25
Ja, dat is ook een optie ja. Maar zoals ik al aangaf gaat het om de switch van een vriend van me en niet van mij. Hij is niet echt de gene die snel naar de politie gaat. Niet echt goede ervaring mee. Is namelijk al een keer beroofd van zijn discman en onder schot gehouden en daar werd ook belachelijk mee omgegaan. Denk niet dat hij snel daar heen gaat.
Het is nu ook al een paar maanden geleden natuurlijk. Ik ga in ieder geval niet meer naar die man toe en mijn vrienden ook niet meer. Nu is hij door deze stommiteit in ieder geval een deel van zijn klanten kwijt.

Azrael
16 juni 2007, 14:26
Naar de politie en als het niet helpt gewoon aan de forumschandpaal gooien die hap. Zal hem leren.

Joey Handsome
16 juni 2007, 14:26
Hij is al geband.

jasper159
16 juni 2007, 14:47
Nóg steeds niet de juiste footswitch?

Wat een lastige vent! En zeker dat die vriend geen enkele foto heeft van gig, weetikveel?

Joey Handsome
17 juni 2007, 17:41
Tja, het is nu al een tijdje geleden en hij gaat er niet meer achter aan. Het is moeilijk te bewijzen, eigenlijk niet. Er zijn geen foto's van z'n originele footswitch.