PDA

View Full Version : Afluisteren wat je inspeelt



Mr.Bluesbreaker
30 januari 2007, 14:50
Simpele vraag, maar kan de functie niet vinden:

Heb een M-audio Firewire Audiophile geluidskaart. Mijn Yamaha MG1602 is mijn mixer waar ik mijn mics en andere dingen op aansluit.

Als ik bv. een concert van de tv wil opnemen in audio, ga ik van tulp naar 2 kanalen naar mijn mixer. Die 2 kanalen worden dan opgevangen door de M audio zegmaar. Alleen zou het me leuk lijken om te kunnen afspelen wat er binnenkomt in de mixer op datzelfde moment. Ik kan het uiteraard later terugluisteren als je afspeelt wat je opneemt.
Voorheen was het ergens in de windows mixer een knopje "what you hear" of iets in die geest aanvinken, maar dat wil nu niet met de M - audio. Hoe los ik dit op?

Rinze
30 januari 2007, 16:00
Met mijn Terratec EWX 24/96 werkt de standaard windows mixer niet, misschien dat jouw kaart ook een eigen mixer heeft, volgens de handleiding wel (even gekeken)? Ik hoor altijd wat ik opneem, daar hoef ik niks voor in te stellen.


Dat knopje vroeger was juist om op te nemen wat je hoorde, niet om te horen wat je opnam. In je System Tray staat een "M", daar zit je control panel. Even de inputs en outputs checken, moet toch op te lossen zijn, je moet dat gewoon kunnen horen, lijkt mij. Juist bij dit soort kaarten is dat van belang. Mooi ding trouwens, heb even de specs gecheckt.

Mr.Bluesbreaker
30 januari 2007, 16:40
Heb inderdaad mijn eigen mixer. Daar zit het hem dus in:
Ik zie niet iets wat in de buurt komt van een knop warmee je je eigen dingen kunt afluisteren wat binnenkomt via de ingang.

Edit: ik heb gewoon op elk denkbaar knopje geramd totdat er geluid uit de speakers kwam van de TV. Het werkt, holadiee. Nu weet ik alleen niet meer welk knopje het was in de snelheid, maargoed.

Leuk man: 4 speakers voor de HIFI, 2 powered floormonitors, sateliet en subwoofer pc speakers, televisiegeluid. Lekker blazen met Oog TV hier in supersurround:D:D

Deze mag weer dicht wat mij betreft.

Negative K3 fan
30 januari 2007, 17:04
wat is oog tv dan?

Rinze
30 januari 2007, 17:11
Komst nait oet Grunn...